Práce IT Admina

Medo77

  • ****
  • 301
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Práce IT Admina
« Odpověď #15 kdy: 31. 03. 2022, 09:39:24 »
Ako si urobis, tak mas.
Ak zadarmo, tak tak zadarmo. Ak pohotovost, tak za peniaze.
Sukromny telefon firma mat nemusi (vymenim po prijati do zamestnania cislo napr., alebo pri pohovore-prijati dozamestnania dam predplatenku, telefon mam 2-simkovy), a firemny domov brat nemusim (suflik v praci znesie :-) ).
Nie je ziadna povinnost ho mat doma, je to pracovny nastroj, tak ostane v praci.
Korporaty sa so zamestnacami snazia vy.drbat, nie je dovod nezaujat ten isty postoj.
Ako sa hovori - oni sa tvaria ze ma platia, a ja sa tvarim, ze robim ... :-)

Alebo najst firmu, kde je to v poho - aj mas na okolie rozumny plat, aj ta to bavi, aj kolegovia su normalny.


Re:Práce IT Admina
« Odpověď #16 kdy: 31. 03. 2022, 09:52:35 »
lidi, kteří mám na on-call pohotovosti mimo pracovní dobu dostávají 70 % platu formou příplatku, je to jejich rozhodnutí, jestli si směnu vezmou, domlouvá se to cca dva až čtyři týdny dopředu. Pokud je práce mimo pracovní dobu v kanceláři/datacentru, mají 130 % denní sazby. Dodávám průběžně do většiny českých bank a všude ty podmínky máme obdobné. V oboru dělám 15 let a nevšiml jsem si, že by někdo někoho vykořisťoval, nutil dělat podporu zadarmo.

Pokud je někdo zaměstnanec, máme tady poměrně přísný pracovní zákoník a velké firmy to dodržují až absurdně. Pokud někdo dělá jako OSVČ a přitom je to falešný zaměstnanec, tak je možné, že ty podmínky budou jiné, ale to je jeho věc, jak si ten smluvní vztah dohodne, tam jsou si obě strany rovni.

Re:Práce IT Admina
« Odpověď #17 kdy: 31. 03. 2022, 13:21:53 »
lidi, kteří mám na on-call pohotovosti mimo pracovní dobu dostávají 70 % platu formou příplatku, je to jejich rozhodnutí, jestli si směnu vezmou, domlouvá se to cca dva až čtyři týdny dopředu. Pokud je práce mimo pracovní dobu v kanceláři/datacentru, mají 130 % denní sazby. Dodávám průběžně do většiny českých bank a všude ty podmínky máme obdobné. V oboru dělám 15 let a nevšiml jsem si, že by někdo někoho vykořisťoval, nutil dělat podporu zadarmo.

Pokud je někdo zaměstnanec, máme tady poměrně přísný pracovní zákoník a velké firmy to dodržují až absurdně. Pokud někdo dělá jako OSVČ a přitom je to falešný zaměstnanec, tak je možné, že ty podmínky budou jiné, ale to je jeho věc, jak si ten smluvní vztah dohodne, tam jsou si obě strany rovni.

Ja jsem zamestnanec, ve smlouve ani slovo o pohotovosti, ani pracovni doba neni zcela pevna. Defacto jsem v pozici one-man IT (+urcita zastupitelnost ze strany sefa). Ale druhy sef ocekava minimalne 99,99% dostupnost sluzeb pro zakazniky :-) (Pry to ma ve SLA, dokonce mluvi o PETI devitkach).
A podobne je to v mnoha mensich firmach s one-man IT.

Re:Práce IT Admina
« Odpověď #18 kdy: 31. 03. 2022, 14:14:18 »
Ja jsem zamestnanec, ve smlouve ani slovo o pohotovosti, ani pracovni doba neni zcela pevna. Defacto jsem v pozici one-man IT (+urcita zastupitelnost ze strany sefa). Ale druhy sef ocekava minimalne 99,99% dostupnost sluzeb pro zakazniky :-) (Pry to ma ve SLA, dokonce mluvi o PETI devitkach).
A podobne je to v mnoha mensich firmach s one-man IT.

Je vhodné se tedy trochu ozvat, pohotovostní směnu definuje sám zákon a musí být uvedena v pracovní smlouvě a minimální sazba je také daná zákonem, zaměstnavatel nemá žádnou právní oporu v tom tě jen tak nutit dělat zadarmo nebo tě nechat na pohotovosti každý den. Někdy to může být způsobeno neznalostí a nedostatkem diskuze, to se pak dá napravit, pokud to je ale záměr tvého zaměstnavatel, nesnažil jsi se koukat po nějakém jiném? Tohle totiž nevypadá na zdravý pracovně-právní vztah.

V malých firmách to je vždy složitější, protože nonstop podpora je prostě drahá, ale o to víc bys o tom měl začít mluvit s nadřízenými a víc se rvát za své podmínky.

Re:Práce IT Admina
« Odpověď #19 kdy: 01. 04. 2022, 22:46:40 »
Rozvoj IT - jak firma roste, rostou i požadavky na poskytované služby, bezpečnost a další věci.
Údržba systémů - psaní skriptů pro automatizaci a snadnější údržbu, patch management apod.
Support uživatelů.

Příklad, malé firmě do 100 uživatelů stačí vesměs jeden admin, jeden dva servery, kde běží služby a pár věcí okolo.
Větší firma musí:
Řešit IDM, protože systémů, uživatelů a fluktace je tolik, že se nestíhají vytvářet a udržovat uživatelé ve všech systémech.
Řešit sběr logů ze všech zařízení a automatiky je analyzovat na anomálie a detekci útoků.
Komplexní helpdeskový systém, protože maily a telefony přestanou stačit a začne v tom být bordel.
Systém pro objednávky a další věci, aby se v těch objemech někdo neztratil.
Obnova klientského hw v nějakých pětiletých cyklech.
Komplexní monitoring a čím větší firma, tím větší náročnost na realtime sběr metrik apod.
Centrální a automatická správa milionů druhů switchů a dalších síťových zařízení.
Ispekci sítě na odhalení problémů a útoků.
Pravidelně penetrační testy od externích firem + vlastní penetrační testy pomocí OpenVAS a jiných řešení.
Auditovací systémy na Active Directory.
Větší systém izolace uživatelů na úrovni switchů a dalších prvků.
Asset management, protože už nelze udržovat seznam hw v excelu.
Deploy a patch management, protože je potřeba nějak řídit systém aktualizací jednolivých sw.
Automatizace všech možných procesů (Ansible apod.), protože jinak by admin nedělal nic jiného, než instalovat aktualizace a patche (stovky heterogenních serverů není sranda udržovat zabezpečené).
Pokud má firma dev team, tak k tomu dřív nebo později přibyde Kubernetes, CI/CD řešení, údržba Kubernetích clusterů a všech systémů okolo.
A to je jen kapka v moři toho, co se musí řešit a to se bavíme jen o doprovodných systémech IT pro jejich práci a né o systémech, které jsou nutné pro provoz firmy.
Zdar Max


Re:Práce IT Admina
« Odpověď #20 kdy: 06. 05. 2022, 15:14:33 »
lidi, kteří mám na on-call pohotovosti mimo pracovní dobu dostávají 70 % platu formou příplatku, je to jejich rozhodnutí, jestli si směnu vezmou, domlouvá se to cca dva až čtyři týdny dopředu. Pokud je práce mimo pracovní dobu v kanceláři/datacentru, mají 130 % denní sazby. Dodávám průběžně do většiny českých bank a všude ty podmínky máme obdobné. V oboru dělám 15 let a nevšiml jsem si, že by někdo někoho vykořisťoval, nutil dělat podporu zadarmo.

Pokud je někdo zaměstnanec, máme tady poměrně přísný pracovní zákoník a velké firmy to dodržují až absurdně. Pokud někdo dělá jako OSVČ a přitom je to falešný zaměstnanec, tak je možné, že ty podmínky budou jiné, ale to je jeho věc, jak si ten smluvní vztah dohodne, tam jsou si obě strany rovni.
Tyhle galeje s moznym domacim vezenim v cesku jsou dost pruda. Mate omezenou dojezdovou vzdalenost / SLA na dojezd? Lide s pohotovosti maji k dispozici sluzebni auto nebo proplacene taxi (myslim tim i treba 150km z chaty) ?

Na druhou stranu. Je mozne ze u slusnych velkych firem si servisak vydela na pohotovostech i 100-200kkc navrch. Pravda pak ctvrt roku marodi ale to uz je jina story.

Re:Práce IT Admina
« Odpověď #21 kdy: 06. 05. 2022, 16:25:19 »
Tyhle galeje s moznym domacim vezenim v cesku jsou dost pruda. Mate omezenou dojezdovou vzdalenost / SLA na dojezd? Lide s pohotovosti maji k dispozici sluzebni auto nebo proplacene taxi (myslim tim i treba 150km z chaty) ?

Na druhou stranu. Je mozne ze u slusnych velkych firem si servisak vydela na pohotovostech i 100-200kkc navrch. Pravda pak ctvrt roku marodi ale to uz je jina story.

Galeje? Práce na směny tady je odjakživa, bez toho bys v noci nemohl svítit, zavolat si to taxi nebo se podívat na internet. Kdo myslíš, že udržuje infrastrukturu, abys mohl služby používat nonstop?

Když mají pohotovost, nemohou jet na chatu, reakční doba na response je většinou do 60 min, někdy i do 15 min. Dojezdy neřeším, resp. takové služby nezajišťuji, nabízím pouze remote a případný fyzický zásah namístě se ještě dál deleguje na další dodavatele, ale já jsem malej a neřeším podporu fyzické infrastruktury, pouze SW.

Práce na podpoře a směny jsou daný pracovní smlouvou, stejně jako sazby, není to podvod na lidi, snažím se vycházet vstříc a je tady určitá skupina lidí, kterým to nevadí a ocení, že dostávají za to více peněz aniž by museli prohlubovat svoje znalosti. Je tady po tom logická poptávka a je nutnost u řady systémů umět zasáhnout kdykoliv.

Re:Práce IT Admina
« Odpověď #22 kdy: 06. 05. 2022, 16:48:27 »
Nie su to galeje. Zalezi na frekvencii incidentov ("kazde uprdnutie" vs vazny problem raz za pol roka), reakcnom case (zazil som od 3 min do 12 hodin) a co treba v tom case stihnut (onsite alebo pohodlnejsie "hands on keyboard") a sposobe odmenovania - mne sa paci vyber peniazov alebo platena dovolenka v cene odmeny.

Moja skusenost je, ze pohotovosti su pri priprave / predbeznej kontroli v praci pohodove a staci byt vcas pri klavesnici. Preto robim skoro vsetko ako obycajne vratane turistiky. Nemozem ist plavat a do kina, ale to je tak vsetko. Za tyzden na telefone mimo pracovnu dobu to v jednej firme vychadzalo na 2 tyzdne dovolenky. To stoji za to a da sa aj zregenerovat. Nie je to o chodeni do prace bez odpocinku.

Re:Práce IT Admina
« Odpověď #23 kdy: 06. 05. 2022, 17:55:57 »
Tyhle galeje s moznym domacim vezenim v cesku jsou dost pruda. Mate omezenou dojezdovou vzdalenost / SLA na dojezd? Lide s pohotovosti maji k dispozici sluzebni auto nebo proplacene taxi (myslim tim i treba 150km z chaty) ?

Na druhou stranu. Je mozne ze u slusnych velkych firem si servisak vydela na pohotovostech i 100-200kkc navrch. Pravda pak ctvrt roku marodi ale to uz je jina story.

Galeje? Práce na směny tady je odjakživa, bez toho bys v noci nemohl svítit, zavolat si to taxi nebo se podívat na internet. Kdo myslíš, že udržuje infrastrukturu, abys mohl služby používat nonstop?

Když mají pohotovost, nemohou jet na chatu, reakční doba na response je většinou do 60 min, někdy i do 15 min. Dojezdy neřeším, resp. takové služby nezajišťuji, nabízím pouze remote a případný fyzický zásah namístě se ještě dál deleguje na další dodavatele, ale já jsem malej a neřeším podporu fyzické infrastruktury, pouze SW.

Práce na podpoře a směny jsou daný pracovní smlouvou, stejně jako sazby, není to podvod na lidi, snažím se vycházet vstříc a je tady určitá skupina lidí, kterým to nevadí a ocení, že dostávají za to více peněz aniž by museli prohlubovat svoje znalosti. Je tady po tom logická poptávka a je nutnost u řady systémů umět zasáhnout kdykoliv.
V cesku vetsinou galeje. Myslim ze jsem uplne ten posledni komu to musis vysvetlovat. Mam pod sebou lidi kteri udrzuji kriticke infrastruktury v zahranici. Sam jsem na pohotovostech pro telco/technologicke site stravil polovinu zivota. Otec pracoval za meho detstvi v elektrarne. Takze vim jaci dokazou byt cesi vydridusi.
Proto vim ze 70% navrch je fakt malo za kvalifikovanou silu. Ma to dlouhodoby dopad na psychiku. Nektere prazske barbie girl manzelky se rozvadeji kdyz zacne byt zamestnanec pretezovan. Ono vstavat v noci ve 3 rano po 10te v roce protoze vec ktera se mela pred 4mi roky uz zrepasovat neni cool.

Re:Práce IT Admina
« Odpověď #24 kdy: 06. 05. 2022, 18:00:39 »
Tyhle galeje s moznym domacim vezenim v cesku jsou dost pruda. Mate omezenou dojezdovou vzdalenost / SLA na dojezd? Lide s pohotovosti maji k dispozici sluzebni auto nebo proplacene taxi (myslim tim i treba 150km z chaty) ?

Na druhou stranu. Je mozne ze u slusnych velkych firem si servisak vydela na pohotovostech i 100-200kkc navrch. Pravda pak ctvrt roku marodi ale to uz je jina story.

Galeje? Práce na směny tady je odjakživa, bez toho bys v noci nemohl svítit, zavolat si to taxi nebo se podívat na internet. Kdo myslíš, že udržuje infrastrukturu, abys mohl služby používat nonstop?

Když mají pohotovost, nemohou jet na chatu, reakční doba na response je většinou do 60 min, někdy i do 15 min. Dojezdy neřeším, resp. takové služby nezajišťuji, nabízím pouze remote a případný fyzický zásah namístě se ještě dál deleguje na další dodavatele, ale já jsem malej a neřeším podporu fyzické infrastruktury, pouze SW.

Práce na podpoře a směny jsou daný pracovní smlouvou, stejně jako sazby, není to podvod na lidi, snažím se vycházet vstříc a je tady určitá skupina lidí, kterým to nevadí a ocení, že dostávají za to více peněz aniž by museli prohlubovat svoje znalosti. Je tady po tom logická poptávka a je nutnost u řady systémů umět zasáhnout kdykoliv.
No uz chci videt jak das 60 min pres zaflakanou prahu. Do 15 min uz nemuzou drzet pohotovost ale byt velmi blizko incidentu. A jak urcite vis. Pohotovost lze vykonavat pouze _mimo_pracoviste_.
Proc kdyz maji pohotovost remote nemohou jet na chatu? Pak to neni pohotovost ale klasicka prace prescas nekde na dohledu na pracovisti.

Re:Práce IT Admina
« Odpověď #25 kdy: 06. 05. 2022, 18:09:51 »
Nie su to galeje. Zalezi na frekvencii incidentov ("kazde uprdnutie" vs vazny problem raz za pol roka), reakcnom case (zazil som od 3 min do 12 hodin) a co treba v tom case stihnut (onsite alebo pohodlnejsie "hands on keyboard") a sposobe odmenovania - mne sa paci vyber peniazov alebo platena dovolenka v cene odmeny.

Moja skusenost je, ze pohotovosti su pri priprave / predbeznej kontroli v praci pohodove a staci byt vcas pri klavesnici. Preto robim skoro vsetko ako obycajne vratane turistiky. Nemozem ist plavat a do kina, ale to je tak vsetko. Za tyzden na telefone mimo pracovnu dobu to v jednej firme vychadzalo na 2 tyzdne dovolenky. To stoji za to a da sa aj zregenerovat. Nie je to o chodeni do prace bez odpocinku.
Na reakcni cas 3 minuty uz musi byt technologicke vykryti a preskoceni na zalohu pripadne mit na manualni zasah dispecink (to je klasicka prace na smeny a ne pracovni pohotovost, xakru!).  Za 3 minuty  se sotva vzbudim abych to tipnul ci mi sotva nabootuje notas a pripojim se pres kyho slaka VPNku zakaznika. Muzu maximalne acknout alarm pokud je toto response. To fakt nemaji ani hasici.

Placena dovolena v cene odmeny je fajn. Bohuzel to jeste musi pochopit cesti zamestnavatele ze za 4 hodiny prace o svatku nerovna se fakt 4h dovolene (kdyz nezapocitavam priplatek za oncall). Oncally by mely byt taky limitovane. Treba tento mesic mam uz 3ti business continuity management oncall. V globalni firme se porad neco deje:-/ Nemusime chodit daleko na vychod.

Re:Práce IT Admina
« Odpověď #26 kdy: 07. 05. 2022, 00:34:39 »
No uz chci videt jak das 60 min pres zaflakanou prahu. Do 15 min uz nemuzou drzet pohotovost ale byt velmi blizko incidentu. A jak urcite vis. Pohotovost lze vykonavat pouze _mimo_pracoviste_.
Proc kdyz maji pohotovost remote nemohou jet na chatu? Pak to neni pohotovost ale klasicka prace prescas nekde na dohledu na pracovisti.

Vždyť ti píšu, že dopravu neřeším, protože vše mám remote. Místo, kde má pohotovost je nutné dohodnout dopředu, vlastní chata není přímo problém, ale víš jak to chodí, ne vždy to funguje dobře. Když to je o víkendech, někteří kluci si jezdí mimo město a jde to. Zpravidla nemáš jediného člověka v jednu dobu, příjde notifikace a je nějaký čas jí potvrdit, případně poté putuje dalšímu.

V cesku vetsinou galeje. Myslim ze jsem uplne ten posledni komu to musis vysvetlovat. Mam pod sebou lidi kteri udrzuji kriticke infrastruktury v zahranici. Sam jsem na pohotovostech pro telco/technologicke site stravil polovinu zivota. Otec pracoval za meho detstvi v elektrarne. Takze vim jaci dokazou byt cesi vydridusi.
Proto vim ze 70% navrch je fakt malo za kvalifikovanou silu. Ma to dlouhodoby dopad na psychiku. Nektere prazske barbie girl manzelky se rozvadeji kdyz zacne byt zamestnanec pretezovan. Ono vstavat v noci ve 3 rano po 10te v roce protoze vec ktera se mela pred 4mi roky uz zrepasovat neni cool.

Posuzovat to podle telco oboru je dost minimální zkušenost, ne? Tam jsou vydřiduši, teda jen pokud pracuješ přímo pro ně. Pokud chceš platit víc než 70 % navrh (což vůbec není málo), tak je lepší rovnou zavést směnný provoz. Na pár projektech nám ale dobře funguje mezinárodní spolupráce, vietnam, španělsko, usa a člověk má pokrytý celý den.

On i směnný provoz má dopad na psychiku a spánek, stejně jako mít malé děti, že? Nevím přesně co děláš za pohotovost, ale nám do 10 členného týmu padají asi 2 - 3 incidenty měsíčně. To jsou všechno věci, které už prošly L1 dozorem.

Re:Práce IT Admina
« Odpověď #27 kdy: 07. 05. 2022, 22:11:31 »
Já jsem pohotovosti dělal 10 let, dneska už je odmítám. Dokonce jsme měli firmu, kde nám šéfové řekli, že pohotovosti platit nechtějí (ani zákonných 10%), a že je to best-effort.

Tak mi jednou v 1 hodinu ráno volal kolega, típnul jsem to a spal jsem dál (dneska už po zkušenosti s indickými recruitery mám v telefonu noční režim, takže jakmile šoupnu od 21:00 telefon na nabíječku, automaticky se vypne vyzvánění).

No kolega byl druhý den v práci, a prý od 1:00 od rána řešil to, aby mohlo 800 lidí pracovat. Připadal si důležitý. Přičemž já jsem mu to řekl jasně, hele kdyby se tu 800 lidí kopalo do zadku, tak nám ty pohotovosti zaplatí.

Osobně mám velmi špatnou zkušenost s pohotovosti, a už vůbec bych dneska odmítal řešit něco pokud by přede mnou nebyla nějaká bariéra v L1 supportu, typu že mi pípne monitorovací systém, na to se můžu ...

Dneska bych pohotovosti prostě nedělal. Ano, dřív jsem si u serverové skříně a non-stop na telefonu taky přišel svým způsobem důležitý, zpětně vím, že jsem byl jen vykořisťovaný pěšák, zatímco jiní za větší pohodu při navrhování architektury jezdili mercedesem.

Ono je strašně těžké říci co je fajn, co není. Dneska jsem jel vlakem, první třídou, která je snad o 20% dražší či co (teda na cestu 50 Kč), mám si připadat bohatý když 7 vagónů je dobytčák a 1 vagón jde, a porovnávat se s většinou? Ano, 60% lidí balí někde v Agrofertu kuřata do vaničky na směny, a ano, i takovej systémák s on-cally se pak má zlatě, jde prostě vždycky o to, s kým se člověk poměřuje, a co nabízí, že jo.

Já už jsem na levelu kdy ty pohotovosti dělat nemusím, tak proč bych je dělal, dobře dostanu zaplaceno i tak.

Re:Práce IT Admina
« Odpověď #28 kdy: 09. 05. 2022, 21:45:20 »
Na reakcni cas 3 minuty uz musi byt technologicke vykryti a preskoceni na zalohu pripadne mit na manualni zasah dispecink (to je klasicka prace na smeny a ne pracovni pohotovost, xakru!).  Za 3 minuty  se sotva vzbudim abych to tipnul ci mi sotva nabootuje notas a pripojim se pres kyho slaka VPNku zakaznika. Muzu maximalne acknout alarm pokud je toto response. To fakt nemaji ani hasici.

Placena dovolena v cene odmeny je fajn. Bohuzel to jeste musi pochopit cesti zamestnavatele ze za 4 hodiny prace o svatku nerovna se fakt 4h dovolene (kdyz nezapocitavam priplatek za oncall). Oncally by mely byt taky limitovane. Treba tento mesic mam uz 3ti business continuity management oncall. V globalni firme se porad neco deje:-/ Nemusime chodit daleko na vychod.
3min samozrejme ma vykrytie a je to iba pocas dna - ide o rychlu reakciu "toto je zle" a vyhodenie repliky. Pocita sa s tym, ze pred zaciatkom pohotovosti sa clovek pripoji na VPN, do shellu nahodi posledne docasne credentials, naloguje sa do SSO a otvori si co treba.

Platena dovolenka - to sa oplati za pohotovost. Nestretol som sa s tym, ze by niekto dal 2h platenej dovolenky za 1h prace pocas sviatku. To sa zle vyjednava a obhajuje, lebo "nesedia hodiny". Naproti tomu 8h dovolenky za 12h pohotovosti uz sa da vyjednat ked druhu stranu presvedcite, ze ma vlastne 4h vasej pohotovosti zadarmo a na tych 8h nemusia riesit vikendove priplatky. Samozrejme praca sa plati este nad to.

hmmmw

Re:Práce IT Admina
« Odpověď #29 kdy: 10. 05. 2022, 07:52:25 »
Na reakcni cas 3 minuty uz musi byt technologicke vykryti a preskoceni na zalohu pripadne mit na manualni zasah dispecink (to je klasicka prace na smeny a ne pracovni pohotovost, xakru!).  Za 3 minuty  se sotva vzbudim abych to tipnul ci mi sotva nabootuje notas a pripojim se pres kyho slaka VPNku zakaznika. Muzu maximalne acknout alarm pokud je toto response. To fakt nemaji ani hasici.

Placena dovolena v cene odmeny je fajn. Bohuzel to jeste musi pochopit cesti zamestnavatele ze za 4 hodiny prace o svatku nerovna se fakt 4h dovolene (kdyz nezapocitavam priplatek za oncall). Oncally by mely byt taky limitovane. Treba tento mesic mam uz 3ti business continuity management oncall. V globalni firme se porad neco deje:-/ Nemusime chodit daleko na vychod.
3min samozrejme ma vykrytie a je to iba pocas dna - ide o rychlu reakciu "toto je zle" a vyhodenie repliky. Pocita sa s tym, ze pred zaciatkom pohotovosti sa clovek pripoji na VPN, do shellu nahodi posledne docasne credentials, naloguje sa do SSO a otvori si co treba.

Platena dovolenka - to sa oplati za pohotovost. Nestretol som sa s tym, ze by niekto dal 2h platenej dovolenky za 1h prace pocas sviatku. To sa zle vyjednava a obhajuje, lebo "nesedia hodiny". Naproti tomu 8h dovolenky za 12h pohotovosti uz sa da vyjednat ked druhu stranu presvedcite, ze ma vlastne 4h vasej pohotovosti zadarmo a na tych 8h nemusia riesit vikendove priplatky. Samozrejme praca sa plati este nad to.

To co popisuješ je nějaká pitomost. Pracovní pohotovost je definována v zákoně. Je to prostě požadavek být připraven začít pracovat, s tím, že zaměstnanec musí být sehnatelný (jinak by to ztrácelo smysl). Za to držení pohotovosti náleží minimální odměna ve výši 10 % průměrné mzdy, může být vyšší. V případě povolání k výkonu práce je pak odměnou klasický přesčas. Odtud možná ty kecy o dovolence, ale to by zas bylo 1:1 a ne nějakých 12h za 8h dovolené...

Reakční doba tři minuty je blbost, protože nutnost mít připojenou VPN a připravený shell stejně nic nemění na tom, že si nemůžeš ani zajít na záchod nebo dát sprchu. A jak bylo zmíněno dříve, pohotovost nelze držet v práci, protože pak to není pohotovost, ale práce. Což mi ten připravený shell dost připomíná.