Slabiny Revolutu vidím dvě:
1) member-get-member akce, kdy Revolut vyplácí 300-1500 Kč za 1 uloveného člověka (tuším aktuálně je to cca 1200 Kč). V důsledku toho se v diskusích často setkávám s tím, že ho někteří doporučují "i na zlomenou nohu", jen aby se někdo zaregistroval přes jejich referral. Ať už z nevědomosti nebo úmyslně uvádějí nepřesné, neúplné až úplně lživé údaje. Aktuálně by měl dávat odměny pouze "lovcům", "ulovený" by už za uvedení referralu žádnou odměnu dostat neměl.
2) nemá vždy ve všem jednotný postup. Zejména v AML, tu povolí, dostane pokutu od ECB, tak přitáhne, což vede k tisícovkám zablokovaných účtů, tak zase povolí,..
https://cc.cz/cerny-tyden-revolutu-uspesny-pribeh-fintechoveho-jednorozce-utrpel-nekolik-trhlin/.
Stejně tak různě zavírá a otvírá účty v různých zemích, např. v ČR zavřel účet u Raiffeisenbank -
https://www.mesec.cz/clanky/sberny-ucet-revolutu-u-raiffeisenbank-konci-platby-uz-jen-jako-sepa/ a pro platby pak používá různé prostředníky, nejčastěji asi Vitesse PSP B.V.
https://www.mesec.cz/clanky/revolut-je-v-cesku-uz-jako-banka-aml-blokace-uctu-zkusenost/ . Což pak vede k tomu, že nad průběhem platby nemá žádnou kontrolu. Prostředníci posílají platby dávkově, zpravidla jednou či dvakrát týdně, některé týdny ale platba vypadne, takže pak dříve zmíněná prodleva 12 dní není úplně výjímečná, stejně jako poplatek účtovaný českými bankami za příchozí zahraniční platbu v CZK (bohužel v tom není žádný systém, některé banky poplatek účtují vždy, některé někdy ano a jindy ne a některé, zdá se, nikdy. Třeba velmi překvapivé bylo, když poplatky naúčtovala Česká spořitelna, když platba od Vitesse přišla přes rakouskou pobočku Erste, ale naopak jiné české banky tento poplatek za přijetí platby od rakouské Erste nenaúčtovaly).
Do toho se přidávají náhodné blokace účtů, podle toho jak mají interně zrovna nastavený AML systém a člověk pak může i měsíce čekat, než dojde k odblokování a vše řešit přes anglický chat v aplikaci, protože jiný kontakt na společnost není. Na rozdíl od českých devizovek a bank, kde stačí jen pohrozit stížností na ČNB nebo podat návrh k zahájení řízení k finančnímu arbitrovi a hned se věci dají do pohybu, případě jít vyřídit věc osobně do dané instituce. Také jsem se dostal do určitého konfliktu s AML u ČSOB banky (pravda, moje pohyby jsou skutečně extrémní, řada mých transakci "nedává ekonomický smysl", jak mi vyčetla Unicredit
https://www.mesec.cz/clanky/unicredit-bank-prohrala-spor-musela-zpetne-vyplatit-bonusy-za-platbu-kartou/ při spolu před finančním arbitrem), ale stačilo přijít na pobočku, doložit doklady a obešlo se to i bez blokace prostředků. A to považuji za zásadní rozdíl, česká banka zpravidla se nejdříve ptá a teprve pak střílí, Revolut odpálí jadernou nálož a pak se teprve řeší, jak to dát do pořádku.
Suma sumárum bych Revolut přirovnal k ohni. V rukou zkušeného zálesáka může zachránit život, ale malým dětem bych asi nedal sirky a neřekl jim "běžte si hrát na seník". Zkrátka Revolut je služba pro technoidy, hračičky a podobné early adopters, ale ještě není zralá pro retail, pro nějakého Pepíka z Horní Dolní. Sám ho ve velmi specifických případech používám, rád testují různé bankovní produkty a různé karty, sleduji kdo dává jaké kurzy -
https://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&p=12402232&style=default, jaké můžu dostat výhody a bonusy, takže bych řekl, že pro mne je Revolut vhodný. Paradoxně já nejsem moc vhodný klient pro ně, využívám výhody na maximum, ale odmítám za cokoliv platit (tedy žádné premium či metal plány mě neosloví, nechci cestovní pojištění, protože mám lepší k platebním kartám Erste Premier a ČSOB Premium).
Jsem zastáncem toho, že při dlouhodobém pobytu v nějaké zemi by měl člověk využívat místní bankovní produkty, stejně jako místní SIM karty a podobně, protože dříve či později narazí na situaci, kdy to zkrátka bez toho nepůjde (nebo obtížně či nákladně). Snad v každé zemi mají různé místní nestandardy a zvyklosti, QR platby, mobilní platby, národní inkasa,... které se zahraničními kartami, účty či SIM nefungují. Není to ani tak dávno, co na řadě českých eshopů nešlo zaplatit zahraničními kartami, protože tehdy dominantní poskytovatel platebních řešení - Česká spořitelna - se rozhodl, že to neumožní -
https://www.penize.cz/platebni-karty/210993-ceska-sporitelna-platit-zahranicni-kartou-zakazuje-se!
Proto eurový účet před odjezdem v ČR ano (pro provizorní fungování, než se v dané zemi pořádně zabydlí a zjistí místní situaci - tedy jaké banky jsou výhodné, jaké služby potřebuje), ale pak založit účet místní, stejně jako si pořídit místní SIM (pak totiž bude potřeba třeba zaplatit za parkování přes speciální SMS s vyšším tarifem a zjistí, že z českého čísla to nebude fungovat).
No a pak vyřešit tu směnu. Doporučovaný Roklen nemám, dle aktuální diskuse na Finexpertu (
https://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?style=3&f=316&t=1245481&st=0&sk=t&sd=a&start=315) zde došlo ke zhoršení a hlavně zesložitění podmínek. Každopádně uzavření rámcové smlouvy nic nestojí a může se kdykoliv v budoucnu hodit. Doporučuji jich uzavřít víc, jak jsem psal dříve já mám smlouvy s Akcenta, Fortissimo (devizy.cz) a Easychange. Nemám, ale dle recenzí bych doporučil asi i SAB.