Tak na jeden zátah nedojede do chorvatska asi žádné auto, ale to tu snad neřešíme.
Ale dojede. Typicky nafťák se slabším motorem, ale stejnou nádrží v modelu i pro silný benzín. Nějaká verze Renault Mégane dá prý papírově přes 1 300 km, zatímco z Brna do Zadaru je to zhruba 800 km.
Jde tu o to, že běžná auta nabízí dojezd třeba 500+km. To je zbytečné pro ty, kteří mají Kaufland 5km daleko. Zkuste ale shánět auto s dojezdem 20km, protože to prostě stačí... Stejně tak zkuste shánět třeba auto bez autoradia...
Existují dnes třeba laptopy bez webkamery a mikrofonu? No prostě nám výrobci přibalují spoustu, pro někoho, zbytečností...
Renault Twizy má papírový dojezd 90-100 km, a autorádio, co vím, nemá. Pokud jde o laptop bez webkamery, tak viz například
loňský ASUS TUF Dash F15.
Ale ano, hromadná výroba se dělá pro nějaké standardizované použití. A pokud většina zákazníků něco chce, tak těch pár, co to nechce, a rádo by místo toho něco jiného, buď ostrouhá, nebo se podívá po nějakém kousku pro menší tržní segment. A nebo skončí u zakázkové výroby/modifikace.
Ty jsi ale slušný demagog! Cesta do Chorvatska není o jedné nádrži, protože přestávky jsou pro slabochy. Tak dejme tomu, že cesta Praha -> Split má cca 1000km a ta Dacia ujede na jedno nabití cca 200km. To znamená 4 až 5 přestávek na nabíjení a jednu na tankování.
Naprosto jsi minul smysl mojí reakce. Pokud někdo do Chorvatska nejezdí, a nejdál to má 30 km na chatu za městem, nebo už má nějaké velké rodinné auto a teď hledá něco dalšího, malého, na ježdění akorát z vesnice do Kauflandu, tak prostě nepotřebuje dojezd ve stovkách km. Stejně, jako člověk, který používá laptop jako snadno přenosnou pracovní stanici, prostě nepotřebuje 12hodinovou výdrž na baterku, a naopak by mu vyhovovalo ušetřit pár gramů.