exFAT: nelze měnit oprávnění a vlastníka

exFAT: nelze měnit oprávnění a vlastníka
« kdy: 17. 03. 2022, 21:25:21 »
Mám problém u kernel driveru pro exfat (prasečinu exfat-fuse, která dává 5MB/s za 40% CPU jsem vyhodil) . Stručně nemohu souborům nastavit vlastníka a nebo změnit oprávnění. Což potřebuji.
Četl jsem nějaké thready rantující že vfat,exfat neumí file permissions.

Nejsem uplný odborník na mount options,takže jsem zkoušel spousty pokusů fstab lajnou
/dev/sdc4 /home/yr/Desktop/vápno exfat   rw,async,nosuid,nodev,noatime,noexec,(uid=1000(,gid=1000(,fmask=xYZQ(,dmask=XYZQ)))))

Příkaz sudo  chown přirozeně hodí chybu Operation not supported
chmod sice projde, ale reálně nic nezmění.

myslel jsem že na to budou právě mount optiony nějaké jako (no)user,(no)suid,users ,fmask,dmask,mask,umask,čumask,ownmask... (a pak taky nějaký komplement mask, který přímo určí hodnotu oprávnění jako u, i když analogie s iptables je hodně vzdálená, nechci si tím koledovat o posměch)

Kód: [Vybrat]
mark
       This module matches the netfilter mark field associated with a packet (which can be set using the MARK target below).

       [!] --mark value[/mask]
              Matches packets with the given unsigned mark value (if a mask is specified, this is logically ANDed with the mask
              before the comparison).
« Poslední změna: 17. 03. 2022, 21:50:09 od Petr Krčmář »


Re:exFAT: nelze měnit oprávnění a vlastníka
« Odpověď #1 kdy: 17. 03. 2022, 22:28:21 »
no a výsledný stav má být jaký? chmod a chown fungovat nebude, jde to nastavit jen pomocí parametrů mount pro všechny soubory a adresáře dohromady.

man mount:

Kód: [Vybrat]
       uid=value and gid=value
              Set the owner and group of all files.  (Default: the UID and GID of the current process.)

       umask=value
              Set the umask (the bitmask of the permissions that are not present).  The default is the umask of the current process.  The value is given in octal.

       dmask=value