V dnesni dobe je 90% dokladu pouze v elektornicke podobe, dokonce bez el. podpisu (ten je jak nekdo skutecne pise vyzadovan pro urcitou formu v zakone o DPH). Berte to tak, ze kdyz pujdete na kontrolu, FU si nejspis vybere nejake doklady, ktere pripadne prohlasi za neautenticke - pak to muzete zhojit tak, ze se spojite s dodavatelem a vyzadate si rucne podepsany doklad. Navic muze u techto dokladu udelat krizovou kontrolu o dodavatele, driv se to takhle delalo. Obcas se stane, ze spravce dame bez zahajeni nejakeho rizeni zavola, ze by chteli nejaky doklad (uvede DUZP, DIC protistrany, castku).
Nejspis vam ale jde o ty povinnosti, ktere se driv plnily zpusobem, ze nekdo scvhalil fakturu (a dal pod ni svuj podpis), a pak ji nekdo zauctoval a zalozil do sanonu a podepsal se pod to. Osobne bych tohle resil tim, ze bych podepsal listinu s vypisem SHA-256 tech dokladu, a potom prisel s navrhem dukazu znaleckym posudkem, ze je tim zajistena autenticnost dokladu.
Nejsem odbornik na problematiku, jsou tu jini, kteri poradi urcite lepe.