O2 předplacenka mi sama spotřebovává kredit

O2 předplacenka mi sama spotřebovává kredit
« kdy: 23. 01. 2022, 16:25:47 »
Snad je to ve spravne kategorii...? Mobilni operatori jsou site ne...? Kdyz tak prosim o presun do vhodnejsi kategorie a omlouvám se moderátorovi :-).

ZKRACENE - Mám O2 předplacenou kartu neomezené volání na den za 25 Kč. Už 2x (ve 2 různých dnech) mi karta SAMA OD SEBE (!) strhla kredit za daný den aniž bych COKOLIV dělal... -2x25Kč pryč a NIC jsem nedelal...? Co toto je? BUG? Vir? Malware... Sleduje/Odposlouchává mě někdo :-D...? Co to je? Jak to zjistit, jak to reklamovat u O2...?

(Přijde mi i že baterie se posledních pár dní nějak rychle vybíjí aniž bych COKOLIV dělal)...

PODROBNEJI: Už snad rok nebo jak dlouho (možná i déle nebo krátce) jsem si dokoupil 2. předplacenou kartu do svého smartphonu (Redmi 7a myslím). Je od o2, GO Neomezeně (nevím jak se to jmenovalo v době koupě, možná stejně). Jednoduše - můžete volat zdarma do všech sítí neomezeně za 25 Kč denně. Dříve (ještě někdy v listopadu minulého roku) to bylo za 20 kč, ale někdy v tom listopadu to zvýšily na 25 kč za den (a 300 MB zdarma denně). V podstatě kdykoliv kdy v daný den pošlete SMS nebo zavoláte nebo se (omylem) připojíte na net, vám to sebere 25 Kč a v ten den už dále můžete volat zdarma. Ale vždy musíte vy sami něco ten den udělat (zavolat, poslat sms, pouzit data/internet), pokud nic neuděláte, nic neplatíte...

Vždy když něco "udělám", tak mi záhy přijde SMSka: "Dnes je vás stastny den! Uzijte si az do pulnoci neomezene volani do vsech siti a balicek 300 MB internetu. Vase O2"

Používal jsem tuto kartu občas (tak, co já vím, 2x-3x do měsíce), vždy když jsem musel vyřizovat více hovorů, nebo na delší hovory ten daný jeden den. Fakt jen 2x-3x měsíčně, jindy ne. Kartu jsem měl permanentně zaplou (aktivovanou) v mobilu i když jsem ji po většinu měsíce nevyužíval. Mám vyplá data, co možná nejvíce zakázaný přístup k internetu u aplikací atd. Internet fakt používám VZACNE (!) a vždy musím napřed vše "zapnout" - povolit data atd. (na Data mam nastavenou prave tuto druhou O2 kartu).

V pátek 21. ledna 2022  (někdy k večeru) a nyní (neděle) 23. ledna 2022 (někdy odpoledne) podruhé mi ale přišla ta smska, že mám zdarma volání v daném dni... Problem je, že jsem NIC NEDALAL... NIKAM nevolal, nikam neposilal sms ani nic jineho, ani se nepripojoval k internetu nijak (ani nahodou/omylem). Dival jsem se i na data a je tam 0B použitých (download asi...?) dat?

Takže ani že se nějak mobil sám (nějaká blbá aplikace) sama připojila k internetu. NE. Mam data vyplá, ukazatel dat ukazuje 0B data... Přesto mi to už podruhé se samo "aktivovalo" a sebralo mi to už 2x25 Kč... Vím to na 100% jistě, protože jsem nedávno kontroloval a dobíjel kredit. A v pátek mi to samo sebralo 25 kč a ted znovu (v neděli) dalších 25 kč...?

Jako co toto je !? To je normální? NIKDY predtim se mi to nestalo. Zadna data, zadne hovory, zadne sms (dival jsem se- nic to neukazuje)... Co toto je? To je bug? Někdo mi hacknul mobil (redmi 7A)? Mam tam nějakého vira/malware...? (Net fakt moc nepoužívám, kromě default apps tam snad mám jen tak 2-4 mnou nahrané dodatecne aps (a to už celkem dávno/dlouho)... Co toto je...? Můžu nějak v mobilu "hlouběji" ("analýza/diagnoza") zapátrat co se to děje? Můžu to reklamovat u O2? A můžou mi oni říci co přesně se děje...?

Ani nevím co by to mělo aktivovat (sežrat kredit)... Jestli SMS, volání, nebo Data, protože vsechno "ukazuje 0"...?

Co toto je...?


(Taky jsem si všiml že mi nějak podle mě "rychleji" ubíhá baterie... Jsem pořád jen doma, moc tady netopím ale přesto tu buhví jaká zima není a fakt mi přijde (právěže až posledních pár dní jsem to nějak zaregistroval - všiml si toho) že mi nějak moc ubíhá baterie... I cerstve nabita na 100% se za den NECINNOSTI sníží o 10%- a to NIC nedelam, SOTVA zapnu parkrat denně display mobilu (tot vse!)... Nevsiml jsem si nikdy předtím že by tak rychle baterie ubyvala...? To mi jako mobil dělá něco "tajně v backgroundu" (Vir?)...? Co toto je?
« Poslední změna: 23. 01. 2022, 16:52:13 od Petr Krčmář »


nestahoval mobil nejake updaty, pripadne nejake jine zarizeni pripojene na wifi mobilu.

Re:O2 předplacenka mi sama spotřebovává kredit
« Odpověď #2 kdy: 23. 01. 2022, 16:53:35 »
Mobil tvrdí nulu, ale operátor asi něco zaznamenal. V samoobsluze by měly být výpisy a z nich by se mělo dát něco vykoukat. Případně zavolat na infolinku a zeptat se.

Re:O2 předplacenka mi sama spotřebovává kredit
« Odpověď #3 kdy: 23. 01. 2022, 17:31:24 »
Minimálně v některé verzi androidu mi ani vypnutí dat v systému nezabránilo občasnému připojení na internet přes data.  Jelikož za takto "objednaná" data na den přicházela SMS, nepřehlédl jsem to... a prostě si data u operátora deaktivoval.  (nepamatuji jestli čítač dat ukazoval nulu nebo ne)

Re:O2 předplacenka mi sama spotřebovává kredit
« Odpověď #4 kdy: 23. 01. 2022, 17:43:19 »
Podle mě si ten telefon jednou za čas na nějaké data sáhne, i když to je zablokované na úrovni mobilu. Stávalo se mi to taky, dokud jsem si data nezakázal na úrovni operátora. Mám dualSIM a data používám jen na jedné SIMce. Na té druhé mi to pak zapínalo podobný datový balíček. Rodiče do mobilu internet taky nechtěli a stávalo se jim to, co popisuješ. Mobil ležel na stole a přišla SMS, že právě použili data a mají to na den aktivní. Na úrovni mobilu data zakázané.


Re:O2 předplacenka mi sama spotřebovává kredit
« Odpověď #5 kdy: 23. 01. 2022, 18:47:32 »
Nemusíte „co nejvíc zakazovat přístup k internetu v aplikacích“, ale hlavně vypněte data na úrovni mobilu (operačního systému). A ověřte si, že jsou vypnutá nejen v ideálním případě, kdy máte signál a data dostupná (teoreticky) na obou SIM, ale že se vám data neaktivují třeba v okamžiku, kdy druhá SIM nemá přístup k datům nebo se úplně odpojí od sítě. (Myslím, že nebude náhoda, že se to „samovolné“ zapínání dat děje lidem s dvěma SIMkami v mobilu.)

To, že mobil ukazuje nulu u přenesených dat, může být dané tím, že to byla nějaká komunikace, kterou mobil nezapočítává – třeba jen DNS dotaz nebo jen přidělení IP adresy.

Předpokládám, že máte ověřeno, že tu aktivaci způsobují právě data a ne třeba volání  nebo SMS.

Re:O2 předplacenka mi sama spotřebovává kredit
« Odpověď #6 kdy: 23. 01. 2022, 18:59:52 »
Zapínej si i spořič dat v nastaveních. Je to obdoba nastavení "toto připojení je účtováno" ve Win10. Tím systému říkáš, že si nepřeješ přenášet jakákoli data přes SIM, a přenosy pak pojedou jen po WiFi.
Samozřejmě je otázka, jak chybová je implementace v telefonu.

nestahoval mobil nejake updaty, pripadne nejake jine zarizeni pripojene na wifi mobilu.

Wifi mám vyplé na mobilu/zakázané. Kdyby stahoval tak to predpokládám vidím v datech, ale jak říkám, uakzuje to 0 B. Nikdy predtim se mi (za ten rok nebo co, co tu kartu používám) NIKDY nestalo...

Re:O2 předplacenka mi sama spotřebovává kredit
« Odpověď #8 kdy: 23. 01. 2022, 19:31:11 »
Mobil tvrdí nulu, ale operátor asi něco zaznamenal. V samoobsluze by měly být výpisy a z nich by se mělo dát něco vykoukat. Případně zavolat na infolinku a zeptat se.

Díky, na samoobsluze u tohoto operátor a čísla jsem nikdy nebyl, musím se na to podívat. Na info linku jsem plánoval zavolat někdy v týdnu (kdy budu volat i někam jinam, tak at to udělám všechno v jeden den za 25 kč :-) )

vcunat: Tak to je dobré no :-), ale mě se to nikdy předtím nestalo a mobil mám snad 2 roky (?) a tuto kartu snad rok (?)... nikdy předtím... A tedka mi to udělá 2x (v pátek a potom v neděli)...

Tomáš G.: No já právě občas ty data použiju v den kdy volám (když už jsem volal tak mám těch 300 MB zdarma, tak se občas podívám), ale to je tak fakt spíše i 1x za 2 měsíce (!). Ale když už, tak používám na data tuto Sim2 kartu (Sim1 je nějaká stará ještě s šílenýma cenama za net)... Takže zakazovat na úrovni operátora se mi to moc nechce...
Zatím jsem deaktivoval tuto Sim 2 kartu v mobilu a když budu chtít volat tak ji holt budu muset aktivovat...
Šlo mi spíše o to jestli tam nemám nějaký vir nebo tak (nebo jestli mě někdo nešmejdí v mobilu na dálku i když nevím kdo by mohl :-D).
« Poslední změna: 23. 01. 2022, 19:35:59 od Dojdoj »

Re:O2 předplacenka mi sama spotřebovává kredit
« Odpověď #9 kdy: 23. 01. 2022, 19:42:09 »
Nemusíte „co nejvíc zakazovat přístup k internetu v aplikacích“, ale hlavně vypněte data na úrovni mobilu (operačního systému). A ověřte si, že jsou vypnutá nejen v ideálním případě, kdy máte signál a data dostupná (teoreticky) na obou SIM, ale že se vám data neaktivují třeba v okamžiku, kdy druhá SIM nemá přístup k datům nebo se úplně odpojí od sítě. (Myslím, že nebude náhoda, že se to „samovolné“ zapínání dat děje lidem s dvěma SIMkami v mobilu.)

To, že mobil ukazuje nulu u přenesených dat, může být dané tím, že to byla nějaká komunikace, kterou mobil nezapočítává – třeba jen DNS dotaz nebo jen přidělení IP adresy.

Předpokládám, že máte ověřeno, že tu aktivaci způsobují právě data a ne třeba volání  nebo SMS.

Díky. Ne nemám nic ověřeno... Jak jsem psal já nevím jestli to dělá SMS nebo volání, nebo data... Protože nic z těch 3 jsem nedělal a o ničem nexistuje v mobilu "záznam" že by se to tak dělo... Takže nevím co z těch 3 to dělá...
Taktéž jak už jsem psal. Mobil mám snad 2 roky, sim snad 1 rok (tu druhou), nic jsem s mobilem nedělal "recently", nic neměnil, nic nenastavoval, nic neinstaloval atd... prostě s tím nic "novýho" nedělal a nikdy předtím se mi to nedělo a teď najednou defakto 2x po sobě (ob den)...

Data na úrovni mobilu mám zakázaná samozřejmě :-). (o mobily se obecně moc nezajímám ale zas až tak hloupej nejsem). I ta 1. sim karta je předplacená a kdyby si sahala na data tak o tom taky myslím ví (taky posílá SMS), ale NIKDY se mi to nestalo a i když obě mám v mobilu už rok, nikdy se tohle nestalo.

To že to může být nějaká komunikace co se nezapočítává mě napadlo, ale jak to ověřit, jak jsem psal, existuje nějaká diagnostický program...? Nebo to bude v samoobsluze?

Marek Staněk: "spořič dat v nastaveních" - to ani nevím co to je :-), v nastavení mobilu jsem to nikdy neviděl (já mám jen levný redmi 7a, ani nevím jestli to tam bude a jestli to není nějaká feature for high end telefony :-). (Win10 jinak na desktopu nemám, jsem plebs co stále jede win7 :-) ).
« Poslední změna: 23. 01. 2022, 19:44:41 od Dojdoj »

Re:O2 předplacenka mi sama spotřebovává kredit
« Odpověď #10 kdy: 23. 01. 2022, 20:14:55 »
Tak jsem se díval do samoobsluhy a toto mi to dává:

https://prnt.sc/26i5xin

Takže se zdá že to fakt bylo vyvoláno nějakými daty "připojení k internetu"... Problém je že já jsem NIC nedělal a telefon ukazuje 0B data (to je BTW jak upload tak  i download že...?) Takže i kdyby telefon něco uploadoval tak by se to pořád zobrazilo v těch datech...? Ty zobrazená data (v telefonu) nejsou jen download ale i upload... ano...?

Já nic nedělal, data ukazují 0. Data mám vypnutá a i u různých aplikací (byť ne všech) mám přímo u těch aplikací zakázáno aby užívali data...?

Takže co ted...? Když zavolám na infolinku nějakou jejich, budou schopni mi říci PRESNEJI kam se telefon připojoval (nějakou adresu, IP nebo aspon něco více detailního.,..?) V té samoobsluze to vidím jen jako "Připojení k internetu"...?

Případně existuje nějaký diagnostický "tovární" postup nebo special aplikace která mi umožní zjistit co to bylo...?

(taktéž je mi trochu divné,  že v posloupnosti je první "Neomezené volání a 300 MB dat na den"... Většinou to bývá až druhá položka, první je většinou to co to vyvolává  (volnáí třeba) a potom až dojde tato zpráva že máte volání zdarma na den atd... Tady byla napřed ta zpráva a pak až ten internet...

Poradí info linka více...? Případně mám právo si jako zákazník (byť za poplatek třeba) od O2 vyžádat podrobnějí nějakou zprávu o tom co to přesně bylo a kam se to připojovalo etc...? Můžu to po nich nějak chtít...?

Díky moc.

Re:O2 předplacenka mi sama spotřebovává kredit
« Odpověď #11 kdy: 23. 01. 2022, 20:32:41 »
To ze ti android, alebo neaka appka siahne do siete aj ked nesmie tomu nezabranis. Riesil som to dlho a vsade nastavoval/zakazoval. Proste to tak je a operator ti to lahko dokaze. Riesenie som nakoniec nasiel. Chod do nastaveni siete a tam zmen nazov pristupoveho bodu. Nemusis cely, staci tam nieco zmenit alebo pripisat. Napriklad miesto "internet.t-mobile.cz" napis "internet.t-mobile.cz.prohibit". A ziadna app ani os ti cez to neprejdu. A ked budes chciet aby ti internet siel tak to zase opravis.

Re:O2 předplacenka mi sama spotřebovává kredit
« Odpověď #12 kdy: 23. 01. 2022, 20:55:50 »
To ze ti android, alebo neaka appka siahne do siete aj ked nesmie tomu nezabranis. Riesil som to dlho a vsade nastavoval/zakazoval. Proste to tak je a operator ti to lahko dokaze. Riesenie som nakoniec nasiel. Chod do nastaveni siete a tam zmen nazov pristupoveho bodu. Nemusis cely, staci tam nieco zmenit alebo pripisat. Napriklad miesto "internet.t-mobile.cz" napis "internet.t-mobile.cz.prohibit". A ziadna app ani os ti cez to neprejdu. A ked budes chciet aby ti internet siel tak to zase opravis.
Myslel som nazov APN samozrejme. Inak az to zmenis rychle zistis ktora app to robi. Lebo ti zacne vyskakovat chybova hlaska. Mne to robila predpoved pocasia.

Re:O2 předplacenka mi sama spotřebovává kredit
« Odpověď #13 kdy: 24. 01. 2022, 08:20:54 »
Presne to iste mala manzelka na redmi9. Vypnute data, ale vecer jej tak ukazovalo par kb. Ked si dala podrobnosti, tak u vsetky app 0b.
Cize aj ked su data vypnute, tak par kb prechadza, a o2 ma u nas tusim limit 10kb, a potom zapne to pocitanie.
Nepomohlo ani zrusenie APN, ani komplet vymazanie profilu. do par minut tie nastavenia boli spat. A to je telefon kupovany v obchode, nie u operatora.
Jedine co pomohlo - operator komplet zakazal data, co je aj trocha problem, lebo obcas tie data potrebujes.
Takze problem je bud samotny android, alebo xiaomi.

Re:O2 předplacenka mi sama spotřebovává kredit
« Odpověď #14 kdy: 24. 01. 2022, 08:49:06 »
Takze problem je bud samotny android, alebo xiaomi.

Bylo by dobré zjistit, zda to dělá balast od výrobce anebo samotný android, respektive, zda to dělá třeba i na lineage OS. Pokud to dělá nějaká apka, takl jestli by to nevyřešil jen nějaký FW co bude cíleně blokovat všechno na vyžádání.
Gréta je nejlepší.