Je výhodné mít CRM systém?

Je výhodné mít CRM systém?
« kdy: 19. 01. 2022, 17:01:43 »
Ahoj, chtěl bych se vás zeptat zda někdo nemáte zkušenosti se založením CRM systému, slyšel jsem že je to velice užitečné, přál bych si to mít u své začínající firmy, abych měl přehled registrovaných zákazníků, objednávek, statistiky a stav databáze v přímém přenosu. Trochu jsem zapátral, a našel jsem kupříkladu toto: https://autocrm.cz/e-commerce/. Zdá se to výhodné, ale nevím zda do toho mám ze začátku jít. Díky za radu.


Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #1 kdy: 19. 01. 2022, 17:14:01 »
Ano, hned ze startu. Doporucuju https://www.espocrm.com (a jeste jsme si v tom naklikali co tam nebylo, treba sklady)

Zkus si proklikat demo, co maji na strankach.

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #2 kdy: 19. 01. 2022, 17:23:31 »
Moc vám děkuji  :)

David

  • ***
  • 101
    • Zobrazit profil
Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #3 kdy: 19. 01. 2022, 20:49:18 »
Jestli doporučit CRM, tak známý je třeba https://raynet.cz/ .

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #4 kdy: 20. 01. 2022, 00:48:55 »
Na CRM musí firma dozrát.
Nic ve zlém, ale asi bude důležité i obor ve kterém hodláš podnikat.

Osobně bych spíše začínal podstatnějšími věcmi které musíš mít pro podnikání a kvůli legislativě. ev. softwarem který ti bude vydělávat peníze.
CRM ti ze začátku bude stát velkou hromadu peněz, obrovské množství času a tápání v procesním řízení (neexistence praxí odlazených procesů) a problematickém nasazení následného workflow.

Jinak "CRM" může být úplně klidně sdílená emailová adresa na webmailu, s pár adresáři/složkami a s propojenými úkoly s cenou 2 tis. za rok. Výhoda je že se dá vždy koupit pak lepší a přesnější CRM podle potřeby již zaběhlé firmy.

Samozřejmě jestli máš ve firmě už teď 50 lidí a vyděláš/lají na výplatu + malý zisk běž do CRM.


Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #5 kdy: 20. 01. 2022, 08:00:42 »
Na toto ma zrovna opacny nazor. CRM ma smysl i pro jednoho cloveka, byt nemusi vyuzivat vsechno. A ma smysl, pokud se rozrostes na "dva lidi" okamzite zaucit aby ten druhy do CRM zadaval co pozadujes ty a ma podle tebe smysl.
Osobne vidim CRM jako jedno, idealne cloudove, uloziste pro "komunikacni data".
Zakazniky... k nim lidi ... k nim obchodni pripady (nebo jak tomu kazdy rika)... k tomu treba projekty.... atd.
A k tomu vsechny informace o komunikaci.
Kdyz naucis lidi od zacatku pouzivat neco, misto aby si to kazdy smrdlal v excelu, budes mit na jednom miste historicke data. Pak neni problem se podivat na vsechnu historii k zakaznikovi - to je to, co myslim komunikacni data: s kym se u zakaznika jedna, kdo s nim jedna, o cem s nim jedna, co mu poslal za dokumenty, co se tam resilo, proc a jak dlouho, ...

Ja kdysi vybiral vse mozne, znam snad vsechny ceske i zahranicni, free i placene.
Nakonec jsme skoncili u toho EspoCRM z techto duvodu:
- je to zadarmo
- kdyz si to pustit treba na nejakem amazon/google cloudu v nejake te nejslabsi masine, muzes mit i hosting v internetu zdarma
- ma to vsechny zalezitosti CRM a co nema, tak si v tom muzes dotvorit (udelali jsme si v tom treba skladovou evidenci podle sebe - evidence seriovych cisel, zapujcek, ... otazka cca 2-3 hodin prace)
- ma to modul zakaznicky support - takze pro nas programatory - tam muze zakaznik zadavat svoje veci a pres to s tebou komunikovat
- ma to rychle vyhledavani ve vsem moznem, takze misto klikani v menu zadas do vyhledavani treba "Pavel Vomacka" a vyberes co chces
- je to cesky (pro nekoho nezbytnost)
- ma to moduly na statistiky, aj, ale tady jsme zadny nekoupili, nejak nebylo potreba

Vyplatilo se nastokrat, ale jako kazdy jiny system, musis ho fakt pouzivat, jinak to nema smysl. Pokud tam lidi nebudou zadavat data, je to k nicemu.

JSOB

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #6 kdy: 20. 01. 2022, 12:07:33 »
Na toto ma zrovna opacny nazor. CRM ma smysl i pro jednoho cloveka, byt nemusi vyuzivat vsechno. A ma smysl, pokud se rozrostes na "dva lidi" okamzite zaucit aby ten druhy do CRM zadaval co pozadujes ty a ma podle tebe smysl.
Osobne vidim CRM jako jedno, idealne cloudove, uloziste pro "komunikacni data".
Zakazniky... k nim lidi ... k nim obchodni pripady (nebo jak tomu kazdy rika)... k tomu treba projekty.... atd.
A k tomu vsechny informace o komunikaci.
Kdyz naucis lidi od zacatku pouzivat neco, misto aby si to kazdy smrdlal v excelu, budes mit na jednom miste historicke data. Pak neni problem se podivat na vsechnu historii k zakaznikovi - to je to, co myslim komunikacni data: s kym se u zakaznika jedna, kdo s nim jedna, o cem s nim jedna, co mu poslal za dokumenty, co se tam resilo, proc a jak dlouho, ...

Ja kdysi vybiral vse mozne, znam snad vsechny ceske i zahranicni, free i placene.
Nakonec jsme skoncili u toho EspoCRM z techto duvodu:
- je to zadarmo
- kdyz si to pustit treba na nejakem amazon/google cloudu v nejake te nejslabsi masine, muzes mit i hosting v internetu zdarma
- ma to vsechny zalezitosti CRM a co nema, tak si v tom muzes dotvorit (udelali jsme si v tom treba skladovou evidenci podle sebe - evidence seriovych cisel, zapujcek, ... otazka cca 2-3 hodin prace)
- ma to modul zakaznicky support - takze pro nas programatory - tam muze zakaznik zadavat svoje veci a pres to s tebou komunikovat
- ma to rychle vyhledavani ve vsem moznem, takze misto klikani v menu zadas do vyhledavani treba "Pavel Vomacka" a vyberes co chces
- je to cesky (pro nekoho nezbytnost)
- ma to moduly na statistiky, aj, ale tady jsme zadny nekoupili, nejak nebylo potreba

Vyplatilo se nastokrat, ale jako kazdy jiny system, musis ho fakt pouzivat, jinak to nema smysl. Pokud tam lidi nebudou zadavat data, je to k nicemu.

Prosim Te a ma to i fakturaci zdarma nejakou nebo je to jen modul za priplatek?
Diky

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #7 kdy: 20. 01. 2022, 13:07:56 »
Ano, jdou v tom delat i faktury, viz. napr https://www.espocrm.com/features/invoices/ po prikoupeni externiho packu. Ale pokud tomu venujes trochu casu a chces, naklikas si to same sam.

EDIT: ted je otazka jestli nejake editaci a vytvareni vlastniho obsahu vubec venovat cas, kdyz ten Sales Pack stoji neco malo kolem 5500Kc.
« Poslední změna: 20. 01. 2022, 13:12:39 od Petr Jahoda »

JSOB

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #8 kdy: 20. 01. 2022, 14:10:03 »
Ano, jdou v tom delat i faktury, viz. napr https://www.espocrm.com/features/invoices/ po prikoupeni externiho packu. Ale pokud tomu venujes trochu casu a chces, naklikas si to same sam.

EDIT: ted je otazka jestli nejake editaci a vytvareni vlastniho obsahu vubec venovat cas, kdyz ten Sales Pack stoji neco malo kolem 5500Kc.
Diky. Bohuzel programovat neumim takze by volba byla jasna.:-) Nicmene jak na to koukam tak je to hooooodne podobne Vtigeru a tam je i modul pro faktury.
Me se jinak na faktury libi Invoice ninja. Na vlastni server by mela byt bez omezeni zdarma. Ma i timer na mereni pracovniho vykonu a pak z toho umi vyjet fakturu. Je to docela zajimave.

Re:Je výhodné mít CRM systém?
« Odpověď #9 kdy: 20. 01. 2022, 21:03:50 »
Ja to mozna blbe napsal... pro vytvoreni neceho vlastniho neni potreba nic programovat. Ono se to da naklikat uvnitr... tezko to popsat, tady o tom maji neco: https://docs.espocrm.com/administration/entity-manager/ (plus dalsi v kontextu Customization)