Máme zákazníka s cca 30 VoIP telefony v pěti různých lokalitách. Na jednom baráku by mělo být 8 čísel a dál to už jen ubývá. Poskytoval VoIP a ISP zároveň by rád viděl vlastní tel. ústředny v každé lokalitě. Zákazník o vlastních ústřednách nechce ani slyšel. Chce mít jen čísla z rozsahu pevných linek . Záznamník, zkrácené předvolby a podobně, ho nezajímají.
VoIP občas někde použiji, ale v zásadě se tím moc nezabývám. Jestli odhadnu 64kbps na hovor, dejme tomu 100, ať nežeru, tak i při těch teoretických 8 hovorech a 0,8 Mbps nevidím nic, s čím by měla mít 20Mbps linka problém.
Je tu nějaký zásadní argument, proč jít do vlastních ústředen, který z neznalosti nevidím? Určitě by se zlepšila kvalita služby při hovorech v rámci jedné budovy. S tím v minulosti párkrát problémy byly, ale jinak?