Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?

Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« kdy: 21. 07. 2021, 14:38:56 »
Máme zákazníka s cca 30 VoIP telefony v pěti různých lokalitách. Na jednom baráku by mělo být 8 čísel a dál to už jen ubývá. Poskytoval VoIP a ISP zároveň by rád viděl vlastní tel. ústředny v každé lokalitě. Zákazník o vlastních ústřednách nechce ani slyšel. Chce mít jen čísla z rozsahu pevných linek . Záznamník, zkrácené předvolby a podobně, ho nezajímají.

VoIP občas někde použiji, ale v zásadě se tím moc nezabývám. Jestli odhadnu 64kbps na hovor, dejme tomu 100, ať nežeru, tak i při těch teoretických 8 hovorech a 0,8 Mbps nevidím nic, s čím by měla mít 20Mbps linka problém.

Je tu nějaký zásadní argument, proč jít do vlastních ústředen, který z neznalosti nevidím? Určitě by se zlepšila kvalita služby při hovorech v rámci jedné budovy. S tím v minulosti párkrát problémy byly, ale jinak?


Re:Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« Odpověď #1 kdy: 21. 07. 2021, 16:06:03 »
Pro takhle malé nasazení skutečně ústředny nemají smysl. Je to jen další zařízení, co žere proud a je potřeba opečovávat. Víc než rychlost je důležitá kvalita přípojky, malá ztrátovost paketů a malý jitter.

Re:Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« Odpověď #2 kdy: 21. 07. 2021, 21:02:37 »
"Poskytoval VoIP a ISP zároveň by rád viděl vlastní tel. ústředny v každé lokalitě. "

Poskytovatel VoIP je asi nějaký mimoň, protože každý normální VoIP poskytovatel má JEDNU svoji vlastní ústřednu a nějaké lokality jsou mu u zadnice.
A jestli je poskytovatel VoIP zároveň i ISP, tak to není příliš obvyklé a nevěstí to ani nic dobrého. Zjevně se nějaký ISP snaží prodat telefonní služby, ovšem moc mu to nejde...

PanVP

Re:Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« Odpověď #3 kdy: 21. 07. 2021, 21:48:38 »
Kamarád prohlásil, že VOIP umřel na COVID.
Všichni mají mobil.
Takže jde jen o službu spojovatelky, která tě z recepce přepojí na tvůj mobil.
(Aby se tvoje mobilní číslo nedostalo do ruky všem.)

Prý jde o to, jestli má někdo koule se pevných oblud na stole zbavit.
Staré struktury prý budou proti, protože už jsou staří, ale přitom vztekle volají z mobilu o 106....

Ještě o tom přemýšlím, taky mám mobil a vymýšlím důvody, proč ten VOIP hrozně potřebuju....ale možná ty argumenty hledám, protože jsem stará struktura...

Re:Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« Odpověď #4 kdy: 21. 07. 2021, 22:20:29 »
Spíš je otázka, jestli jednu ústřednu nebo žádnou. Třeba Odorik.cz nabízí funkce pobočkové ústředny úplně zdarma, platí se jen volání. A je to prostě o starost míň.


Re:Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« Odpověď #5 kdy: 21. 07. 2021, 22:26:09 »
Kamarád prohlásil, že VOIP umřel na COVID.
Všichni mají mobil.
Takže jde jen o službu spojovatelky, která tě z recepce přepojí na tvůj mobil.
(Aby se tvoje mobilní číslo nedostalo do ruky všem.)

Prý jde o to, jestli má někdo koule se pevných oblud na stole zbavit.
Staré struktury prý budou proti, protože už jsou staří, ale přitom vztekle volají z mobilu o 106....

Ještě o tom přemýšlím, taky mám mobil a vymýšlím důvody, proč ten VOIP hrozně potřebuju....ale možná ty argumenty hledám, protože jsem stará struktura...
Ale přece můžu volat přímo z PC bez obludy na stole, nebo mít gigaset sluchátko s nímž se dá chodit jako s mobilem a mobil mohu nechat odpočívat v nabíječce. U většiny mobilů je hůře slyšet než s průměrným voip telefonem.
Na pevném čísle se snadněji může střídat více lidí (zastupitelnost) a je lepší přehled o tom kdo kdy s kým a jak dlouho mluvil. Např.

dahl

Re:Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« Odpověď #6 kdy: 22. 07. 2021, 09:48:45 »
VoIP občas někde použiji, ale v zásadě se tím moc nezabývám. Jestli odhadnu 64kbps na hovor, dejme tomu 100, ať nežeru, tak i při těch teoretických 8 hovorech a 0,8 Mbps nevidím nic, s čím by měla mít 20Mbps linka problém.

Ty brdo, dneska fakt existuje jeste firma, co ma 20Mbps konektivitu do netu? To nekdo jeste nabizi?

Re:Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« Odpověď #7 kdy: 22. 07. 2021, 12:01:14 »

Ty brdo, dneska fakt existuje jeste firma, co ma 20Mbps konektivitu do netu? To nekdo jeste nabizi?

Jo jo. Jsou ještě firmy, které jsou rády za takové připojení. Tedy pokud nechtějí platit měsíčně za 2x rychlý internet desetinásobek ceny.

Re:Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« Odpověď #8 kdy: 22. 07. 2021, 14:10:28 »
Vlastní ústředna lokálně nemá smysl (obzvláště ne pro třicet čísel). Je lepší si to pronajmout pokud to je potřeba.
...
Všichni mají mobil.
...
Ještě o tom přemýšlím, taky mám mobil a vymýšlím důvody, proč ten VOIP hrozně potřebuju....ale možná ty argumenty hledám, protože jsem stará struktura...
Smysl to zcela jistě má. Jsou situace kdy mobil nenahradíte. Resp. ano, za pevnou může být schováno X mobilů, ale ta pevná dává smysl. Někdy prostě nechcete rozdávat čísla na mobil. Na virtuálních ústřednách se pak dá nastavovat spousta věcí, např. že mají bejt v tuto hodinu přesměrované tam a v tamtu zase jinam - nebo že voláte jedno pevné číslo a ono to zvoní na dalších pěti mobilech, kdo to zvedne mluví - nebo že slyšíte zvonit telefon tak zvedne ten svů a hovor si přeberete - nebo obecně předávání hovorů z jedno na druhý telefon. Je toho spoustu a má to smysl. Někde určitě. Navíc pevný telefon vám zaměstnanci neukradnou a nerozbijou, zkuste nechat ležet v otevřené zasedačce mobil na stole :-) atd.

PanVP

Re:Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« Odpověď #9 kdy: 22. 07. 2021, 14:26:51 »

Viz:

Takže jde jen o službu spojovatelky, která tě z recepce přepojí na tvůj mobil.

SB

  • ****
  • 347
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« Odpověď #10 kdy: 22. 07. 2021, 15:24:50 »
Poskytoval VoIP a ISP zároveň by rád viděl vlastní tel. ústředny v každé lokalitě...

Je tu nějaký zásadní argument, proč jít do vlastních ústředen, který z neznalosti nevidím?...

VoIP znám jen zběžně, ale jestli to dobře chápu, tak jedinou výhodou by bylo místní spojení hovorů, když vypadne připojení k inetu.

...Jestli odhadnu 64kbps na hovor, dejme tomu 100, ať nežeru, tak i při těch teoretických 8 hovorech a 0,8 Mbps nevidím nic, s čím by měla mít 20Mbps linka problém.

...Určitě by se zlepšila kvalita služby při hovorech v rámci jedné budovy. S tím v minulosti párkrát problémy byly, ale jinak?

Opět asi něco špatně chápu, ale máte-li vhodně nastavenou vnitřní síť (telefony se vidí), tak datový tok hovoru vůbec přes ústřednu nejde, tudy jde jen dojednání spojení prostřednictvím SIP.

SB

  • ****
  • 347
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« Odpověď #11 kdy: 22. 07. 2021, 15:29:38 »
...Všichni mají mobil.
Takže jde jen o službu spojovatelky, která tě z recepce přepojí na tvůj mobil.
(Aby se tvoje mobilní číslo nedostalo do ruky všem.)

Prý jde o to, jestli má někdo koule se pevných oblud na stole zbavit.
Staré struktury prý budou proti, protože už jsou staří, ale přitom vztekle volají z mobilu o 106....

Ještě o tom přemýšlím, taky mám mobil a vymýšlím důvody, proč ten VOIP hrozně potřebuju....ale možná ty argumenty hledám, protože jsem stará struktura...

Tady si nejsem jistý, zda nemícháte dohromady způsob přenosu (tel. operátor, nebo IP) s použitým zařízením (stolní, nebo mobilní telefon). Nikde není napsané, že nemůžete používat VoIP přes Linphone v mobilu, který je připojen střídavě přes wifi a mobilní data.

Re:Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« Odpověď #12 kdy: 22. 07. 2021, 17:35:39 »
Zásadní výhoda VoIP je v tom, že volání v rámci sítě je gratis (zdaleka ne každý má na mobilu neomezené volání, aby to neřešil). A samozřejmě i cena mezinárodních hovorů bývá u VoIP operátorů obvykle nižší, než u mobilních operátorů. Jako bonus pak i to, že s nomadickým VoIP číslem lze prakticky volat odkudkoliv ze světa za cenu hovorů, jakoby se jednalo o volání v ČR. A pořizovací náklady - v případě nějaké soft aplikace do Androidu - jsou u VoIP prakticky nula (pouze si u VoIP operátora dobít nějaký kredit pro volání).

alfi

  • ****
  • 335
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« Odpověď #13 kdy: 23. 07. 2021, 22:58:14 »
Zásadní výhoda VoIP je v tom, že volání v rámci sítě je gratis (zdaleka ne každý má na mobilu neomezené volání, aby to neřešil). A samozřejmě i cena mezinárodních hovorů bývá u VoIP operátorů obvykle nižší, než u mobilních operátorů. Jako bonus pak i to, že s nomadickým VoIP číslem lze prakticky volat odkudkoliv ze světa za cenu hovorů, jakoby se jednalo o volání v ČR. A pořizovací náklady - v případě nějaké soft aplikace do Androidu - jsou u VoIP prakticky nula (pouze si u VoIP operátora dobít nějaký kredit pro volání).
Přesně tak - dlouhé hovory v síti s rodinou zadarmo, útrata za mobil potom cca 100 Kč/měs, dneska i půlhodinový hovor do Irska za 0,30 Kč/min. To veřejný mobilní tarif neumí :) Ale uznávám, není to pro každého, HW přístroj je pomalu dražší než telefon s Androidem, někdo to musí nastavit a ideálně řešit aktualizace.. Jiné užití jsou potom firmy s kancelářema, prodejnou, call centra... 

Re:Od kolika VoIP čísel má smysl vlastní ústředna?
« Odpověď #14 kdy: 24. 07. 2021, 11:06:34 »
Největší překážkou je asi to nastavení, to skutečně zvládne málokdo (i lidé z IT, co se nevěnují přímo VoIP, s tím mívají problémy, natož BFU). Někdy pomůže samotný poskytovatel (třeba Odorik) nebo pokud má poskytovatel provisioning (802.cz).
Cena za zařízení je vysoká pouze relativně (základní bezdrátový model Gigaset A690 IP je někde od 1300 Kč výše a stolní telefon Grandstream GXP1610 pak od cca 800 Kč výše), protože díky nulové ceně hovorů v síti se pořizovací náklady velmi rychle vrátí.