Po všech koncových zákaznícich nemůžeme chtít aby obesílal všechny své poskytovatele obsahu.
Taky to po nich nikdo nechce. Pokud vám nějaký poskytovatel obsahu neposkytuje obsah, přestože by měl, budete to přeci řešit s ním a ne s T-Mobilem. To je jako kdybyste si v e-shopu objednal zboží, dopravce by vám ho nevezl a vy byste to šel reklamovat u správce silnice, protože to zboží vám přece měli přivézt po silnici.
To je myslím dostatečný argument.
Ne, není. Dostatečný argument je to, že chcete nesmysl – aby T-Mobile řešil věc, kterou nijak ovlivnit nemůže.
A jestli bude drzá možná dostane i pokutu.
Jasně, T-Mobile dostane pokutu za to, že já mám ve své soukromé databázi na disku u jejich IP adresy uvedenu Austrálii.
Těch hlavních databázízase tolik není
Je fajn, že jste si konečně všiml, že jich je víc. No a co když poskytovatel té služby používá zrovna databázi, která není podle vás hlavní. Nebo co když se ta hlavní databáze opraví, ale to se promítne jen u platících zákazníků – a poskytovatel obsahu šetří a používá neplacenou variantu, do které se ty údaje propíšou až se zpožděním. To je také chyba T-Mobile?
poskytovatel by měl vyvinout přiměřené úsilí
Co je přiměřené úsilí? Třeba že zaplatí poskytovateli obsahu přístup do lepší geo-ip databáze?
Menší poskytovatelé s tím nemají problém
S čím konkrétně nemají problém? Mají týmy, které vyhledávají nejrůznější geo ip databáze a snaží se jejich provozovatele přesvědčit o změně údajů?
pokud je někdo arogantní, zaslouží si přes prsty.
Co je arogantního na tom neřešit problém, se kterým nemám vůbec nic společného? Pokud na T-Mobile přijde taková informace, je zcela korektní odpověď „řešte to s poskytovatelem obsahu X“. Pokud by chtěl být T-Mobile jo vstřícný, může dohledat odkaz na podporu toho poskytovatele obsahu a rovnou ho připojit k odpovědi.
To je jako by tvrdil, že jej nezajímá, že jeho ip adresy jsou dostupné jen někdy a od někud, že to není jeho chyba a problém. Pro reklamaci na ČTÚ je potřeba reklamovat poslední vyúčtování s tím že chci slevu za omezenou službu. Je třeba mít písemně, že to zamítá. Tohle se pak pošle na ČTÚ a ten rozhodne.
ČTÚ rozhodne, že k problému došlo mimo působnost T-Mobile. Pro méně důvtipné zákazníky to má T-Mobile uvedené ve všeobecných podmínkách, že nezodpovídá za to, co se děje mimo jeho síť.
Mám pro vás ale jeden tip. Nedávno vyhořelo datacentrum ve Štrasburku. Bylo tam spousta serverů, které pak neběžely. Můžete si pro každý server zvlášť stěžovat u ČTÚ, že váš ISP arogantně nezajistil dostupnost příslušného serveru. Je to úplně stejné, jako s tím geo ip. Vy konzumujete nějakou službu, dodavatel poskytovatele té služby selhal, a vy chcete po ISP, aby to řešil, protože se k té službě přece připojujete přes toho ISP.