U repasu hodně záleží na přístupu prodejce. Mám příjemné zkušenosti s jednou firmou operující v Praze a ČB. Tím, že jsme u nich jako firemní zákazník, dostáváme čas od času personalisovaný newsletter, kde jsou jen prima použitelné stroje. Pokud si něčím nejsme jistí, můžeme se zastavit na pobočce a stroje před koupí prohlédnout nebo vyzkoušet. Samozřejmostí je diagnostika, z níž vyjde odhad zbývající kapacity baterek atp. Bereme zpravidla Dell/HP/Lenovo zatím nebyl s žádným kusem nikdy problém. Také ještě existuje kategorie "předváděcí", u níž je zpravidla vyšší cena, ale nadruhou stranu se jedná o loňské nebo předloňské modely.
Bohužel je potřeba trochu se orientovat ve výběru HW. Někdy se prodávají dost podivné konfigurace, kde naráz koexistují bídný displej a nabušený procesor... Třeba u ThinkPadů nebo vyšších řad Latitude je fajn, že se dají servisovat snadno i doma. U třicítkové řady TP je trochu prudérní baterka. Kdysi jsme měli pár W530 a baterka se měnila co dva roky. V mé 430 se měnila třikrát... Dá se s tím žít, ale někdy odejde dost nešikovně: prostě se odmítne nabít. Malé x230 mohly mít i dost dobrý displej. Naproti tomu k T430 se dal sehnat převodník z LVDS na eDP a Full HD IPS panel. A ten je použitelný i dnes. Ale podobné stroje s vyhlídkou upgradů nebo HW údržby už jsou spíš pro nadšence. Zase jsou levné a díly jsou snadno dostupné.