Cílem těch patiček je zaujmout toho, kdo je vidí. Máte na to průměrně šest slov. Navíc ta patička je až dole a většina lidí jí věnuje tak půl sekundy. Takže máte šest slov a půl sekundy na to, abyste zaujali.
A zaujmout chcete, protože vám to přinese vyšší návštěvnost. Vyšší návštěvnost chce firma, protože to chtějí inzerenti. Bez inzerentů nebudou peníze a problém mají všichni. O tomhle diskutovat nelze, to je elementární princip publikování za reklamu.
A teď to hlavní: čtenáři reagují na řekněme "agresivněji" postavené titulky lépe. Je to jednoduché a funguje to stoprocentně. Když použijete titulek "Přenosné médium DLEFS23 s kapacitou pět gigabajtů", tak si klikne šest lidí a ta patička je za chvíli pryč (zůstávají jen úspěšné patičky, ten systém je sám pak řadí, je to navíc závislé na jednotlivých serverech). Když ale napíšete "Diskety nejsou mrtvé! Přenesete na nich gigabajty", tak to začne fungovat. To je prostě fakt.
My v těch patičkách nijak nelžeme ani nezveličujeme nějaké banality (což je příznak bulvárnosti), ale naopak upozorňujeme na to zásadní v odkazovaném článku. Ta poslední jmenovaná patička (s hráči počítačových her) odkazuje na zprávičku, která přesně říká to, co bylo v titulku patičky.
Fungují v tom principy reklamy (ona to vlastně interní reklama je). Musíte prostě zaujmout. Bez ohledu na kvalitu výrobku. Agresivní a pitomá reklama přece taky neudělá z dobrého auta auto špatné. Jen vás víc zaujme a vy si zapamatujete, že tohle BMW by mohlo být fakt cool. A ono třeba nakonec je.