Trait a konstruktor

BoneFlute

  • *****
  • 1 823
    • Zobrazit profil
Re:Trait a konstruktor
« Odpověď #60 kdy: 24. 12. 2020, 13:58:16 »
Moc to komplikuješ, tohle je jako chtít auto s hranatýma kolama, co nedrncá.

Ale houby. Traity se tak jak je popisuju normálně používají. Takže to není můj výmysl. Jen tu @Ink uvažoval nad tím, zda to co popisuju není obyčejná dědičnost. Není. C'est tout.


Ink

  • ****
  • 494
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Trait a konstruktor
« Odpověď #61 kdy: 24. 12. 2020, 14:21:55 »
Moc to komplikuješ, tohle je jako chtít auto s hranatýma kolama, co nedrncá.

Ale houby. Traity se tak jak je popisuju normálně používají. Takže to není můj výmysl. Jen tu @Ink uvažoval nad tím, zda to co popisuju není obyčejná dědičnost. Není. C'est tout.

No ale to bys musel fakt přijít s nějakým legitimním vysvětlením, ne že "nechceš", aby to byla dědičnost nebo aby se ten objekt zařadil do kategorie. Ty tady filosofuješ jak Fromm, na druhé straně argumentuješ, že "se to dělá". Oboje beru, ale přijde mi, že interface, trait, mixin a předek jsou do určité míry překrývající se koncepty a v zásadě abstraktní třída a násobná dědičnost to všechno úplně v pohodě řeší.

Jsou jazyky bez tříd, jako je třeba Rust se svými traity navlečenými na struktury a taky to funguje - nepotřebuješ tam skládat data a metody přes traity, něco málo by to zjednodušilo, ale žádný velký průlom v tom nevidím.

A Ty jsi přišel s tím, že chceš něco mezi a (z technického hlediska) nevidím důvod, na jedné straně číhá Fromm a na druhé jazyky, které nikdy nemají dost a přidávají další a další způsoby, jak udělat to, co už dostatečně dobře umí. Nebo něco nechápu, to je klidně možné.

Re:Trait a konstruktor
« Odpověď #62 kdy: 24. 12. 2020, 14:55:52 »
Moc to komplikuješ, tohle je jako chtít auto s hranatýma kolama, co nedrncá.

Ale houby. Traity se tak jak je popisuju normálně používají. Takže to není můj výmysl. Jen tu @Ink uvažoval nad tím, zda to co popisuju není obyčejná dědičnost. Není. C'est tout.

No ale to bys musel fakt přijít s nějakým legitimním vysvětlením, ne že "nechceš", aby to byla dědičnost nebo aby se ten objekt zařadil do kategorie. Ty tady filosofuješ jak Fromm, na druhé straně argumentuješ, že "se to dělá". Oboje beru, ale přijde mi, že interface, trait, mixin a předek jsou do určité míry překrývající se koncepty a v zásadě abstraktní třída a násobná dědičnost to všechno úplně v pohodě řeší.

Jsou jazyky bez tříd, jako je třeba Rust se svými traity navlečenými na struktury a taky to funguje - nepotřebuješ tam skládat data a metody přes traity, něco málo by to zjednodušilo, ale žádný velký průlom v tom nevidím.

A Ty jsi přišel s tím, že chceš něco mezi a (z technického hlediska) nevidím důvod, na jedné straně číhá Fromm a na druhé jazyky, které nikdy nemají dost a přidávají další a další způsoby, jak udělat to, co už dostatečně dobře umí. Nebo něco nechápu, to je klidně možné.

Jak jsem tu již zmiňoval, tak v Rustu jsou traity a jejich implementace pro typ/strukturu hodně mocné.

BoneFlute

  • *****
  • 1 823
    • Zobrazit profil
Re:Trait a konstruktor
« Odpověď #63 kdy: 25. 12. 2020, 23:29:33 »
Moc to komplikuješ, tohle je jako chtít auto s hranatýma kolama, co nedrncá.

Ale houby. Traity se tak jak je popisuju normálně používají. Takže to není můj výmysl. Jen tu @Ink uvažoval nad tím, zda to co popisuju není obyčejná dědičnost. Není. C'est tout.

No ale to bys musel fakt přijít s nějakým legitimním vysvětlením, ne že "nechceš", aby to byla dědičnost nebo aby se ten objekt zařadil do kategorie. Ty tady filosofuješ jak Fromm, na druhé straně argumentuješ, že "se to dělá". Oboje beru, ale přijde mi, že interface, trait, mixin a předek jsou do určité míry překrývající se koncepty a v zásadě abstraktní třída a násobná dědičnost to všechno úplně v pohodě řeší.

Jsou jazyky bez tříd, jako je třeba Rust se svými traity navlečenými na struktury a taky to funguje - nepotřebuješ tam skládat data a metody přes traity, něco málo by to zjednodušilo, ale žádný velký průlom v tom nevidím.

A Ty jsi přišel s tím, že chceš něco mezi a (z technického hlediska) nevidím důvod, na jedné straně číhá Fromm a na druhé jazyky, které nikdy nemají dost a přidávají další a další způsoby, jak udělat to, co už dostatečně dobře umí. Nebo něco nechápu, to je klidně možné.

Já se obávám, že přístup: "když to nebudeš chtít, tak to nebudeš potřebovat" mi tak docela nevyhovuje. Jako třeba ti to jen nedochází, neříkám nic, ale nevidím v tom přínos to nějak dál rozpatlávat.

Díky za příspěvky.

BoneFlute

  • *****
  • 1 823
    • Zobrazit profil
Re:Trait a konstruktor
« Odpověď #64 kdy: 25. 12. 2020, 23:31:52 »
Jak jsem tu již zmiňoval, tak v Rustu jsou traity a jejich implementace pro typ/strukturu hodně mocné.

Rust je skvělej. Jen to, jak má řešený traity se krom názvu ničím nepodobá mému zadání. (Pokud jsem se ošklivě nepřehlédl.)


Re:Trait a konstruktor
« Odpověď #65 kdy: 26. 12. 2020, 01:55:40 »
Já v Rustu (neinicalizuji hodnoty traitu, to ani nejde) prostě udělám každé struktuře funkci new. Pokud by to nebyl v tom fiktivním jazyce (který záhadně připomíná scalu) problém, tak bych do traitu dal funkci new, z třídy "obsahující" trait bych zavolal funkci new z A a funkci new z B. Nebo něco na ten způsob.

BoneFlute

  • *****
  • 1 823
    • Zobrazit profil
Re:Trait a konstruktor
« Odpověď #66 kdy: 26. 12. 2020, 02:54:25 »
Já v Rustu (neinicalizuji hodnoty traitu, to ani nejde) prostě udělám každé struktuře funkci new. Pokud by to nebyl v tom fiktivním jazyce (který záhadně připomíná scalu) problém, tak bych do traitu dal funkci new, z třídy "obsahující" trait bych zavolal funkci new z A a funkci new z B. Nebo něco na ten způsob.

Pochopil jsem. Díky. Je to cca to první řešení, které mě napadlo. Jen jsem si dělal naděje, že to třeba jde i jinak a líp :-) Znáš to, líná huba...

Re:Trait a konstruktor
« Odpověď #67 kdy: 26. 12. 2020, 23:21:58 »
....................................

Já se obávám, že přístup: "když to nebudeš chtít, tak to nebudeš potřebovat" mi tak docela nevyhovuje. Jako třeba ti to jen nedochází, neříkám nic, ale nevidím v tom přínos to nějak dál rozpatlávat.

Díky za příspěvky.

když je pro páníčka vobyčejná dědičnost moc vobyčejná tak ať si metody z voběktu do voběktu kromě zamě hezky kopíruje nějakým skriptem a bude to jako dědičnost bez toho aby byl voběkt potomkem rodiče :P :P ;D ;D ;) ;)
lidi postižený environmentálním žalem hele choděj za ekopsycholožkama hele 🤡 💆 🤡 💆