To je docela zajímavý argument, to s tím C jako abstrakcí. Nevím jak ty (@Idris), ale když by si poprvé viděl konstrukci:
for (i=1;i<61 && feof(h);i++) {...}
Věděl by si co ta konstrukce for() {} dělá, jen na základě její samopopisnosti? Aniž by si znal konstrukci &&? Aniž by si znal co znamená EOF? etc?
Nevím, kam míříš, ale samozřejmě, že nevěděl. Stejně jako třeba ty asi nebudeš rozumět větě "Flyg vilda fågel, flyg du som kan".
A?
Že sice @Idris má pravdu v tom, že do nižších abstrakcí se nešťourá, na druhou stranu jen se samopopisností si nevystačím.
Když prostě nějakou hromadu asembleru nahradím za
for() {} tak je to super, ale jen v případě, kdy někde vysvětlím, co ta konstrukce dělá. Jinak je to opravdu "Flyg vilda fågel, flyg du som kan".
Příklad s tím
for je pěkný i v tom, že jasně ukazuje jak to zřejmě má fungovat. Jsou to tři písmenka, pro angličtináře nesou význam - což opět pomáhá. Ten význam sám o sobě nic nevysvětlí - na to je třeba nějaká definice, ale pomůže v tom se zorientovat. A hlavně jsou dostatečně krátká, aby nevznikal šum.
IMHO podobně by to tedy mělo fungovat i dál: pojmenování symbolu by mělo být krátké tak aby nevznikal šum, ale ne příliš, aby to člověku, který to bude číst pomohlo se v tom zorientovat - aby nemusel skákat na definici. A ta lidská definice tam musí být také, protože z toho vlastního pojmenování to obvykle stačit nebude - páč jinak by se to zvrhlo zase v dlouhý název, který bude ale zase nepříjemný na použití.