Ahoj,
pridam len nejake vseobecne informacie o vysokych skolach (vysoko subjektivne).
Tie menej kvalitne (nie na urovni svetovej spicky) maju sylaby (osnovy) nastavovane zvacsa podla zaranicnej spicky. Rozdiel napriklad na studiu u nas (STUBA, fakulty FIIT a FEI, MATFYZ v BA a ciastocne mozem porovnat s mesiacom stravenym s jednym pedagogom na Masarykovej v Prahe, tiez tusim MATFYZ) je primarne o ludoch. Teda predmety sa nevyberaju podla toho, co sa na nich uci, ale kto to uci. Podla cloveka totiz clovek vie urcit skor, co sa nauci, ako podla nazvu predmetu.
Dalsi rozdiel je v mysleni ludi. U nas (beriem SR) to vnimam skor tak, ze vacsina studentov ma za ciel dostudovat. V zahranici (Brusel a ich IT fakulta) to ma viac posunute k "chcem sa nieco naucit".
A posledny rozdiel v uvazovani fakult v bakalarkach/diplomovkach a dizertackach:
* tuto je pristup svetoveho trendu a je dobry. Na zaciatok zopakujeme experimenty a potom to kus vylepsite
* tuna mame problem. Pozrime sa na podstatu a skusme ho vyriesit (bez ohladu na existujuce riesenia. Tie sa porovnavaju v neskorsich fazach ako referencie)