V RB mi řekli, že toto je normální, k narušení bezpečnosti nedošlo. Co si o tom myslíte?
K narušení bezpečnosti částečně došlo. Někdo zná Vaše přihlašovací ID. Raiffka minimálně v minulosti doporučovala klientům si zadat jako přihlašovací jméno své rodné číslo (aby ho lidé nezapomínali, heh). Pokud tam máte RČ, nebo třeba jiné číslo, které zná širší okruh lidí (kolegové, účetní, ajťák v práci), pak je možné, že se někdo snaží cíleně získat přístup. Dokud se tato možnost nevyloučí, mělo by se k tomu přistupovat jako k narušení bezpečnosti, byť asi s nízkým rizikem.
Riziko se zvyšuje, pokud máte firemní (cizí) SIM kartu a ten, pod koho patří, může zažádat o duplikát (nebo o tzv. twin kartu). Pak už by měl útočník v ruce dva údaje ze tří - přihlašovací jméno a SMS. Zejména ta twin karta je nepříjemná, protože se může snažit jen na chvíli odklonit SMS k sobě a pak zase vrátit provoz k Vám.
Nutno zvážit i rizko malwaru v chytrém telefonu, který může obsah SMS přeposílat dál (útočníkovi).
V tu chvíli už Vás chrání jen 4místný PIN, a to je dost málo.
Raiffku bych za toto přezírání bezpečnosti nakopal, ve Vašem zájmu by bylo zajít si změnit přihlašovací ID do banky - to stejně po telefonu nevyřídí.
SMS je sama o sobě dost málo - právě kvůli rizikům leaknutí SMS (druhá karta, malware). Daleko lepší to bylo v době, kdy ověření prováděl SIM toolkit, který byl víc zabezpečený a nikdo nemohl získat přístup jen výměnou SIM karty. Leč pohodlí zákazníků zvítězilo, nikdo nechtěl běhat do banky aktivovat si SIM toolkit. Takže pokud SMS, tak jedině v kombinaci s ochranou i ostatních údajů - a k jejich kompromitaci u Vás zjevně došlo.