Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení

Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #15 kdy: 04. 11. 2019, 09:57:11 »
Hmm, v tom prispevku mam preklep. Je to 20 Kc bez DPH (velkoobchodne).

Pokud budete na optice, Terminator vubec nepotrebujete (dostanete misto toho GPON ONT, tedy prevodnik z optiky na Ethernet). V obou pripadech (s terminatorem i s optikou) potrebujete router schopny na WAN vytocit PPPoE nad VLAN 848.

Metronet.cz ma v nabidce JEN routery, doma se mi vali 2ks Deco M5 od Tp-link, tak by snad melo jit (spol v technickem parametru specifikuje i podporu PPPoE). Muzete mi, prosim, nekdo doporucit nejaky kvalitny konvertor z optiky na ethernet?
« Poslední změna: 04. 11. 2019, 09:58:42 od bubak19 »


Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #16 kdy: 04. 11. 2019, 14:22:00 »
Konvertor z optiky na Ethernet nepotrebujete, ten Vam doda CETIN. Vzhledem k pouziti GPON s vlastnim konvertorem (napr. SFP modulem) spis nepocitejte, CETIN by Vam ho do sve site nejspis nezaregistroval.

Router si poridte libovolny s podporou PPPoE nad VLAN nad Ethernetem (to je dulezite). CETIN GPON konvertor pripojite do ethernet portu Vaseho routeru, vytvorite VLAN 848; pri vytvareni PPPoE pripojeni bude treba zvolit rozhrani teto VLAN.

Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #17 kdy: 25. 11. 2019, 15:59:08 »
To jste sice napsal, ale dal jste za priklad dva obchodniky (preprodejce) O2 (nejsou registrovani u CTU, neplni zakonne podminky, atp.); Pokud chcete ukazovat nekoho, kdo "to dela z obyvaku", zkuste spis 365internet. A i ti toho musi plnit mnohem vic a neni to zadna legrace.
Co to znamena? Ten 365internet dle testu mi funguje, i jinem lidem jo a hlavne je to bez zavazku :) Pokud vyberu tak vzdy jen providera, ktery ma logo na Cetin webu :) O2 prave nic moc, takze mate tu snad nekdo nekoho lepsiho? :)
Jinde maj vyssi cenu, pripadne smlouvu a uvazek. Pokud mi nejde plna rychlost 365internet mi treba dal slevu bez reci :)

Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #18 kdy: 25. 11. 2019, 16:22:50 »
Co to znamena? Ten 365internet dle testu mi funguje, i jinem lidem jo a hlavne je to bez zavazku :) Pokud vyberu tak vzdy jen providera, ktery ma logo na Cetin webu :) O2 prave nic moc, takze mate tu snad nekdo nekoho lepsiho? :)
Jinde maj vyssi cenu, pripadne smlouvu a uvazek. Pokud mi nejde plna rychlost 365internet mi treba dal slevu bez reci :)
Pozor, nemyslel jsem to zle (proto byl ten obyvak v uvozovkach). Jestli to tak vyznelo, tak se omlouvam. 365internet je mlada, dynamicka firma, schopna a ochotna (mam od nich VDSL 35b modem, vzdycky odpovidaji obratem; jedina nevyhoda jejich site je absence IPv6 - kdyby meli IPv6, byli by mym providerem prvni volby).
Byla to spis reakce na ten obyvak, ktery tu predrecnik zminoval. 365internet je mala firma, ktera realne nabizi DSL/opticke sluzby na siti CETINu, na rozdil od preprodejcu O2 sluzeb (zminovany inetpraha a pod.).

Mimochodem, z jakeho IP rozsahu prideluje IPv4 adresy 365internet? Diky.

Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #19 kdy: 25. 11. 2019, 18:27:06 »
Z jakeho rozsahu tak to ted nevim, ale vim ze je tam clovek za NATem, pro nekoho vyhoda / nevyhoda. ipv6 zalezi jak hodne ji nekdo potrebuje, jsou lidi co vyuzivaji ruzne vzdalene pristupy a tam pak i verejna adresa se jim hodi.
Jsou ale lidi co jim je to jedno a hlavne ze internet bezi :)

Navic ano ty odpovedi, to je rychle a neni to jak u O2, kde clovek se prepojuje na x operatoru a ani nic nevyresi nez sezene technika. Poznam z tech jejich seznamu jeste tak nejak Wia firmu.
Ty dalsi jsou mi jako pro zakaznika fakt podivny napr. Avonet (to ve me vzbuzuje kosmetiku Avon), a1m - co to je, Viridium, Eldata, Gity....
a pak takove ty problematicke typu T-Mobil - nevyresil ani nic technik, az O2.
Nordic Telecom ala Ufon des, Eri Cesky bezdrat - ten zas hraje na neco jako lepsi ale vadi tam udajne stahovani vetsich dat apod.




Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #20 kdy: 16. 03. 2020, 14:21:30 »
Vyuziju tematu pro dotaz actual rate, attainable rate vs namerena rychlost. Po zrizeni pripojky (profil 100/10) a zapojeni modemu nejsem schopny z pripojeni dostat vice jak 60-68Mpbs. Pritom modem zxhn h267a reportuje tyhle cisla:
Z home page:
Link Rate - Upstream(kbps)   10239 kbps
Link Rate - Downstream(kbps)   101662 kbps
Ze status page dsl:
Actual Rate(Up/Down) 10239/101662 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 35569/123796 kbps

Meril jsem na speedtest.cesnet.cz, fast.com a speedtest.net. Vse melo srovnatelne vysledky.

Jelikoz se mi toho tady vali vice, tak jsem zkousel i modemy vmg1312-b30b a vmg8924-b30a. Vsechny tri modemy reportovaly rychlosti linky okolo 100000 kbps, zadny vyrazne nizsi rychlosti.

Z toho usuzuju, ze by snad nemel byt problem dosahnout rychlosti blizici se 100Mbps. V cem je problem? Jsou tyhle cisla z modemu vubec o necem vypovidajici a lze jim "verit"? Diky.

Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #21 kdy: 16. 03. 2020, 16:35:59 »
Pritom modem zxhn h267a reportuje tyhle cisla
...
jsem zkousel i modemy vmg1312-b30b a vmg8924-b30a
Na tvůj dotaz bohužel neporadím, naopak bych měl dotaz. Nemáš náhodou problém s modemem H267A? Mě vypadávalo spojení cca 3x týdně.  Výpadek byl na 1-2 minuty, modem se hned zase napojil a pár dnů jel zase bez výpadku. Reklamace nepomohla. Naopak se zapůjčeným vmg1312-b30b k žádnému výpadku nedocházelo. Zajímalo by mě jestli mám pouze smůlu a při reklamaci mě vyměnili jeden vadný kus za jiný vadný nebo zda je problém u všech těchto modemů. Nejnovější fw jsem samozřejmě měl.

Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #22 kdy: 16. 03. 2020, 19:47:02 »
tak ted zase neporadim ja. To H267A jsem zapojil teprve dneska, dostal jsem to pred rokem k fake 5G (LTE) pripojeni a nevyuzival. Na predchozim bydlisti jsem mel tu vmg1312 na profil 50/5 a zadny problem s tim nebyl. Kdyby se tu nasel nekdo kdo rozumi tem ratum reportovanym modemem a vztahu k realne rychlosti tak budu rad. Aktualne rychlost dropla k 15-37Mbps pritom raty jsou stale vysoke:
Actual Rate(Up/Down) 10239/102675 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 35282/125168 kbps

Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #23 kdy: 16. 03. 2020, 20:29:15 »
Modem H267A muze mit problem s profilem 105000kbps u ktereho CETIN vyuziva retransmise. Actual rate vypada dobre, prakticky na maximu, ale modem generuje chyby a "nema cas" prenaset data coz se projevi snizenou rychlosti.
Zkuste se podivat do statistickych parametru v modemu, neco jako error second apod.

Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #24 kdy: 16. 03. 2020, 20:36:10 »
Pokud jsi zkoušel více modemů a více jak 70Mb/s z toho nevyždímáš, tak je asi jedno kolik to píše v modemu. Pokud nemáš výpadky způsobené nekvalitním vedením a připojení je stabilní, tak nic reklamovat nemůžeš a nastavením v modemu to taky nezrychlíš.

Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #25 kdy: 16. 03. 2020, 20:39:40 »
Modem H267A muze mit problem s profilem 105000kbps
To je profil 17a nebo myslíš něco jíného?

ale modem generuje chyby
Proč myslíš, že modem generuje chyby?

Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #26 kdy: 16. 03. 2020, 20:57:00 »
17a je profil odvozeny od frekvencniho pasma po kterem VDSL beha 17Mhz. Cetin jeste vyuziva 8b a 35b profil.
Proc modem generuje chyby netusim...jestli je to HW nebo SW problem modemu v kombinaci s profilem ktery vyuziva retransmisi.

Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #27 kdy: 16. 03. 2020, 22:49:20 »
17a je profil odvozeny od frekvencniho pasma po kterem VDSL beha 17Mhz. Cetin jeste vyuziva 8b a 35b profil.
Takže "profil 105000kbps" je ještě něco jiného?

Proc modem generuje chyby netusim...jestli je to HW nebo SW problem modemu v kombinaci s profilem ktery vyuziva retransmisi.
Já jen, že tazatel o žádných chybách nepsal, takže jsem trochu zmaten z čeho jsi dovodil, že "modem generuje chyby".

Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #28 kdy: 17. 03. 2020, 07:20:20 »
Predpokladejme, ze merite pripojeny na kabelu (tj. ne po wi-fi). Nejcasteji pozorovane problemy DSL modemu, pokud jde o vyslednou nizkou rychlost:

Problem na DSL vrstve
Chybejici podpora retransmise by se projevila vyrazne nizsi synchronizacni (actual) rychlosti (napr. 65 Mbps). V tom to tedy nebude. Muze byt problem v nevyladenem firmwaru. V takovem pripade by modem mel hlasit v nejake DSL statistice chyby (a ty by mely behem mereni vyrazne narustat).
Profily 8b, 17a a 35b rikaji, jake rozdeleni frekvencniho pasma se pouziva. Rychlost 100 Mbps vam CETIN zprovozni na profilu 17b, prakticky bez vyjimky.
"Profil 105000 kbps" je profil jineho typu - jde o profil synchronizacni rychlosti, v tomto pripade 105 Mbps.

Tento problem lze vyloucit vymenou modemu za jiny (overeny) model.

Problem nedostatecneho vykonu pro preklad adres (NAT) nebo routovani
Ne kazdy modem zvladne spravne uroutovat "vysoke" rychlosti. Pokud ma slaby procesor a routuje softwarove, muze narazit uz na urovni desitek megabitu za sekundu.

Tento problem lze vyloucit prepnutim modemu do rezimu bridge, zapojenim dalsiho (osvedceneho) routeru a vytocenim PPPoE na tomto routeru. Nebo vymenou DSL modemu za jiny (overeny) model.

Problem shapingu u ISP nebo problemove konektivity ISP
ISP muze mit problematickou konektivitu k mericim serverum nebo dodatecny shaper (omezovac rychlosti) mezi siti CETINu a Internetem. Tenhle typ problemu se blbe diagnostikuje - je treba merit na mnoha ruznych serverech, prip. stahovat z osvedcenych zdroju a sledovat rychlost.
Napriklad u AVONETu pozoruju limit rychlosti nekde kolem 80 Mbps na lince, ktera ma papirove down 250 Mbps a prakticky mezi 160 a 192 Mbps (pozorovano po dobu vice nez roku a pul).

Mohou se vyskytnout i dalsi problemy (prilis vytizena paterni linka z DSLAMu), ty lze vyloucit testem mimo spicku (casne brzy rano).

Maximalni rychlost u modemu, ktere maji 100 Mbps ethernetovr porty, je pak cca. 92 Mbps.

Jakeho mate ISP? Asi jsem to ve Vasem prispevku prehledl...

Re:Připojení DSL - kdo může za kvalitu připojení
« Odpověď #29 kdy: 23. 03. 2020, 09:15:13 »
Diky, za suprove shrnuti moznych problemu v pripade, ze modem reportuje vysoke rate, ale realna rychlost je o dost nizsi. Samozrejme mereni probehlo po kabelu.

Problem uz je vyreseny, nevim jestli stacilo stouchnout do podpory nebo jejich tvrzeni je pravdive. Jedna se o novou pripojku pres TMO, po robotovi na webu, ktery nic nezmohl mi dalsi den volali z technickeho s informaci, ze "inicializace" pripojky muze trvat "az 24h" a ze se ozvou nasledujici den. Den na to, to uz jelo 80-95, ted rozmezi 90-95, obcas mene.

Zatim jsem tam hodil zpet tu vmg8924 do bridge, v patek se nejak sprajcla, dsl status neukazovaly zadny problem, pppoe na mikrotiku vytocene bylo, ale neslo se dostat do Internetu. Restart modemu pomohl. Uvazuju, ze tam naflashuju posledni fw od Zyxelu misto toho custom fw od O2.

Jeste bych potreboval idealne posunout modem cca 20m od zasuvky, vidim to na UTP cat5, ktereho mam dost. Ovlivni tohle prodlouzeni kvalitu/rychlost linky?