Ahoj, hledám jak vyřešit odesílání emailů přes SMTP. Emaily, které posílám přes SMTP od O2 začaly padat v Gmailu do spamu a to lidem se kterými jsem před tím běžně emailoval. Žádný server O2 co je v hlavičce emailu jsem na blacklistech nenašel (hledal jsem zde
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx ), ale všiml jsem si, že je na blacklistu moje veřejná IP (dynamická, ale mění se málokdy). Jedná se o blacklist
https://www.spamhaus.org/lookup/ konkrétně db, které říkají "PBL". Z návodu jak moji IP odstranit z blacklistu jsem pochopil, že si mám zapnout "SMTP Authentication" a pokud mám zaplou (což mám), tak že mám kontaktovat ISP, v mém případě tedy O2. Na blacklistu je celý rozsah IP - XX.XXX.XXX.0/18
Používám veřejně známé SMTP:
Adresa: smtp.o2isp.cz
Standardní port: 25
Šifrované připojení STARTTLS port: 25
Máte s tím někdo zkušenost? Je možné, že důvod padání do spamu je právě tento blacklist? Vyšli vám v O2 nebo T-Mobile vstříc a pomohli s vymazáním vaší IP z blacklistu? Pokud to vůbec dokážou. Nebo je jednodušší využít nějaké jiné SMTP? Které? Všiml jsem si, že SMTP Centrum.cz, také vkládá IP odesílatele do hlavičky emailu. Budu si muset založit Gmail a používat jejich SMTP?
Tady
https://forum.root.cz/index.php?topic=14460.msg191665#msg191665 Tuxik radí
"Klient v dnešní době nemá co posílat přes smtp, ale má to poslat přes submission. Server by měl zamaskovat, kdo to přes submission poslal a měl by se tvářit, že to posílá sám." což je to co bych potřeboval, ale nevím co je tím "submission" myšleno. Je to nějaká funkce, kterou musí podporovat SMTP server?
Zde
https://forum.root.cz/index.php?topic=19848.msg292034 je zase řešení stejného problému při použítí Postfix na dedikovaném serveru, což není můj případ, ale řešení na clientovi Thunderbirdu jsem nenašel.
Dík za každou radu.