Zajímalo by mě pár kousků těch bambilionu jiných, kde dynamické typování je vhodnější (nikoliv jediné technicky možné).
Neříkal jsem, že je vhodnější, ale že je bambilion případů, kdy musíš statické typování opustit a přejít na dynamické, protože prostě typ v době překladu neznáš. Je to jakákoliv situace, kdy data načítáš z externího zdroje. Z principu věci ti typový systém může zaručit, že je někde nějaký typ, jenom za předpokladu, že ten zdroj těch dat má pod kontrolou. Kdykoli načítáš ze sítě nebo z disku, typy nemáš.
Já nevím, tohle se mi nezdá. Když mám data z externího zdroje, stále to můžu otypovat. Typy dělají jakoby "cestičky". Prostě mám vstup od uživatele (co může být více nespolehlivé). A vím, typem určím, že buď zadá číslo, a pak ho zpracuju, nebo zadá nečíslo, a pak mu hodím chybovku. Tohle jde udělat compile-time.
Uvazujes tak, ze uz vis presne, co s temi prichozimi daty chces udelat. Tj. ziskat jmeno, cislo, pripadne hodit error, kdyz se to nepovede.
Ale aby sis moh s temi prichozimi daty hrat a prozkoumavat je, musis je bud plne otypovat nebo pouzit dynamicky typovani. Zjistili jsme ze plne typovat ty jsony nechces, dynamicky typovat je taky nechces, tak mi z toho vyplyva opet, ze potrebujes presny zadani, jinak odmitas pracovat.
To reprezentuje tu sortu programatoru, ktery se nehnou z mista, dokud nemaji precizne zpracovany zadani. S preciznim zadanim je pak suna fuk jestli pouzijes python nebo haskell, protoze jsi dostal definici vstupu a vystupu, tak z toho akorat napises funkci.
Programivani je ale casto o prozkoumavani moznych reseni. A proto v nejistych podminkach dynamicky jazyky vzdy zvitezily.