S tim souhlasim. A totez bude jednou platit pro Haskell a C++ (nebude se vyplacet psat v C++ protoze kompilator Haskellu - nebo jineho vyssiho jazyka - bude temer vzdy chytrejsi); je to jen otazka casu.
To je věštení z křišťálové koule, kterou nemáš.
Rad bych napsal, ze kristalovou kouli doma mam, ale fakt je, ze nemam. Nicmene, da se urcite koupit..
Kazdopadne, jde mi o to, ze v podobne situaci jsme uz historicky byli s tim C++ a assemblerem, nekdy v 80. az 90. letech minuleho stoleti, a taky se o tom vedly velke debaty. A skoncilo to tim, ze automatizace (kompilator) vyhral. Stejne tak myslim (bez koule), ze vyhraje i v tomto pripade. (Haskellovy kompilator uz dnes dela treba strictness analyzu, viz
https://wiki.haskell.org/Performance/Strictness, takze minimalne v tomhle je napred pred C++ kompilatorem.)
Přitom vůbec nebereš v úvahu fundamentální odlišnosti Haskellu, které jsou dané líným vyhodnocováním.
Jak to, vzdyt jsem o tom v tomto vlakne zacal?
Líného vyhodnocování se v Haskellu moc nejde zbavit a je to overhead navíc.
Ja jsem si to driv taky myslel, ale dnes si myslim, ze to neni pravda a zbavit se jej lze docela pekne (a rozhodne myslim, ze je to jednodussi nez donutit C++ program chovat se line). Viz napriklad
https://www.fpcomplete.com/blog/2017/09/all-about-strictness. Mam za to, ze je to proste spis o zvyku. Jinak dobra knizka k tematu, co ted ctu, je
https://www.packtpub.com/application-development/haskell-high-performance-programming.