Ad Duna... George Lucas prý byl jako režisér první volba, ale odmítnul to s tím, že to natočit nejde. A dal se do Star Wars, "New Ally". The rest is history :-) Ale Duna je i přesto bombová a vřele doporučuju cut "The complete saga".
Western: za mě absolutně nejlepší "Dead Man" Jima Jarmusche s Johnnym Deppem, Lance Henrikssenem, a Iggy Popem. Štěk tam má i můj oblíbený srdcový spodek Crispin Glover.
Z dramat asi "Magnolia".
Sci-fi ... aktuálně nejspíš "Interstellar" a "Počátek", původní "Blade Runner", "Dark Star", samozřejmě "Vetřelec" (ovšem jenom 1+2, tzn. Alien Ridleyho Scotta a Aliens Jamese Camerona), "Firefly" (seriál, pilot byl vlastně jen hodinový sestřih tuším 27ti dílů seriálu), Battlestar Galactica
Komedie... Jednoznačně "Doktor Divnoláska" s geniálním Peterem Sellersem, "Myš která řvala" (taktéž Peter Sellers), "Univerzální uklízečka".
Akce ... "Podfu(c)k" (Brad Pitt, Jason Statham) a "Sbal prachy a vypadni", "Sexy bestie" (Michael Madsen, Ben Kingsley), samozřejmě "Pulp fiction" a "Gauneři" (orig. Reservoir dogs), "Die hard" 1+2
Z těžko kvalifikovatelných, ale nejspíš bych to nazval absurdní huličská komedie "Klub sráčů", "Hele vole kde mám káru"
Krimi... "Lovci hlav" jsou luxusní.
Fantasy, nezávislé, low-budget... "Trolljågeren"
Love-story / muzikál jednoznačně "Romeo a Julie" s Leonardem diCapriem a Claire Danes
Proti/válečné opět zcela jednoznačně "Full Metal Jacket"
Dobrodružné... "Indiana Jones" (celovečeráky, seriál mě moc neoslovil)
B+ (některým dílkům by pro rating nestačila abeceda) horor/-ové komedie... "Toxický mstitel", "The evil dead" + "Army of hell", "Shaun of the dead" (běželo to předevčírem), "Hory mají oči I+II"
Ostatní (hlavně seriály): "Twin Peaks", "Big-Bang Theory", "Červený trpaslík", "Jistě, pane ministře / premiére"