reklama

Taktování CPU vs GPU

Walda

Taktování CPU vs GPU
« kdy: 09. 03. 2011, 19:08:49 »
Zdar, chtel bych vysvetlit jednu vec, rozdilne taktovani CPU, GPU a pameti. U CPU je to bezne tak, ze pameti bezi treba na polovine frenvence procesoru (3.2Ghz a 1.6Ghz), ale u grafik je to presne obracene (900Mhz a 4.2Ghz). Proc to tak je? Pokud pameti zvladnou 4.2Ghz, proc to tak neni i u normalniho procesoru? Diky za odpoved na zahadu.

reklama


Michal

Re: Taktování CPU vs GPU
« Odpověď #1 kdy: 09. 03. 2011, 19:40:24 »
U pamati sa udava "efektivna frekvencia". Napriklad u pamati DDR (Double Data Rate) je efektivna frekvencia dvojnasobna ako realna, lebo informacia sa prenasa aj na vzostupnej a zostupnej strane taktu. U GDDR5 su okrem DDR vyuzite aj ine technologie a frekvencia (alebo skor datova priepustnost) sa vyhasobi 4x. Cize 1GHz pamat GDDR5 sa oznacuje ako 4GHz (alebo 4Gbps)

thor5

Re: Taktování CPU vs GPU
« Odpověď #2 kdy: 09. 03. 2011, 21:40:00 »
Taky musis ale brat v potaz princip toho stroje. Kazda ta komponenta potrebuje do sve pameti pristupovat ruzne casto. Napriklad procesor nejvic vyuzivana data(mezivysledky) skladuje v cache pameti, odkud se nahravaji z RAM. A to jsou jen data potrebna pro vypocet(vstupy), nebo vysledky vypoctu. Podobne grafika: ta k zobrazovani potrebuje spoustu rychle pameti kvuli narocnym vypoctum, ktere nasledne zobrazi. Ale ta data do grafiky(procesoru) nejsou nutna tlacit stejnou rychlosti jako je zpracovavaji, bylo by to zbytecne, protoze by se ta rychlost proste nevyuzila a vse by bylo neumerne drazsi, protoze velke frekvence znamenaji velke naroky na navrh soucastek a plosnych spoju.

Takze obecne lze rict, ze kdyz je moznost sehnat komponenty s co nejvetsi frekvenci, tak proc do toho nejit, ale musi se to radne zaplatit. :)

 

reklama