Zkušenosti s ČVUT FJFI

Jester

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #15 kdy: 21. 03. 2018, 23:33:17 »
Matematika zuslachtuje myslenie.
Třeba Chomsky chtěl jako mladík studovat něco humanitního, ale přemluvili ho na matematiku a podle jeho slov jen díky ní pak prorazil v jazykovědě. Takových příkladů je víc. Pro psaní PHP jí ale člověk moc nepotřebuje :)


Kiwi

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #16 kdy: 21. 03. 2018, 23:51:44 »
Matematika zuslachtuje myslenie.
Třeba Chomsky chtěl jako mladík studovat něco humanitního, ale přemluvili ho na matematiku a podle jeho slov jen díky ní pak prorazil v jazykovědě. Takových příkladů je víc. Pro psaní PHP jí ale člověk moc nepotřebuje :)
Pokud člověk nedělá vyloženě nějakou numeriku nebo matematickou modelařinu, tak se s ní moc nesetká. Ale těch pár semestrů analýzy, algebry, grafů, numeriky apod. prostě člověku pomůže zformovat analytické myšlení a abstraktní představivost, což považuji za největší přínos matematiky na VŠ. A to se hodí i u toho PHP.  ;)

Jester

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #17 kdy: 21. 03. 2018, 23:57:24 »
Matematika zuslachtuje myslenie.
Třeba Chomsky chtěl jako mladík studovat něco humanitního, ale přemluvili ho na matematiku a podle jeho slov jen díky ní pak prorazil v jazykovědě. Takových příkladů je víc. Pro psaní PHP jí ale člověk moc nepotřebuje :)
těch pár semestrů analýzy, algebry, grafů, numeriky apod. prostě člověku pomůže zformovat analytické myšlení a abstraktní představivost, což považuji za největší přínos matematiky
Přesně. S tím, že algebra a grafy jsou asi důležitější než analýza.

mikrom

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #18 kdy: 22. 03. 2018, 00:34:37 »
Přesně. S tím, že algebra a grafy jsou asi důležitější než analýza.
O tom sa da asi dost polemizovat, lebo ked si zoberies fyziku a inzinierstvo (elektro, strojarinu, ... ) viac sa aplikuje analyza: derivacie, integraly, krivkove integraly, vsade obycajne diferencialne rovnice, sustavy ODE a parcialne diferencialne rovnice, potom Fourierove rady, komplexna analyza, Laplaceova transformacia a operatorovy pocet, variacne metody, optimalizacne metody a vsade statistika (a tam sa vyuziva zase analyza). Skratka vo fyzike  a inzinierstve sa vacsinou pocita vsetko s vyuzitim metod analyzy.
Z algebry tam je pouzivana hlavne algebra linearna na riesenie sustav rovnic. Vseobecna algebra, diskretna matematika a grafy sa vyuzivaju asi trochu menej nez analyza- mozno viac v informatike. I tam sa zavedu vacsinou iba nejake definicie a pouzitie sa obmedzi na par intuitivnych veci ako je prekladavanie grafu do sirky a do dlzky. Dovolujem si tvrdit ze metody analyzy sa v praxi pouzivaju vo vacsom mnozstve ako metody agebry a grafov.

Jester

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #19 kdy: 22. 03. 2018, 01:06:29 »
Přesně. S tím, že algebra a grafy jsou asi důležitější než analýza.
O tom sa da asi dost polemizovat, lebo ked si zoberies fyziku a inzinierstvo (elektro, strojarinu, ... ) viac sa aplikuje analyza
Jenže tady se bavíme o IT, kde se většinou používá diskrétní matika.


Dubla

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #20 kdy: 22. 03. 2018, 09:05:35 »
Mam Bc. z PRAKu (dnes prejmenovano na APIN). Matematika je skutecne relativne lehka, 4 semestry z cehoz jsou +- tri analyza a jedna lingebra. K tomu dva semestry diskretni matematiky, jeden kombinatoriky a teoreticke informatiky. Programovani bylo v povinnych kurzech zakladu programovani a zakladu algoritmizace, na ktere navazovaly programovani v c/c++ 1,2.

Nejvetsi sito IMHO bylo paradoxne na anglictine, ktera je na tomhle oboru vyrazne posilnena - 3 semestry gramatiky, 4 odborne, 2 konverzace s rodilym mluvcim a 2 realii anglicky mluvicich zemi. Tahle dotace anglictiny je kvuli moznosti udelat si na konci statnici z AJ (ja mam C1, pak byla na vyber tusim B2). K tomu je jeste povinnych 5 semestru dalsiho ciziho jazyka (vyber spanelstina, francouzstina, rustina, nemcina (ta jen pro pokrocile).

Mimo uvedene povinne predmety je mozne (resp. kvuli kreditum nutne) chodit na dalsi volitelne, takze si clovek vybere, co ho zajima. Zaroven neni problem si zapsat i ty tezsi matiky, coz se hodi, pokud clovek uvazuje o pokracovani na magistra na FJFI.

Do praxe mi PRAK dal solidni zaklad, na kterem se da stavet. Pristup vyucujicich je vyborny, vladne tam takova rodinna atmosfera.

V jaké dimenzi?

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #21 kdy: 22. 03. 2018, 09:15:33 »
Pristup vyucujicich je vyborny, vladne tam takova rodinna atmosfera.
To bude tím, že na škole ve vyšších ročnících zůstává na oborech počet studentů, který se blíží počtu příslušníků jedné větší rodiny. Ani na MFF není na většině oborů takové sýto jako na FJFI.

Dubla

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #22 kdy: 22. 03. 2018, 10:49:56 »
Souhlasim, nastupovalo nas cca 70-80 a dokoncilo nas 5 :)

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #23 kdy: 22. 03. 2018, 15:21:20 »
Zdravim, jake mate zkusenosti s informatikou na teto fakulte?
-Hlavne me zajima tyto obory: ASIP a APIN. Jake jsou jejich plusy a minusy?
-Je ASIP mnohem narocnejsi obor nez APIN?
Dekuji! (:
Pokud nemáš nadprůměrné matematické znalosti, Aplikace softwarového inženýrství (dnes ASI, dříve SOFE) je významně náročnější než APIN. Absolventi základního studia si sice dělají legraci z Aplikované informatiky (dříve Praktické informatiky), ale i tento obor je na matematický i informatický aparát náročnější, než většina informatických oborů na FELu, či FITu.

Místní tlučhuby typu Calculon budou tvrdit, že bez pořádné matematiky to je o ničem. To není právda, pokud se nechceš věnovat teoretické informatice, případně vývoji, ale stačí ti obyčejný lopaťácký job v IT, kterých je přes 90 %, cokoliv nad rámec matematiky ZŠ/SŠ je ti k ničemu, vyhni se i FJFI a vol raději jednodušší školu (cokoliv kromě MFF a FJFI). Ale jestli asipruješ na akademickou kariéru/výzkum/vývoj, vol ASI a nejtěžší (áčkovou) matematiku.

Přestože jsem nakonec dostudoval na FITu, výuka informatiky na FJFI je na nejvyšší úrovni v ČR. Mám k dispozici osobní srovnání s (MUNI, FITem a FELem). Ve druháku jsem z FJFI přestoupil, matematické předměty jsem nedával. Pokud se nepletu z asi 90 studentů studium dokončilo v řádném termínu 10 nebo 12 lidí. Asi 50 lidí odpadlo už po zimním semestru v prváku, dalších 20 po letním.
Aha, matematické předměty jsi nedával, takže je matematika k ničemu. Super logika. Nedáváš ani pravopis, tak radši přestaň psát. Další javatatrman  ::)
To jsou překlepy, nestojíte mi za zpětnou kontrolu. Jestli chcete jazykovou korekturu u všech příspěvků, zaplaťte si ji
Nechceme, za svůj projev je každý odpovědný sám. Kdo to nechápe, je blb. Kdo to chápe a ignoruje, je dvojitý blb.
Tak zase není třeba být hned tak přísný, tady se stejně nedá ŔíspěvEk oRravYt, jestli se nepletu. Neříkejte, že máte tak přesnou ruku a bystrou mysl.

Calculon

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #24 kdy: 22. 03. 2018, 16:00:55 »
Zdravim, jake mate zkusenosti s informatikou na teto fakulte?
-Hlavne me zajima tyto obory: ASIP a APIN. Jake jsou jejich plusy a minusy?
-Je ASIP mnohem narocnejsi obor nez APIN?
Dekuji! (:
Pokud nemáš nadprůměrné matematické znalosti, Aplikace softwarového inženýrství (dnes ASI, dříve SOFE) je významně náročnější než APIN. Absolventi základního studia si sice dělají legraci z Aplikované informatiky (dříve Praktické informatiky), ale i tento obor je na matematický i informatický aparát náročnější, než většina informatických oborů na FELu, či FITu.

Místní tlučhuby typu Calculon budou tvrdit, že bez pořádné matematiky to je o ničem. To není právda, pokud se nechceš věnovat teoretické informatice, případně vývoji, ale stačí ti obyčejný lopaťácký job v IT, kterých je přes 90 %, cokoliv nad rámec matematiky ZŠ/SŠ je ti k ničemu, vyhni se i FJFI a vol raději jednodušší školu (cokoliv kromě MFF a FJFI). Ale jestli asipruješ na akademickou kariéru/výzkum/vývoj, vol ASI a nejtěžší (áčkovou) matematiku.

Přestože jsem nakonec dostudoval na FITu, výuka informatiky na FJFI je na nejvyšší úrovni v ČR. Mám k dispozici osobní srovnání s (MUNI, FITem a FELem). Ve druháku jsem z FJFI přestoupil, matematické předměty jsem nedával. Pokud se nepletu z asi 90 studentů studium dokončilo v řádném termínu 10 nebo 12 lidí. Asi 50 lidí odpadlo už po zimním semestru v prváku, dalších 20 po letním.
Aha, matematické předměty jsi nedával, takže je matematika k ničemu. Super logika. Nedáváš ani pravopis, tak radši přestaň psát. Další javatatrman  ::)
To jsou překlepy, nestojíte mi za zpětnou kontrolu. Jestli chcete jazykovou korekturu u všech příspěvků, zaplaťte si ji
Nechceme, za svůj projev je každý odpovědný sám. Kdo to nechápe, je blb. Kdo to chápe a ignoruje, je dvojitý blb.
Tak zase není třeba být hned tak přísný, tady se stejně nedá ŔíspěvEk oRravYt, jestli se nepletu. Neříkejte, že máte tak přesnou ruku a bystrou mysl.
Kdo si příspěvek po sobě nepřečte, je osel.

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #25 kdy: 22. 03. 2018, 16:10:23 »
Zdravim, jake mate zkusenosti s informatikou na teto fakulte?
-Hlavne me zajima tyto obory: ASIP a APIN. Jake jsou jejich plusy a minusy?
-Je ASIP mnohem narocnejsi obor nez APIN?
Dekuji! (:
Pokud nemáš nadprůměrné matematické znalosti, Aplikace softwarového inženýrství (dnes ASI, dříve SOFE) je významně náročnější než APIN. Absolventi základního studia si sice dělají legraci z Aplikované informatiky (dříve Praktické informatiky), ale i tento obor je na matematický i informatický aparát náročnější, než většina informatických oborů na FELu, či FITu.

Místní tlučhuby typu Calculon budou tvrdit, že bez pořádné matematiky to je o ničem. To není právda, pokud se nechceš věnovat teoretické informatice, případně vývoji, ale stačí ti obyčejný lopaťácký job v IT, kterých je přes 90 %, cokoliv nad rámec matematiky ZŠ/SŠ je ti k ničemu, vyhni se i FJFI a vol raději jednodušší školu (cokoliv kromě MFF a FJFI). Ale jestli asipruješ na akademickou kariéru/výzkum/vývoj, vol ASI a nejtěžší (áčkovou) matematiku.

Přestože jsem nakonec dostudoval na FITu, výuka informatiky na FJFI je na nejvyšší úrovni v ČR. Mám k dispozici osobní srovnání s (MUNI, FITem a FELem). Ve druháku jsem z FJFI přestoupil, matematické předměty jsem nedával. Pokud se nepletu z asi 90 studentů studium dokončilo v řádném termínu 10 nebo 12 lidí. Asi 50 lidí odpadlo už po zimním semestru v prváku, dalších 20 po letním.
Aha, matematické předměty jsi nedával, takže je matematika k ničemu. Super logika. Nedáváš ani pravopis, tak radši přestaň psát. Další javatatrman  ::)
To jsou překlepy, nestojíte mi za zpětnou kontrolu. Jestli chcete jazykovou korekturu u všech příspěvků, zaplaťte si ji
Nechceme, za svůj projev je každý odpovědný sám. Kdo to nechápe, je blb. Kdo to chápe a ignoruje, je dvojitý blb.
Tak zase není třeba být hned tak přísný, tady se stejně nedá ŔíspěvEk oRravYt, jestli se nepletu. Neříkejte, že máte tak přesnou ruku a bystrou mysl.
Kdo si příspěvek po sobě nepřečte, je osel.
Koukám, že jste si ho po sobě nepřečetl.

Nabla_je_těhotná

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #26 kdy: 22. 03. 2018, 19:23:11 »
Souhlasim, nastupovalo nas cca 70-80 a dokoncilo nas 5 :)
A takovou školu chceš někomu doporučovat?

Model FJFI je postaven na velmi nešťastném financování, jako v případě všech ostatní veřejných VŠ v ČR. Pro pokrytí všech nákladů spojených s poskytováním výuky v patřičné kvalitě musí škola nabrat obrovské množství studentů do prvního ročníku, u nichž však až v 90 % (a možná i více) není schopna zajistit jejich dostudování, nejčastěji kvůli neplnění studijních povinností z jejich strany. Jinak řečeno nastavení obtížnosti studia na FJFI ČVUT je dlouhodobě v hrubém nepoměru s tím, co škola slibuje studentům přijatým do studia. Na vině je MŠMT, respektive vláda.

FJFI je v tom nevinně, protože kdyby zvolila jinou strategii, nebude schopna ufinancovat současnou kapacitu ve stejné kvalitě. Musela by propouštět, přerušit výzkum, zjednodušit studium, ubrat z kvality a více spolupracovat se soukromým sektorem namísto CERNu apod. FJFI je na soukromém trhu VŠ v současné podobě nekonkurenceschopná.

Počet rozpočtových studentů vysoké školy v akreditovaných studijních programech (včetně akreditovaných studijních programů uskutečňovaných na vyšších odborných školách) k 31. 10. předchozího akademického roku a k 31. 10. probíhajícího akademického roku. Rozpočtovým studentem je student, který je zapsán do studia, s výjimkou studenta-občana České republiky, jehož studium je hrazeno z prostředků jiné rozpočtové kapitoly a studenta, jehož studium je hrazeno podle mezinárodních smluv a usnesení vlády (viz ukazatel D). Do výpočtu se zahrnuje každé probíhající studium každého studenta, které vyhovuje uvedeným kritériím.

Jak uvádí Dubla, přes 90 % studentů FJFI nedokončí. Taková hodnota je ve srovnání se zahraničním modelem naprosto extrémní, až neuvěřitelná. V USA se podíl studentů, kteří po prvním ročníku zanechají VŠ studia pohybuje okolo 10 %, v UK je to přes 6 % studentů, na jiných oborech a školách však dostuduje přes 95 % studentů nastupujících do 1. ročníku, u MIT jsou to dlouhodobě 2 až 3 %. Opravdu považujete současnou situaci veřejných VŠ v ČR za "normální" a "správnou"?


THE (2017)

6-Year Graduation Rate by Race/Ethnicity for Students Pursuing Bachelor’s Degrees

Massachusetts Institute of Technology (2014)

Jester

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #27 kdy: 22. 03. 2018, 21:20:09 »
Jak uvádí Dubla, přes 90 % studentů FJFI nedokončí. Taková hodnota je ve srovnání se zahraničním modelem naprosto extrémní, až neuvěřitelná. V USA se podíl studentů, kteří po prvním ročníku zanechají VŠ studia pohybuje okolo 10 %, v UK je to přes 6 % studentů
Chyba je, že se za studium neplatí, na škole v UK, kde jsem studoval já, se teď platí cca. 3000 liber za 60 kreditů (=30 ECTS), takže běžné studium vyjde na nejméně 6000 liber ročně (ceny navíc každý rok rostou). To by pak FJFI (a jiné školy) fungovaly mnohem lépe, nemusely by se otravovat s javamanama, co stejně vypadnou po prvním semestru, protože zjistí, že trojčlenka na VŠ nestačí.

lopata

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #28 kdy: 22. 03. 2018, 22:02:12 »
Mezitím v Dánsku za studium studentovi ještě platí.

Nabla_je_těhotná

Re:Zkušenosti s ČVUT FJFI
« Odpověď #29 kdy: 22. 03. 2018, 23:37:12 »
Jak uvádí Dubla, přes 90 % studentů FJFI nedokončí. Taková hodnota je ve srovnání se zahraničním modelem naprosto extrémní, až neuvěřitelná. V USA se podíl studentů, kteří po prvním ročníku zanechají VŠ studia pohybuje okolo 10 %, v UK je to přes 6 % studentů
Chyba je, že se za studium neplatí, na škole v UK, kde jsem studoval já, se teď platí cca. 3000 liber za 60 kreditů (=30 ECTS), takže běžné studium vyjde na nejméně 6000 liber ročně (ceny navíc každý rok rostou). To by pak FJFI (a jiné školy) fungovaly mnohem lépe, nemusely by se otravovat s javamanama, co stejně vypadnou po prvním semestru, protože zjistí, že trojčlenka na VŠ nestačí.

Samozřejmě, a přesto veřejné VŠ v ČR protestují proti privatizaci. Nemusí se totiž moc snažit a mají své jisté. Veřejná VŠ je takový sociálně nepřizpůsobivý subjekt na sociálních dávkách. Jedině privatizace systému veřejných vysokých škol v ČR povede k narovnání podmínek.

Javaman se hodí vždycky, nebo si snad myslíte, že většina lidí může dělat na vývoji? Na vývoji dělají 2 % a 98 % v IT sektoru lopatí. FJFI je škola pro maximálně 2 % IT studentů.