Tak potřebuji to na Office + účetnictví, které pod Wine prostě nešlape. Mám více strojů, takže třeba přístup k těm Office z různých zařízení by byl užitečný.
Toto nelze na server a do virtualizace. Pokud vím, jde to pouze u Windows Enterprise v nějaké omezené míře. W10 si smíte virtualizovat a přistupovat na ně v rámci konkrétního PC. Tedy např.: máte svoji vlastní stanici na stole, tu si necháte přes noc puštěnou a na ni se připojíte. To licenčně lze.
Instalovat W10 jako terminál do VPS nelze. Na to musíte pořídit WS a RDS. Pokud chcete přístupy licencovat per user (což bývá nejčastější a finančně výhodnější ve Vaší situaci), potřebujete ještě Active Directory.
Pokud chcete jít na hosting, tak tam v rámci VPS bývá k dispozici Windows Server pod SPLA, musíte ale vyřešit User CAL a RDS CAL.
A nakonec malé varování. Účetní software na VPS fungují, ale některé jsou velmi citlivé na výkon. Např. Cígler Money nebo Stormware Pohoda. Bohužel neplatí, že na VPS poběží takový software jen pomaleji. Oni nevyužívají v SQL transakce (nebo jen omezeně), a jakmile výkon poddimenzujete, začínají se tvořit nevratné inkonzistence v datech. Je to chyba v architektuře, ale je to bohužel tak.
V praxi jsem už vícekrát řešil nadšené firmy, které utekly s účetnictvím na VPS. Jakmikle je přístup >3 uživatelé nebo >50000 řádků v účetním deníku, buďte opravdu velmi opatrný. Na ty nejdebilnější chyby přijdou účetní až při závěrce a budete pak stát před neřešitelným problémem (opět, ne jeden případ z praxe).
Dalším úskalím je zálohování. Hostingové firmy mají jen provozní snapshoty, ale to nevyhoví nárokům na průběžné zálohování, nehledě na to, že poskytovatel za nic neručí. Když se mu něco nepovede, tak Vám akorát tak odpustí poslední fakturu (nebo nájemné za jeden měsíc), ale vy jste v háji za statisíce. Na VPS se zálohování řešit dá, ale jsou to náklady, které musíte do celé ekonomiky přičíst.
Neznám Vaši situaci, ale buďte opatrný. Lidská práce, která je zrovna v účetnictví hojně zastoupena, je pekelně drahá proti technologiím.