Tak u UPS to není úplně jednoduché, je třeba zvážit, jak důležité zařízení na ní visí? Když vypadne, bude mne to nějak extra trápit? Je výměna rentabilní (tj. jestli není už UPS natolik ojetá, že by se vyplatila výměna celé UPS - to je ale většinou problém APC, které zacházejí na kondíky, EATONy jsou celkem spolehlivé UPSky). Pokud má UPS opravdu něco dokázat uživit, a ještě se s ní nějakou dobu počítá, doporučuji místo čínských aku koupit japonské Panasoniky či podobné lepší baterie. Cenový rozdíl tam není tak markatní, ale spolehlivost a životnost je někde úplně jinde (se správným typem se otázat prodejců, který se na aku zaměřují).
Samozřejmě celková životnost aku pak záleží na prostředí, kde se baterie provozuje. Jak už tu bylo psáno, pokud je často ve vysokých teplotách, životnost se rapidně snižuje. Opotřebovaný akumulátor pak může být na oko dobrý, ale pod vyšší zátěží pak nedokáže dodat dostatečný proud a lehne. To je i problém baterií v autě. I když relativně fungují, ztrácejí časem "sílu", a pak nedokáží dodat dostatečný proud pro start vozidla. Na autobaterie ale mají servisy zátěžové testery, které dokáží docela přesně změřit, jak na tom baterie je. Většina servisů co znám udělá i tenhle drobný úkon zdarma. Vyplatí se to, člověk pak nevyhazuje ještě sloužící baterii, které ke štěstí stačí pořádně nabít (řádnou nabíječkou, ne v autě, tam se baterie nabíjí na nižší úroveň, aby za jízdy nezplynovala, to za běžného provozu není úplně žádoucí).
Jinak by měřením měl jít zjistit stav i u baterie z UPS, je otázka, zda máte v okolí někoho, kdo se do toho pustí v laborce a dá si s tím práci, či zda někdo vlastní vhodný zátěžový měřák.