Chudáci děti. Proč ne něco moderního? Zamrzl jste v osmdesátých letech. V Americe se podle SICP dávno neučí. Prolog se ukázal jako slepá cesta. Moderní AI není založena na logice.
A co je komu do toho, co se uci v USA? Tamni skolstvi bych ve slusne spolecnosti vubec nezminoval, protoze z nej leze spousta analfabetu (doslova) a tamni vysokoskolaci maji v lepsim pripade uroven ceske stredni skoly, nechame-li stranou nekolik vyjimek pro lepsi lidi, kteri chodi do drahych soukromych skol a pak jdou na MIT nebo neco podobneho.
U prcka je nejdulezitejsi ho necim napred zaujmout a prave moznost kreslit si zelvou, je jednou z moznosti, jak probudit prvotni zajem, po kterem, az se zelva omrzi, lze zkusit neco jineho.
Ostatne u programovani je nejdulezitejsi naucit se myslet v algoritmech, ne naucit se konkretni jazyk, ktery stejne uz treba nikdo nebude pouzivat, i kdyz je ted moderni, ale nebude moderni, az prcek vyroste. Uplne nejlepsi zpusob, jak prcka otravit, je posadit ho pred Java IDE a vyvolavat mu zaludecni krece recnenim o tridach.
Jazyky lispoveho typu mozna nejsou dnes moc moderni, ale Lisp je mohutny jazyk, ktery dnes vetsina programatoru vubec nechape a neovlada. Nemyslim, ze by nekomu uskodilo, kdyby Lisp pochopil. Krome toho, kolik umis jazyku, tolikrat jsi clovekem.