Aby nešlo o XY problém - můžete možná popsat, jaký problém vlastně potřebujete řešit, že k němu budete psát vlastní canvas? Třeba by mohla existovat snazší cesta...
Děkuji všem za nápady, existuje toho daleko více, než jsem našel v Google.
Tím "problémem" je jednoúčelová aplikace pro platformu bez operačního systému, kde je k dispozici jen videoRAM a klávesnice/myš přes porty. Žádné WinAPI, žádný X server (ba ani Linux), žádné OpenGL.
Nicméně knihovny pro OpenGL jsem nezavrhl - myslím si, že se přes toto rozhraní řeší akorát překrývání oken. Pokud nenarazím na nějaké limity typu kreslení glyphů přes polygony, tak to půjde určitě předělat na klasický framebuffer.
Na jaké platformě budete vyvíjet?
Hmm, v takovém případě doporučuji googlit "embedded gui library".
Hned první odkazy směřují na
https://littlevgl.comhttps://ugfx.io (placené, hobby licence zdarma, takže pro vás to asi nebude, ale stejně možná stojí za skouknutí)
https://github.com/ryankurte/micro-gui - mj. v README odkazuje na další projekty, vypadá že toho dost chybí, ale asi by se z toho dalo vyjít
dále jsem našel
https://github.com/olikraus/u8g2/wiki - vypadá funkční ale pouze pro monochromní displeje
https://github.com/olikraus/m2tklib, vypadá že už se nevyvíjí, ale za skouknutí to může stát
https://github.com/achimdoebler/UGUI dtto , tady je představení:
http://embeddedlightning.com/ugui/Bohužel s ničím nemám osobní zkušenost. Doufám, že něco z toho pomůže.