A 12 měsíců už není "pár měsíců"? Nové mají 36 a víc, ne všichni dávají celý rok, občas to jsou jen 3 měsíce, vše záleží na tom v jakém grade (stavu) jsou ty servery.
Reklamace ze zákona se vztahuje na výrobní vady, dokazovat u repasovaného serveru výrobní vady je trochu složité, nejčastěji odcházejí disky, ramky bývají špatně přichycené, přehřívá se a je potřeba vyměnit pasty a větráky, kabely na zdrojích mají špatný kontakt, to jsou u mě nejčastěji vady a ani jedna není na reklamaci.
Server může vážit desítky kg, máš ho umístěný často v DC, každá manipulace s ním ho může poškodit, na discích máš data, která jsou často osobními a musíš při jejich manipulaci dodržet určité předpisy, odevzdat ty data na discích dodavateli nebývá to pravé ořechové. Ne každý je schopný vymontovat ze serveru disky, když už toho je schopný, často je schopný i poslat diagnostiku, dnešní servery mají klasickou vzdálenou "plochu", kde jedním tlačítkem stáhneš diagnostická data, které můžeš dále poslat. Často nechceš měsíc čekat na opravu. Pokud opravě serveru nerozumíš, někoho si na to najmeš, nečekám, že servery provozuje člověk, který tomu nerozumí. Pokud si ho pořizuješ domů, ok, ale jsi vyjímka.
Servery se zpravidla opravují na místě, nikam se nevozí, u jakéhokoliv repasovaného zboží bývá záruka jen formální nebo pro případ, že zboží nefunguje vůbec od počátku. Repasovaných serverů jsem již nakupoval desítky a řadu reklamací už řešil. Netvrdím, že moje zkušenosti jsou jediné správné.