Ani s tím zamražením buildu odpovídajícho LTSB to není žádná sláva - pokud natvrdo nestopnu službu Windows update, tak MS stejně po roce automaticky vnutí upgrade, takže se opět ocitnu v roli betatestera aktuální verze. Opravdu profesionální systém...
Beta testera? Přejdete na další release CBB, který je s tou vizí už stavěný, uvolňovaný se zpožděním po CB, a vlastním zásahem můžete isntalaci ještě o pěkný kus odložit. V čem se to liší od nutnosti a supportu modelu Service packů, jak se tyto aktualizace nazávaly dříve?
Mně toto hodnocení přijde jako unfair. Chápu, máme tendenci to srovnávat s Windows XP, což byl fenomén doby. Ale na druhou stranu, pokud aspoň trochu spravedlivě započteme Service packy a stejnou povinnost je používat (OS bez SP byl také brzy nesupportovaný), zas až taková změna to není. Jediná změna je, že se tyto operace provádějí "víc na sílu", nespoléhá se na admina, že bude dodržovat servisní plán. Je to asi tak, jako že někdo nadává na EET kvůli zbytečné administrativě navíc, ale většina lidí nadává kvlůli tomu, že nebude moci šidit odvody DPH. První skupina má argument rozumný a dá se pochopit. Druhá skupina se za první argument jen schovává, protože nejsou ochotni plnit své povinnosti.
Jaku mate skusenost s upgrade na Mac os X od Apple? Sposobuje to podobne problemy ako upgrade vo Windows? U Apple maju tusim hlavne verzie podporu 3 roky a potom sa musi upgradovat
To je absolutně nesrovnavatelné. MacOS vůbec neaspiruje na použití ve firmách, adminové nemají vůbec možnost centrálně řešit správu, takže otázka zcela odpadá.
Nicméně, Apple negarantuje kompatibilitu zpětně vůbec, ale prohlašuje, že se dá počítat se 2-3 verzemi nazpět. Poté už často vůbec nespustíte starší program. U Applu je tato situace mnohonásobně horší, tam nejen samontý Apple, ale i vendorové ostatního vybavení prostě počítají jen s nejnovější verzí a jednou verzí zpět.
====
U Microsoftu existuje možnost přejít na Enterprise LTSB, ale pochybuji, že se to vyplatí v malých firmách (= rozumějte pod 200 PC). Tam je mnohem jednodušší, aby se admini školili na práci s CBB a trénovali na CB.
Když to srovnám zpět k EET. Adminové, kteří jsou zvyklí se učit, školit se a berou celý život jako neustálé sebevzdělávání, ti to zvládají. Nezvládají to ti, kteří chtějí být ve svém IT zahrabáni jako v noře, nebo ti, kterým zaměstnavatel neumožní čas a rozpočet na vzdělání.
Dovedete si představit, jak by např. vypadali daňoví poradci a účetní, nebo třeba advokáti, notáři a právníci, kdyby se neustále nevzdělávali? Změny v zákonech jsou daleko závažnější a častější, než hloupé aktualizace ve Windows. A také máme přitroublé účetní, či právníky, kteří jen nadávají na změny v zákonech a "dokazují" zákazníkovi, jak se to nezdá zvládat a nadávají na nepoořádek ve státě. ... No a pak jsou zde ti, kteří ročně tráví podstatnou část své aktivní doby školeními a studiem. Ti pak jen mlčí a dělají svou práci.
Přál bych adminům v IT, aby se nemuseli užírat tím, že i v našem oboru je potřeba vylézat z nory a pochopiii, že sebevzdělání není jen o tom, že si ad hoc přečtu man stránku, protože koncepční věci se tak naučit nedají.