-To, co se dava na kolo, bylo dynamo mozna nekdy pred prvni svetovou valkou. Dnes uz vyhradne alternator.
-Treci prevod ma silene ztraty a k tem treba pridat ztraty kluznych lozisek, ktere nekteri udatni vyrobci do tech krapu davaji. Kluzna loziska kdysi melo ceskoslovenske "dynamo", ale dnes vidam takove, ktere se tomu konstrukci proklate podobaji a tipuji na treci loziska, tentokrat jiz ne z oceli, ale plastu. Takze kdyz alternator, tak vestaveny do stredu kola. To by se ale mohlo blbe zabudovavat do saloveho kola.
-Zarovku si doma neudelate, nemate vybaveni. Radsi si ji kupte.
-Zarovka vam rekne hovno o tom, jak makate. Ta vam bude leda tak priblizne davat predstavu o otackach. Na to, abyste vedel, "jak moc makate", musite znat otacky a kroutici moment.
Radsi si kupte pitomy tachometr na kolo s magnetickym snimacem impulsu, zkalibrujte podle velikosti kola a predstavujte si, jak rychle jedete. Podle nastavene zateze si pak predstavujte, jak hrozny kopec to je. 'Dynamo" vam, ve srovnani s tim tachometrem, nic neposkytne, akorat bude delat kraval a pridavat extra zatez, coz je vam k nicemu, protoze zatez si muzete uz tak nastavit takovou, ze by to kun neutahl.