Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas

CoffeeMan

Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #120 kdy: 25. 12. 2017, 23:51:18 »
Ne, řešilo se to primárně proto, že i ty bílé děti jsou jak šutr bez socializace a pak jsou vykulené ze školy a že se musí kamarádit a získat sociální statut.
Ty vole kolik tvych deti do ty skolky chodi? Osobne teda neznam v sirokem okoli nikoho kdo by dite do skolky programove nedaval. Ano, je pravda, ze ziju ve meste kde je cikanu jenom par a vsichni v zasade slusni. Nicmene to ma resit OSPOD adresne a konkretne a ne zakon, ktery postihne vsechny. Nezabrušuj do temat o kterych nic nevis - pak z nich blbe vybrušuješ.

Tohle jsem taky říkal. Přesně tohle! Jenomže realita dle informací vychovatelek je jiná.


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #121 kdy: 26. 12. 2017, 01:16:16 »
Já čekám, se rád nechám poučit, jaký máte názor na výchovu a péči o děti.

Poridte si knihu "Aplikovana metoda Komafri".

Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #122 kdy: 26. 12. 2017, 01:54:20 »
Veľmi v skratke.
Dieťa nepreskočí týždeň po narodení hneď na základnú školu. Prvé tri roky jeho života sú úplne iné. Keď už aj na tú školu chodí, potrebuje mať doma "psychológa", potrebuje mať doma "doktora" a "zdravotnú sestru". Potrebuje mať pri sebe "učiteľa", "kamaráta", aj "spoluhráča v športovom týme". A mnoho iného. Áno, môžeš na to do určitej miery kašlať, a nechať ho nech si ich nájde mimo svoj domov.
A ako bežný zamestnanec v IT na svoju prácu môžeš kašlať ešte oveľa viac.
Tak proto mně před okny každé ráno vozí maminy desetileté děti do školy autem, jako kdyby je měl při cestě do školy sežrat bubák. Aháááááá!
Netuším prečo každé ráno vozia u vás na ulici maminy desaťročné deti do školy. Ja ani moja manželka to nerobíme. Súdiac podľa tvojich príspevkov mám trochu pocit, že zabŕdaš do témy, s ktorou nemáš moc skúseností. Také dva dni s dvoma-troma deckami v >39° horúčkach, by ti možno spravili názor.

PetrM

Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #123 kdy: 26. 12. 2017, 06:03:45 »
Jinak ještě ke Czechitas - Je to hezký nápad, školení pro holky a tak... ALE proč jen pro holky? Proč když se nenaplní kapacita workshopu, proč nemůžou přijít i kluci? Ať mají klidně přednost, ale proč to musí být tak selektivní? Proč se dobrý nápad musí zvrhnout v "pozitivní diskriminaci"? Myslím, že tohle je něco, co tomu dost ubližuje... aspoň v mých očích. :)

Protože někteří lidi rádi platí za iluze. Volí pravýho čecha Okamuru, protože jsou přece vlastenci. Chtějí premiérem agenta STB, obviněnýho z podvodu, s jehož zavřením by padla vláda, protože se s tím nepáře a jde po krkům lumpů (nemá rád konkurenci). Chtějí za prezidenta ovara, aby dělal větší ostudu. No a chtějí, aby jim někdo za jejich prachy lhal, že nejsou úplně dutí.

A proč míří na ženský? Protože to ženský žerou, ne? Kolik lidí se dívá na klenot tv nebo ezo tv? Kolik ženských má povědomí  technickým oboru a snadno uvěří, že je to easy a dva kurzíky stačí? A navíc, ta "diskriminace", když si ty rozumný vyhodnotí, že na to z nějakýho důvodu nemají nebo je to nezajímá a dají si přihlášku na jinou školu...

PetrM

Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #124 kdy: 26. 12. 2017, 06:20:58 »
Ty vole kolik tvych deti do ty skolky chodi? Osobne teda neznam v sirokem okoli nikoho kdo by dite do skolky programove nedaval. Ano, je pravda, ze ziju ve meste kde je cikanu jenom par a vsichni v zasade slusni. Nicmene to ma resit OSPOD adresne a konkretne a ne zakon, ktery postihne vsechny. Nezabrušuj do temat o kterych nic nevis - pak z nich blbe vybrušuješ.

Představ si, že nějaká firma má 15 poboček a 20 lidí na správu sítí. A management vydá po nějakým auditu směrnici o tom, že nepoužívaný porty na FW musí být zavřený. Co se stane? 15 IT pěšáků bude frflat, že se po nich chce to, co normálně dělají a že neznají pitomce, který by to nedělal by default. A jeden z jejich kolegů si právě po přečtení vytýkacího dopisu uvědomil, že teď na něho mají hodně silnou páku a buďto si dá síť na pobočce dohromady, nebo letí.

Zákon nařizuje třeba jezdit autem vlevo. Omezuje tě to nějak? Mě teda moc ne...
Vražda je trestný čin, osobně neznám žádnýho vraha, tak to zrušíme?


PetrM

Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #125 kdy: 26. 12. 2017, 06:39:45 »
Netuším prečo každé ráno vozia u vás na ulici maminy desaťročné deti do školy. Ja ani moja manželka to nerobíme. Súdiac podľa tvojich príspevkov mám trochu pocit, že zabŕdaš do témy, s ktorou nemáš moc skúseností. Také dva dni s dvoma-troma deckami v >39° horúčkach, by ti možno spravili názor.

Ono by mu spravilo názor hodně věcí.

Třeba "nenormální" dítě (nemusí být postižený, stačí i geniální). Na to totiž škola není zařízená a rozdíly řeší rodina. Jsou to hodiny a hodiny navíc. Denně. Pokud talentovaný nemá zůstat pod úrovní učitelky a hendikepovaný má být samostatný. Podívej se třeba, jek český školství zacházelo s Kateřinou Falk - https://www.stream.cz/slavni-neznami/10017431-katerina-falk-svetova-autorita-pres-fyziku-plazmatu. Jak by asi dopadla, kdyby studovala v ČR?

Nebo otevírací doba školky taková, že se při dojíždění 10km do práce nedá stíhat (= zkrácený úvazek a jeho hledání je furt problém, nebo koordinace práce rodičů).

Nebo normální rozvoj imunity do cca pěti let, kdy se děcka ve školce očkují navzájem a je to týden ve školce, dva týdny doma,...

Nebo taková banalita, že do tří let je děcko fixovaný na rodiče a je to na 24/7, a když je jich víc najednou v tom věku, tak je to fakt hukot.

Nebo taková normální věc, že prvňák má školu 4h denně, nezná hodiny a nepřečte si, kdy a odkud mu jede autobus a nespočítá si, kolik stojí jízdenka...

Nejhorší je to vypiplat tak do 10-12 let. Pak už to v práci moc neomezuje.

andy

Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #126 kdy: 26. 12. 2017, 07:26:15 »
Ty vole kolik tvych deti do ty skolky chodi? Osobne teda neznam v sirokem okoli nikoho kdo by dite do skolky programove nedaval. Ano, je pravda, ze ziju ve meste kde je cikanu jenom par a vsichni v zasade slusni. Nicmene to ma resit OSPOD adresne a konkretne a ne zakon, ktery postihne vsechny. Nezabrušuj do temat o kterych nic nevis - pak z nich blbe vybrušuješ.

Představ si, že nějaká firma má 15 poboček a 20 lidí na správu sítí. A management vydá po nějakým auditu směrnici o tom, že nepoužívaný porty na FW musí být zavřený. Co se stane? 15 IT pěšáků bude frflat, že se po nich chce to, co normálně dělají a že neznají pitomce, který by to nedělal by default. A jeden z jejich kolegů si právě po přečtení vytýkacího dopisu uvědomil, že teď na něho mají hodně silnou páku a buďto si dá síť na pobočce dohromady, nebo letí.

Zákon nařizuje třeba jezdit autem vlevo. Omezuje tě to nějak? Mě teda moc ne...
Vražda je trestný čin, osobně neznám žádnýho vraha, tak to zrušíme?
Teda aniž bych se nějak chtěl vyjadřovat k tomu, jestli povinná školka je OK nebo ne (je někde osnova toho, z čeho ty děti  na konci zkouší?), tak neposílat děti do školky ani náhodou není srovnatelné s vraždou, ježděním vlevo, nebo vztahu nadřízený-podřízený ve firmě.

V některých případech (typických pro jisté komunity, nicméně ne výlučně) to do extrému dochází a je vhodné, aby stát zasáhl, nicméně proč by to vůbec mělo zasahovat normální lidi, když za to nemůžou? Ano, většina lidí posílá děti do školky (protože chtějí taky trochu klidu), jenomže mnozí jen na pár dní v týdnu, třeba už z toho důvodu, že mají doma další hromadu dětí a je to pro ně takhle pohodlnější...  Ono všechno se samozřejmě dá vyřešit, akorát tady přecházíme ze systému "pokud stát něco chce, musí si to obhájit" na "pokud rodič chce docela normálně, ale trošku mimo státní škatulky vychovávat dítě, musí si to obhájit".

PetrM

Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #127 kdy: 26. 12. 2017, 08:02:33 »
Teda aniž bych se nějak chtěl vyjadřovat k tomu, jestli povinná školka je OK nebo ne (je někde osnova toho, z čeho ty děti  na konci zkouší?), tak neposílat děti do školky ani náhodou není srovnatelné s vraždou, ježděním vlevo, nebo vztahu nadřízený-podřízený ve firmě.

V některých případech (typických pro jisté komunity, nicméně ne výlučně) to do extrému dochází a je vhodné, aby stát zasáhl, nicméně proč by to vůbec mělo zasahovat normální lidi, když za to nemůžou? Ano, většina lidí posílá děti do školky (protože chtějí taky trochu klidu), jenomže mnozí jen na pár dní v týdnu, třeba už z toho důvodu, že mají doma další hromadu dětí a je to pro ně takhle pohodlnější...  Ono všechno se samozřejmě dá vyřešit, akorát tady přecházíme ze systému "pokud stát něco chce, musí si to obhájit" na "pokud rodič chce docela normálně, ale trošku mimo státní škatulky vychovávat dítě, musí si to obhájit".

On jakýkoliv zákonem daný mantinel by měl být takový, že naprostá většina omezení nepocítí a hlídat si mantinely musí až ti, kdo se k nim přiblíží. No a co se povinné školky u předškoláků týká, tak tam je to zrovna splněno. Protože:
- Poslední rok školky je o přípravě na školu (grafomotorika, zvykání si na nějaký pravidla, ...) a škola pak není takový šok. neí to jenom o hraní a socializaci.
- Pokud školka za něco stojí, tak to tam děcka baví a samy se jí dožadují (vlastní zkušenost, mám doma předškolačku, v pátek při vstávání to bylo "ach jo, dneska naposledy")
- Mezi třetím a čtvrtým rokem nastává "první trhání pout s rodiči", kdy je jednou z přirozených potřeb dětí socializace s vrstevníky. Když mu rodiče svévolně neumožní kontakt s vrstevníky, tak nejsou naplněny jeho potřeby.
- Máš možnost si děcko na poslední rok jenom ve školce registrovat s tím, že je na školu budeš připravovat doma pod dohledem učitelek ze školky, takže i v tomhle je poměrně velká volnost.
- Tvoje svoboda začíná tam, kde končí svoboda ostatních. Uvědom si, že ve třídě, kde je třeba 20 děcek a jedno neumí vzít do ruky tužku, se 19 děcek nudí a učitelka se musí věnovat tomu, co je pozadu. Má právo jeden rodič svým pohodlím zbytečně srazit úroveň dětí z dalších 19 rodin proti těm, co ve vedlejší třídě takový zanedbaný děcko nemají?
- Nic je to nestojí, protože děcko by jedlo i doma a školkovný se dá odepsat z daní.

andy

Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #128 kdy: 26. 12. 2017, 08:28:00 »
On jakýkoliv zákonem daný mantinel by měl být takový, že naprostá většina omezení nepocítí a hlídat si mantinely musí až ti, kdo se k nim přiblíží. No a co se povinné školky u předškoláků týká, tak tam je to zrovna splněno. Protože:
- Poslední rok školky je o přípravě na školu (grafomotorika, zvykání si na nějaký pravidla, ...) a škola pak není takový šok. neí to jenom o hraní a socializaci.
- Pokud školka za něco stojí, tak to tam děcka baví a samy se jí dožadují (vlastní zkušenost, mám doma předškolačku, v pátek při vstávání to bylo "ach jo, dneska naposledy")
- Mezi třetím a čtvrtým rokem nastává "první trhání pout s rodiči", kdy je jednou z přirozených potřeb dětí socializace s vrstevníky. Když mu rodiče svévolně neumožní kontakt s vrstevníky, tak nejsou naplněny jeho potřeby.
Já tohle beru, ale máš nějaké statistiky z toho hlediska "jaké procento dětí, jejichž rodič neposílá 5tileté dítě 5x týdně do školky je problémové" a o kolik (absolutně) se jedná dětí?

Citace
- Máš možnost si děcko na poslední rok jenom ve školce registrovat s tím, že je na školu budeš připravovat doma pod dohledem učitelek ze školky, takže i v tomhle je poměrně velká volnost.
Tohle by mě zajímalo  - jak těžké je domluvit se, že budeš dítě posílat do té školky na 2 dny v týdnu?

Citace
- Tvoje svoboda začíná tam, kde končí svoboda ostatních. Uvědom si, že ve třídě, kde je třeba 20 děcek a jedno neumí vzít do ruky tužku, se 19 děcek nudí a učitelka se musí věnovat tomu, co je pozadu. Má právo jeden rodič svým pohodlím zbytečně srazit úroveň dětí z dalších 19 rodin proti těm, co ve vedlejší třídě takový zanedbaný děcko nemají?
Až na to, že s tímhle pojem "svoboda" jaksi nesouvisí. Tohle je takový "univerzální argument" - "potřebuju prosadit X, tak prohlásím, že na X je právo a kdo nechce X je proti svobodě".  Bavíme se tady o tom, že stát tady omezuje svobodu rodiče v tom smyslu, že děti mají povinnou školní docházku (což je rozumně odůvodněné) a ty tady něco tvrdíš o tom, že když rodič nenaučí dítě X, tak tím omezuje něčí svobodu?

Tohle má se svobodou společného akorát to, že stát tady omezuje právo rodiče na výchovu dítěte a otázka zní, zda je to rozumně odůvodněné nebo ne.
Citace
- Nic je to nestojí, protože děcko by jedlo i doma a školkovný se dá odepsat z daní.
No to jsem se právě ptal - když ti rodiče chtějí to dítě mít ty 2 dny v týdnu ve školce a zbytek ne, a pak třeba a pár měsíců odjet někam na druhou stranu republiky nebo do zahraničí, tak stačí kliknout na internetu, případně zavolat do školky a je to zařízeno? Nebo ne? Školkám to žádné náklady nepřinese? Daně platím všichni a otázka na cost/benefit analýzu v tomhle dává docela smysl, že?

andy

Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #129 kdy: 26. 12. 2017, 08:30:27 »
Citace
- Tvoje svoboda začíná tam, kde končí svoboda ostatních. Uvědom si, že ve třídě, kde je třeba 20 děcek a jedno neumí vzít do ruky tužku, se 19 děcek nudí a učitelka se musí věnovat tomu, co je pozadu. Má právo jeden rodič svým pohodlím zbytečně srazit úroveň dětí z dalších 19 rodin proti těm, co ve vedlejší třídě takový zanedbaný děcko nemají?
BTW: chápu správně, že jsi tím pádem proti inkluzi?

Ivan Nový

Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #130 kdy: 26. 12. 2017, 09:18:19 »
Citace
- Tvoje svoboda začíná tam, kde končí svoboda ostatních. Uvědom si, že ve třídě, kde je třeba 20 děcek a jedno neumí vzít do ruky tužku, se 19 děcek nudí a učitelka se musí věnovat tomu, co je pozadu. Má právo jeden rodič svým pohodlím zbytečně srazit úroveň dětí z dalších 19 rodin proti těm, co ve vedlejší třídě takový zanedbaný děcko nemají?
BTW: chápu správně, že jsi tím pádem proti inkluzi?
Inkluze je neomarxistický nesmysl, který má brzdit rozvoj nadaných. Neomarxisté chtějí vychovat hloupou povolnou masu, kterou mohou zbavit svobodné vůle. Rodící se evropská totalita je založena právě na neomarxismu. Systematická inkluze je jen metoda, jak toho dosáhnout. Individuální případy je třeba řešit individuálně, z rozhodnutí a svobodné vůle školy a ne na základě jednotných předpisů.

Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #131 kdy: 26. 12. 2017, 09:27:29 »
...
Inkluze je neomarxistický nesmysl, který má brzdit rozvoj nadaných. Neomarxisté chtějí vychovat hloupou povolnou masu, kterou mohou zbavit svobodné vůle. Rodící se evropská totalita je založena právě na neomarxismu. Systematická inkluze je jen metoda, jak toho dosáhnout. Individuální případy je třeba řešit individuálně, z rozhodnutí a svobodné vůle školy a ne na základě jednotných předpisů.

Ivan Jasánek Nový, dej pokoj alespoň o vánocích a běž do (_!_).

Ivan Nový

Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #132 kdy: 26. 12. 2017, 09:36:08 »
...
Inkluze je neomarxistický nesmysl, který má brzdit rozvoj nadaných. Neomarxisté chtějí vychovat hloupou povolnou masu, kterou mohou zbavit svobodné vůle. Rodící se evropská totalita je založena právě na neomarxismu. Systematická inkluze je jen metoda, jak toho dosáhnout. Individuální případy je třeba řešit individuálně, z rozhodnutí a svobodné vůle školy a ne na základě jednotných předpisů.

Ivan Jasánek Nový, dej pokoj alespoň o vánocích a běž do (_!_).

Vánoce jsou křesťanské svátky, nikoliv neomarxistické. Proto potírat neomarxisty je na Vánoce obzvláště vhodné.

Ivan Nový

Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #133 kdy: 26. 12. 2017, 09:43:31 »
...
Inkluze je neomarxistický nesmysl, který má brzdit rozvoj nadaných. Neomarxisté chtějí vychovat hloupou povolnou masu, kterou mohou zbavit svobodné vůle. Rodící se evropská totalita je založena právě na neomarxismu. Systematická inkluze je jen metoda, jak toho dosáhnout. Individuální případy je třeba řešit individuálně, z rozhodnutí a svobodné vůle školy a ne na základě jednotných předpisů.

Ivan Jasánek Nový, dej pokoj alespoň o vánocích a běž do (_!_).

Jinak, v oblasti inkluze není potřeba předpisů, ale osobní odvahy učitele, či ředitele školy, který konkrétního žáka do výuky zařadí a svou osobou se za něj postaví, třeba proti odporu ostatních rodičů. To je křesťanské řešení. Žák pak z toho má důležitý zážitek, že není proti všem a sám a ten si zapamatuje na celý život a je větší naděje, že nezahořkne, protože i tak tlak okolí na něj bude enormní, který si zdraví ani nedovedou představit.

Pokud je něco ze zákona, psychologický účinek je zcela opačný a k zahořknutí dotčených vede. Zdravých i těch kterým se mělo pomoci. Bez osobního nasazení a osobní zodpovědnosti nic pořádného nevzejde.

 

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Zkušenosti s absolventkami programu Czechitas
« Odpověď #134 kdy: 26. 12. 2017, 10:09:18 »
Inkluze je neomarxistický nesmysl, který má brzdit rozvoj nadaných. Neomarxisté chtějí vychovat hloupou povolnou masu, kterou mohou zbavit svobodné vůle.

Zajimave je, ze v Ceskoslovensku za bolsevika bylo vzdelani lepsi, nez v te protestantske Americe, coz tedy vubec neni tezke, protoze tam se kolikrat nenauci ani cist. A hned po hadraku se vynorili pravicovi reformatori, kteri ze vzdelani zacali delat pouhou pripravu na vykon povolani, cimz nasledovali trend, ktery se jiz nejakou dobu siril Evropou.