Zadávací dokumentace k SW projektu

DIK

Zadávací dokumentace k SW projektu
« kdy: 08. 11. 2017, 17:40:42 »
Ahoj všem,
rád bych se zeptal místních IT projekťáků (nebo někoho kdo se v tom vyzná) na věci kolem sw vývoje/projektové dokumentace.
Jsem admin a příležitostný programátor, takže toho moc nevím, tak to berte v potaz :-)

Vývoj SW si představuji nějak takto:
 - jsem zákazník (znalý firemního procesního řízení, ale ne IT pojmů a tak) který si chce nechat udělat software na míru (třeba specifické CRM) -> svými odbornými slovy sepíšu co chci a jak to má fungovat -> po pár iteracích s SW firmou by mělo vzniknout vzájemně  odsouhlasené zadání, které je placené, že?

No a teď to hlavní.
Co bych  měl  a můžu očekávát od solidní SW firmy?  Rád bych jako zákazník do ruky dostal nějaký dokument/odborné zadání, které bych mohl poslat více SW firmám a získal tak více konkurenčních nabídek. Předpokládám, že mi rámcově nacení cenu práce a hrubý časový harmonogram a já si pak vyberu.

Jak se takovému dokumentu říká a co by měl obsahovat?  Nebo mi klidně doporučtě nějaký pěkný, né moc dlouhý zdroj, kde si o této problematice počtu...

Snad jsem nenapsal nějakou blbost a díky za každý feedback.

Díky moc,
Dik

« Poslední změna: 08. 11. 2017, 17:58:33 od Petr Krčmář »


BzF

Re:Zadávací dokumentace k SW projektu
« Odpověď #1 kdy: 08. 11. 2017, 21:15:14 »
Např. Cílový koncept (BluePrint) či Studie proveditelnosti.

Všechno, co budete požadovat :) Popis požadavků na samotnou funkcionalitu SW, dodávaný HW, licence všeho druhu, SLA, školení, testovací prostředí, migraci stávajících dat, helpdesk...

Součástí může být i průzkum trhu, aby se zjistila alespoň přibližná cena (I když ta se může výrazně změnit na základě detailní analýzy, kterou poté obvykle dělá dodavatel řešení. Nebývá občas od věci dát do smlouvy možnost odstoupit po realizace (a zaplacení :)) analýzy před samotnou implementací - můžete zjistit, že některou/celou funkčnost za ty peníze, co by to stálo, nechcete).