Fakt by me to zajimalo, jak to ta ECU dela, ze z vahy vzduchu, plynoveho pedalu, lambda sondy a kdoviceho jeste vypocita delku vstriku a predstih.
neviem ako to robia automobilky, ale ja som popri VŠ v garážovej firme navrhoval simulatory automobilovej elektroniky pre stredné a vysoké školy. Na simulaciu auta mi stačili 8 bitové procesory (viacej kusov) Atmega alebo Atxmega (32 MHz). Benzínový motor je relatívne jednoduchý, je riadený viacerymi funkciami s jednou neznamou (podla skrtiacej klapky), naftový motor je komplikovaný, riadený funkciou dvoch neznámych (tlak paliva (tlak je navyše ešte závislý otáčok motora) a dĺžka vstreku). Ostatné senzory (lambda, teplota vzduchu, prietok vzduchu) sú len na jemne doladenie motora a emisie.
Cele je to len o meraní vstupných napatí (AD prevodník) alebo dlžky pulzu (Input capture na timeri), filtrovaní rušenia, a tzv mapách (predvypočítana funkcia o 2 neznámych - atmega nema MAC ani FPU na výpočet). Dovod prečo som nepoužil riadny DSP je ten že som vtedy vedel programovať iba atmegy.
Ja som tie mapy získal na zaklade merania parametrov skutočného auta na výkonovej meracej stolici (parametre pri roznych otáčkach a záťaži motora, asi 20 kombinácii), navrhol si pomocky na meranie signálov, pomocou interpolacie v matlabe odhadol matematický tvar funkcie (curve fitting toolbox v matlabe) a nanovo vytvoril kompletnú mapu na pc a nasledne ju nahral ako viacrozmerné pole do mikrokontroléra.