Bohužel je to (tam, kde se Windows ještě používají) docela běžná věc. Někde se to používá jako terminál pro přístup na další RDP (kvůli „bezpečnosti“ – bohužel neznají SSH), pro čtení logů, pouštění SQL Developera k dohledávání věcí v DB, k přístupu k webovým aplikacím, které jsou za firewallem nebo naslouchají jen na localhostu atd. Ano, šlo by to celkem snadno obejít a dělat jinak, ale to už je taková „kultura“ windowsových adminů – dělat věci blbě. Ve výsledku je to pak oblíbená zábava vyhazovat se navzájem ze vzdálené plochy, obcházet kolegy, jestli tě tam pustí, čekat, až bude na vzdálené ploše volno… Podobně zábavné je odklikávat nedůvěryhodné certifikáty ke vzdáleným plochám Windows. Ať žije efektivita a bezpečnost!
Nechapu, takhle pouzivany server jsem v zivote nevidel, a to adminuju Wokna 20 let. Ani nechapu proc by to mel nekdo pouzivat takhle nesmyslnym zpusobem.
Chapal bych, i kdyz jenom veeeelmi spatne, pouziti jako terminal zvenku, ze ktereho se dostavaji dovnitr z DMZ, kam se dostanou nejakou VPNkou (i kdyz teda je to fakt divny zpusob), ale to zas tezko bude pouzivat tolik lidi zvenku najednou a urcite pak na nem nebudou nastroje pro analyzu logu nebo SQL developer.
Pokud je ten server primo uvnitr site, nema cenu mit pristup jenom k jednomu, je jednodussi nekde udelat RDP Gateway, kdyz uz tam stejne pristup dovnitr je.
Centralni prehled logu....hmm....to to nema konzoli, ktera by tam sahala i z nejakeho klienta? Kolik lidi potrebuje do logu najednou?
Urcite je uplna blbost instalovat na jeden server nastroje pro ruzne "obory", chapu, ze treba sitarske konzole ke vsemu moznemu jsou na jednom, ale proc k tomu davat aplikacni nastroje pro SQL nebo mailovy server mi nejak nedochazi.
Z meho pohledu shrnuto, mohlo to vzniknout u neceho, co narostlo z male firmy s jednim adminem, ale upravit to do zcela pouzitelneho stavu je minimum prace.