In prototype-based languages there are no explicit classes. Objects inherit directly from other objects through a prototype property. The prototype property is called prototype in Self, proto in Io and __proto__ in JavaScript. There are two methods of constructing new objects: ex nihilo ("from nothing") object creation or through cloning an existing object. The former is supported through some form of object literal, declarations where objects can be defined at runtime through special syntax such as {...} and passed directly to a variable. While most systems support a variety of cloning, ex nihilo object creation is not as prominent.[4]
jako zdroj je uveden nějaký pseudovědecký článek o hovně. Nepsal jste ho vy? Jasně, že lze objekty i klonovat. Ale zrovna v JS to není nejběžnější způsob jejich vytváření a s prototypy to nemá nic společného. Object.create(foo) nic neklonuje.
Uz ste zmenili stanovisko z "nepise sa tam" na "pseudovedecky clanok o hovne". Ja som to nepisal, mna prototype-based programming zaujimalo len okrajovo ako moznost lepenia aspektov symetrickym sposobom. Clanok nie je pseudovedecky, vyzera, ze je to z publikacie ktora vysla u springera o prototype-based programming, ale uznavam, ze dost davno v roku 1999. Predpokladam, ze ste odvtedy napisali clanok, ktory nezmysly vyvracia.
u JS příkladu na wikipedii je napsáno, že se jedná o způsob "ex nihilo". Vy jste tvrdil, že se jedná o klonování.
Este raz, existuju 2 sposoby vytvorenia objektu v prototype-based programming. Ex nihilo, alebo klonovanie. Ex nihilo znamena "z nicoho", teda, ze sa nadefinuje cely objekt a nic sa nepouzije znova. Klonovanie znamena, ze sa spravi reuse prototypu.
Naco je potom prototyp, ked sa podla vas vytvara "z nicoho", to nedava logiku.
Dava to logiku. Prototyp je možno brát i jako defaultni delegat pro nezname zpravy (tak je to v selfu pokud se nepletu).
Ex nihilo a klonovani je strategie tvorby objektu, pricemz v případě klonování je klonovaný prototyp svého klona.
Všechny přístupy je možno libovolně míchat, koneckonců jsou to jen objekty s nějakými sloty, nic víc, žádný třídní balast.
Obávám se že tuto problematiku jsi zatím plně neovlád, tak prosím nemať čtenáře, zrovna tohle vlákno je extrémně zajímavé.