Moc jsem nespal, tak mi to teď asi nepálí...chceš říct, že chování Googlu není nutným důsledkem tohoto nařízení?
Chování Googlu není nutným důsledkem tohoto nařízení. Google k tomu opatření přistoupil částečně asi z preventivních důvodů (EU s ním vede antimonopolní spory a Google nepotřebuje, aby se k tomu přidaly ještě spory o cookies) a částečně asi i proto, aby byli uživatelé na EU naštvaní (což se mu podařilo splnit na sto procent, protože pokaždé, když o těch lištách někdo mluví nebo píše, hází to na EU, i když původcem je jednoznačně Google – to lištové šílenství je rteakcí na jeho změnu podmínek).
Nebo že se zákony jednotlivých zemí mohou tento citovaný text ignorovat?
Směrnice nemá přímou právní platnost v našem právním řádu, takže pokud by se v našem zákoně na něco zapomnělo nebo transponovalo špatně, není způsob, jak někoho v ČR donutit, aby se řídil přímo směrnicí. EU samozřejmě může zahájit řízení s ČR a požadovat nápravu, ale než by se tak stalo, platí to, co je v zákoně a ne to, co je ve směrnici.
Jediné, co z těch článků, které jsi linkoval, IMO vyplývá je, že se na to Google X let vybodnul a teď tedy "poslechl". Nebo jak to mám chápat?
Ne, Google to X let vykládal stejně, jako všichni ostatní, ale teď se najednou rozhodl použít jiný velmi přísný výklad.
their use should be allowed on condition that users are provided with clear and precise information in accordance with Directive 95/46/EC about the purposes of cookies or similar devices so as to ensure that users are made aware of information being placed on the terminal equipment they are using
Tady je ale vyžadováno jenom to, aby uživatel byl informován – což řešily větičky „tento web používá cookies“ v patičkách stránek s odkazem na stránku s podrobnostmi.
Aneb - situace je IMO taková, že Google dává uživatelům - přesně podle direktivy - vědět, že se Cookie používá, ale mimo jiné - tu možnost odmítnout, pokud vím, nemají. Nebo to interpretuju špatně?
Google nedává uživatelům nic. Google chce po provozovatelích webu, kteří používají některé jeho systémy, aby „vynaložili obchodně přiměřené úsilí k zajištění toho, aby byl koncový uživatel jasně a úplně informován o a
souhlasil s ukládáním a používáním souborů cookie“. Nebo-li pokud uživatel používání cookies neodsouhlasí, neměla by stránka vůbec nahrát jeho reklamní kód nebo jiný kód spadající pod tyto podmínky.
Jinak to co vy citujete je ta původní směrnice z roku 2002, která vyžadovala jenom to, aby uživatel měl k dipozici informace o cookies a mohl jejich používání zakázat. – je to tedy volba opt-out. V roce 2009 byla tato směrnice novelizována směrnicí 2009/136/ES, která zavedla princip opt-in, ale zároveň říká, že to může být splněno nastavením prohlížeče: „ Je-li to technicky možné a efektivní, může být v souladu s příslušnými ustanoveními směrnice 95/46/ES souhlas uživatele se zpracováním údajů vyjádřen vhodným nastavením prohlížeče nebo jiné aplikace.“