Mám ještě dodatek k té mojí kauze -- pro ty kdo by se chtěli zasmát.
Po neúspěšných pokusech rozchodit ovladače v Linuxu jsem se rozhodl NB vrátit prodejci Alza.cz -- bylo to v zákonné lhůtě 14 dní. Prodejce vrácení NB odmítl, protože na něm nebyly původní Windows10 a jejich technik nedokázal obnovit tovární nastavení jedním kliknutím (opravdu to nešlo, SSD disk byl celý přepsaný instalací Linuxu). Když jsem se proti tomu ohradil na podpoře Alza.cz, dostal jsem následující vysvětlení:
Pokud nejste schopen uvést zařízení do původního stavu, můžete přinést zboží na naší výdejnu, kde Vám bude umožněno odstoupení od smlouvy. Bude však odečtena částka za licenci Windows 2699 Kč + práce technika 599 Kč. Při odstoupení poprosím o uvedení čísla této komunikace...
(Licence Windows za 2699 Kč v notebooku, který stál 4990 Kč? To si dělají kozy...?!)Obrátil jsem se na technickou podporu UMAXu, kde mi vyšli vstříc a zdarma přehráli do NB původní Windows10 -- děkuji
. Stálo mne to jenom poštovné do Prahy, a v tom byla další drobná potíž -- balík ležel týden v Praze na poště (asi zrovna stávkovali). Takže "opravený" NB se ke mně dostal až po vánocích.
Zkusil jsem tedy NB znovu vrátit prodejci Alza.cz, a co myslíte? Nešlo to, protože už uplynulo 14 dní. Pokud si vzpomínám, volba "Výměna nevhodného dárku" u tohoto produktu nebyla a místo toho jsem zaškrkl volbu "Nic neriskuj". Alza mi nabídla odkoupení NB za cenu 3200 Kč, což je asi to jejich "Nic neriskuj".
Nakonec jsem NB prodal za 4000 Kč kolegovi v práci, který je otrlý a Windows10 mu nevadí.
Jo, některé zkušenosti jsou k nezaplacení