Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #150 kdy: 14. 11. 2016, 20:06:01 »
...
Java JIT tyto optimalizace dělá jen za určitých podmínek - např. když počet instrukcí v těle metody nepřekračuje určité číslo. Navíc není vždy zaručeno, že tyto optimalizace zvýší výkon a naopak ho nesníží.
...

No, ale C++ to snad pri spatnem vykonu po spusteni nemuze od-inlinovat jako JVM. Takze kdyz se C++ prekladac netrefi do kristalove koule, tak je program navzdy pomaly. Kdyz se netrefi JVM, tak (pokud si dobre pamatuju) tu spatnou optimalizaci zahodi a jede s puvodni vykonejsi variantou.

no, to nejsou.

No, to jste me teda presvedcil. Nejake argumenty by nebyly?

kod sice mozou mit celkem kosaty, ale z pohledu jazyku a jejich dospelosti pro realny svet jsou to naprosto nenarocne veci. cpu by nemely zrat vubec...vzdyt co delaji? nejnarocnejsi operace je nejspis neco jako hledani v nejakem indexu, databazi. je rok 2016 a tohle fakt neni nic u ceho by se mel system zapotit.....

To myslite vazne? Bavim o IDE, ne o textovem editoru ala Vim nebo Atom, tam by hledani v trapnem indexu ID stacilo. Dnesni IDE provadi na pozadi preklad a podle toho naseptavaji, jaky typ se hodi do aktulane psaneho vyrazu na danem miste. V podstate ihned zobrazuji syntakticke chyby, ktere mohou vyplyvat z interakce veci z nekolika ruznych trid nebo celych knihoven. Treba ta IDEA si snad i prekladac nekterych jazyku napsala od piky sama, jen aby mohla lepe naseptavat...

Se asi pujdu podivat, jak je to s tou velikosti IDE, protoze se mi nezda, ze jsou tak male, jak se snazite podsunout.


ferrenz

Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #151 kdy: 14. 11. 2016, 20:11:53 »
...
Java JIT tyto optimalizace dělá jen za určitých podmínek - např. když počet instrukcí v těle metody nepřekračuje určité číslo. Navíc není vždy zaručeno, že tyto optimalizace zvýší výkon a naopak ho nesníží.
...

No, ale C++ to snad pri spatnem vykonu po spusteni nemuze od-inlinovat jako JVM. Takze kdyz se C++ prekladac netrefi do kristalove koule, tak je program navzdy pomaly. Kdyz se netrefi JVM, tak (pokud si dobre pamatuju) tu spatnou optimalizaci zahodi a jede s puvodni vykonejsi variantou.

no, to nejsou.

No, to jste me teda presvedcil. Nejake argumenty by nebyly?

kod sice mozou mit celkem kosaty, ale z pohledu jazyku a jejich dospelosti pro realny svet jsou to naprosto nenarocne veci. cpu by nemely zrat vubec...vzdyt co delaji? nejnarocnejsi operace je nejspis neco jako hledani v nejakem indexu, databazi. je rok 2016 a tohle fakt neni nic u ceho by se mel system zapotit.....

To myslite vazne? Bavim o IDE, ne o textovem editoru ala Vim nebo Atom, tam by hledani v trapnem indexu ID stacilo. Dnesni IDE provadi na pozadi preklad a podle toho naseptavaji, jaky typ se hodi do aktulane psaneho vyrazu na danem miste. V podstate ihned zobrazuji syntakticke chyby, ktere mohou vyplyvat z interakce veci z nekolika ruznych trid nebo celych knihoven. Treba ta IDEA si snad i prekladac nekterych jazyku napsala od piky sama, jen aby mohla lepe naseptavat...

Se asi pujdu podivat, jak je to s tou velikosti IDE, protoze se mi nezda, ze jsou tak male, jak se snazite podsunout.

nejsem neomylny, pouzivam ale Visual Studio jako IDE, coz patri spis vic k tem komplexnejsim, presto ho nikde v top cpu, mem, io nevidim, je nenarocne na vykone (v podstate mui staci reagovat rychlosti cloveka, jak ten kod pise:-) takze aplikovat nejaky search(i kdyz ne uplne trivialni 5x za sekundu by to zvladlo by to zvladlo snad v libovolnem jazyce.

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #152 kdy: 14. 11. 2016, 20:15:15 »
...
Nejsou IDE, tim myslim poradna IDE jako IDEA s napr. type-aware autocomplete (ne textove editory), prave jedny z nejkomplikovanejsich dekstopovych aplikaci?

Rekl bych, ze porad jen menite zadani tak, aby to zadna aplikace v Jave nesplnovala a pak si vyvodite nesmyslny zaver, ze "neexistuji zadne desktopove aplikace v Jave". Vase puvodni podminky splnuje i ten Minecraft, ktery je poctem uzivatelu zatracene vysoko, mozna i vys nez ta ruzna IDE. By me celkem zajimalo, jake desktopove aplikace v jinych jazycich splnuji vase stale-se-menici zadani?


no, to nejsou. kod sice mozou mit celkem kosaty, ale z pohledu jazyku a jejich dospelosti pro realny svet jsou to naprosto nenarocne veci. cpu by nemely zrat vubec...vzdyt co delaji? nejnarocnejsi operace je nejspis neco jako hledani v nejakem indexu, databazi. je rok 2016 a tohle fakt neni nic u ceho by se mel system zapotit.....

a co vlastne hledam....no zacnu ciste ze sveta v kterem se ja pohybuju tj. napriklad vizualizacni sw jako zbrush,maya,max...ruzne archviz, dynamics, finite elements, kapalinove simulace, treba nejaky vetsi cad....atd. proste veci ktere dokazi zamestnat multi cpu,gpu,pamet,io a ktere je treba psat v dospelem jazyku. ale to je jen priklad, nemusi to byt z me branze, klidne muzou byt ruzna data mining, expertni systemy, kompexnejsi databaze, deep learning, analyza reci, proste cokoli kde se hw zapoti tim,ze resi kompexni problemy, nejen ze resi samy sebe...

Kód: [Vybrat]
$ cloc blender-2.78a.tar/blender-2.78a | tee blender_stats.txt
    7573 text files.
    7534 unique files.                                         
     539 files ignored.

http://cloc.sourceforge.net v 1.60  T=19.52 s (360.5 files/s, 141850.5 lines/s)
-------------------------------------------------------------------------------
Language                     files          blank        comment           code
-------------------------------------------------------------------------------
C                             1209         199927         132849         853513
C++                           1533          74439          75523         407681
C/C++ Header                  3048         104375         158525         379963
Python                         956          54875          43780         217801
CMake                          206           3092           5043          18257
XML                             22              0              0          12034
Javascript                       8           1867           1774           8078
Bourne Shell                    18            903            470           4019
Objective C++                    7            786            474           2889
HTML                             6             92              2           1104
OpenCL                          13            162            303           1021
Objective C                      2            229            106            949
CSS                              5             80            154            747
make                             2             81             78            332
DOS Batch                        1             23             14            237
-------------------------------------------------------------------------------
SUM:                          7036         440931         419095        1908625
-------------------------------------------------------------------------------

Kód: [Vybrat]
$ cloc intellij-community-master/intellij-community-master/ | tee idea_stats.txt
   79146 text files.
   73722 unique files.                                         
   11995 files ignored.

http://cloc.sourceforge.net v 1.60  T=132.93 s (485.6 files/s, 46463.7 lines/s)
--------------------------------------------------------------------------------
Language                      files          blank        comment           code
--------------------------------------------------------------------------------
Java                          49769         591983         707529        3305910
Python                         6875         105711         156920         423533
XML                            1777           9451           3072         245739
Javascript                     1189          10481          33715         153307
XSD                             259          14633           3095         148722
Groovy                         1994          15816          13721          75915
HTML                           2111           6083           3771          55425
C                                17           2353           6452          21958
DTD                              86           5038           8746          14809
CSS                              44           1175            477           5117
Maven                            54            235            711           4654
C++                              16            668            497           3538
XSLT                            107            367             81           2133
Ant                              16            346             89           2007
Cython                            6            373            286           1336
DOS Batch                        17            334             59           1289
Bourne Shell                     27            256            437           1203
C/C++ Header                     25            350            431           1136
Objective C                       6            149             46            598
YAML                             83             77              8            494
Bourne Again Shell                5             58             53            312
Scala                             1             21             26            258
Perl                              4             38              1            223
JavaServer Faces                  7             37             18            181
Ruby                              2             15              5            103
CoffeeScript                      3              7             10             79
C#                               42              3              3             77
make                              2             20              1             61
JSP                               7              5             22             44
CMake                             1              5              0             14
Visual Basic                      1              0              0              1
Erlang                            1              0              0              1
--------------------------------------------------------------------------------
SUM:                          64554         766088         940282        4470177
--------------------------------------------------------------------------------

Takze Blender vs IDEA na LOC to vychazi 1 908 625 vs 4 470 177. :D Takze nejen, ze Blender oproti IDEA ma mene radku, coz jaksi neodpovida tomu vasemu "skoro to nic nedela" a "neni poradna desktop aplikace", ale navic ma IDEA tech radku jednou tolik, co Blender. ;D Nope, zatim jste me teda nepresvedcil.


ferrenz

Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #153 kdy: 14. 11. 2016, 20:18:18 »
...
Nejsou IDE, tim myslim poradna IDE jako IDEA s napr. type-aware autocomplete (ne textove editory), prave jedny z nejkomplikovanejsich dekstopovych aplikaci?

Rekl bych, ze porad jen menite zadani tak, aby to zadna aplikace v Jave nesplnovala a pak si vyvodite nesmyslny zaver, ze "neexistuji zadne desktopove aplikace v Jave". Vase puvodni podminky splnuje i ten Minecraft, ktery je poctem uzivatelu zatracene vysoko, mozna i vys nez ta ruzna IDE. By me celkem zajimalo, jake desktopove aplikace v jinych jazycich splnuji vase stale-se-menici zadani?


no, to nejsou. kod sice mozou mit celkem kosaty, ale z pohledu jazyku a jejich dospelosti pro realny svet jsou to naprosto nenarocne veci. cpu by nemely zrat vubec...vzdyt co delaji? nejnarocnejsi operace je nejspis neco jako hledani v nejakem indexu, databazi. je rok 2016 a tohle fakt neni nic u ceho by se mel system zapotit.....

a co vlastne hledam....no zacnu ciste ze sveta v kterem se ja pohybuju tj. napriklad vizualizacni sw jako zbrush,maya,max...ruzne archviz, dynamics, finite elements, kapalinove simulace, treba nejaky vetsi cad....atd. proste veci ktere dokazi zamestnat multi cpu,gpu,pamet,io a ktere je treba psat v dospelem jazyku. ale to je jen priklad, nemusi to byt z me branze, klidne muzou byt ruzna data mining, expertni systemy, kompexnejsi databaze, deep learning, analyza reci, proste cokoli kde se hw zapoti tim,ze resi kompexni problemy, nejen ze resi samy sebe...

Kód: [Vybrat]
$ cloc blender-2.78a.tar/blender-2.78a | tee blender_stats.txt
    7573 text files.
    7534 unique files.                                         
     539 files ignored.

http://cloc.sourceforge.net v 1.60  T=19.52 s (360.5 files/s, 141850.5 lines/s)
-------------------------------------------------------------------------------
Language                     files          blank        comment           code
-------------------------------------------------------------------------------
C                             1209         199927         132849         853513
C++                           1533          74439          75523         407681
C/C++ Header                  3048         104375         158525         379963
Python                         956          54875          43780         217801
CMake                          206           3092           5043          18257
XML                             22              0              0          12034
Javascript                       8           1867           1774           8078
Bourne Shell                    18            903            470           4019
Objective C++                    7            786            474           2889
HTML                             6             92              2           1104
OpenCL                          13            162            303           1021
Objective C                      2            229            106            949
CSS                              5             80            154            747
make                             2             81             78            332
DOS Batch                        1             23             14            237
-------------------------------------------------------------------------------
SUM:                          7036         440931         419095        1908625
-------------------------------------------------------------------------------

Kód: [Vybrat]
$ cloc intellij-community-master/intellij-community-master/ | tee idea_stats.txt
   79146 text files.
   73722 unique files.                                         
   11995 files ignored.

http://cloc.sourceforge.net v 1.60  T=132.93 s (485.6 files/s, 46463.7 lines/s)
--------------------------------------------------------------------------------
Language                      files          blank        comment           code
--------------------------------------------------------------------------------
Java                          49769         591983         707529        3305910
Python                         6875         105711         156920         423533
XML                            1777           9451           3072         245739
Javascript                     1189          10481          33715         153307
XSD                             259          14633           3095         148722
Groovy                         1994          15816          13721          75915
HTML                           2111           6083           3771          55425
C                                17           2353           6452          21958
DTD                              86           5038           8746          14809
CSS                              44           1175            477           5117
Maven                            54            235            711           4654
C++                              16            668            497           3538
XSLT                            107            367             81           2133
Ant                              16            346             89           2007
Cython                            6            373            286           1336
DOS Batch                        17            334             59           1289
Bourne Shell                     27            256            437           1203
C/C++ Header                     25            350            431           1136
Objective C                       6            149             46            598
YAML                             83             77              8            494
Bourne Again Shell                5             58             53            312
Scala                             1             21             26            258
Perl                              4             38              1            223
JavaServer Faces                  7             37             18            181
Ruby                              2             15              5            103
CoffeeScript                      3              7             10             79
C#                               42              3              3             77
make                              2             20              1             61
JSP                               7              5             22             44
CMake                             1              5              0             14
Visual Basic                      1              0              0              1
Erlang                            1              0              0              1
--------------------------------------------------------------------------------
SUM:                          64554         766088         940282        4470177
--------------------------------------------------------------------------------

Takze Blender vs IDEA na LOC to vychazi 1 908 625 vs 4 470 177. :D Takze nejen, ze Blender oproti IDEA ma mene radku, coz jaksi neodpovida tomu vasemu "skoro to nic nedela" a "neni poradna desktop aplikace", ale navic ma IDEA tech radku jednou tolik, co Blender. ;D Nope, zatim jste me teda nepresvedcil.



pocet radku neni relevantni, bavime se o vykone jazyka......nejme v 90 letech, kdy jazyky a prekladace meli i nejake limity v smyslu max radku file, max file / project atd....bavime se o real-time

ferrenz

Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #154 kdy: 14. 11. 2016, 20:20:41 »
btw ja niko nepresvedcuju, ja se vyptavam.......nejsem zaujatej, nemyslim ze je to o jazyku ale algoritmech.....jen me ale u javy (nejen, podobnych je vic) zarazi nedostatek kvalitnich veci v ni. ale jen jsem to chtel zuzit k real-time kvalite a vygenerovanem kodyu, at se to nevzrhne do debaty o kvalite vyvojaru, o lopatach a jinych nastrojich....


noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #155 kdy: 14. 11. 2016, 20:26:49 »
... proste veci ktere dokazi zamestnat multi cpu,gpu,pamet,io a ktere je treba psat v dospelem jazyku. ale to je jen priklad, nemusi to byt z me branze,...

Ten Minecraft vam nevoni? Na CPU a myslim i na GPU jsou voxelove svety zatracene narocne (proto se to zacina prosazovat az ted, protoze na to pc zacinaji mit vykon). Na io - disk spise narazove, na sit, pokud putujete po svete rychle, tak to take neni zanedbatelne. Ale chapu, ze to zase smetete ze stolu, ze to neni "poradna dekstop aplikace", protoze pridate dalsi podminku :).

Ne, asi se nema cenu se s vami bavit, pusobite jako trochu sofistikovanejsi trol. Nejdrive oznacite IDE za male projekty, ktere nic nedelaji. Kdyz vam predhodim fakta, ktera rikaji opak, tak si to zase okecate, ze najednou je potreba realtime. Kolikata podminka to uz je? Desktop aplikace, ktera je narocna na io, pamet, cpu, gpu, prikon, rozliseni, fps, spojeni se satelitem, zabudovanym ovladanim vodotrysku a spustite ji jen na desktopu s hw za dva miliony $?

ferrenz

Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #156 kdy: 14. 11. 2016, 20:29:27 »
... proste veci ktere dokazi zamestnat multi cpu,gpu,pamet,io a ktere je treba psat v dospelem jazyku. ale to je jen priklad, nemusi to byt z me branze,...

Ten Minecraft vam nevoni? Na CPU a myslim i na GPU jsou voxelove svety zatracene narocne (proto se to zacina prosazovat az ted, protoze na to pc zacinaji mit vykon). Na io - disk spise narazove, na sit, pokud putujete po svete rychle, tak to take neni zanedbatelne. Ale chapu, ze to zase smetete ze stolu, ze to neni "poradna dekstop aplikace", protoze pridate dalsi podminku :).

Ne, asi se nema cenu se s vami bavit, pusobite jako trochu sofistikovanejsi trol. Nejdrive oznacite IDE za male projekty, ktere nic nedelaji. Kdyz vam predhodim fakta, ktera rikaji opak, tak si to zase okecate, ze najednou je potreba realtime. Kolikata podminka to uz je? Desktop aplikace, ktera je narocna na io, pamet, cpu, gpu, prikon, rozliseni, fps, spojeni se satelitem, zabudovanym ovladanim vodotrysku a spustite ji jen na desktopu s hw za dva miliony $?


Minecraft je jiste zajimava volba.....nicmene Minecraft prorazil nikoli technickou strankou ale napadem (ostatni vizualni kvalita je zcela zamerne retro oldskulova az indie :-)

ferrenz

Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #157 kdy: 14. 11. 2016, 20:35:30 »
... proste veci ktere dokazi zamestnat multi cpu,gpu,pamet,io a ktere je treba psat v dospelem jazyku. ale to je jen priklad, nemusi to byt z me branze,...

Ne, asi se nema cenu se s vami bavit, pusobite jako trochu sofistikovanejsi trol. Nejdrive oznacite IDE za male projekty, ktere nic nedelaji. Kdyz vam predhodim fakta, ktera rikaji opak, tak si to zase okecate, ze najednou je potreba realtime. Kolikata podminka to uz je? Desktop aplikace, ktera je narocna na io, pamet, cpu, gpu, prikon, rozliseni, fps, spojeni se satelitem, zabudovanym ovladanim vodotrysku a spustite ji jen na desktopu s hw za dva miliony $?

ja nikoho neurazim. ale vy asi nectete pozorne co pisu, maximalne slusne receno:-)
nebavime se o velikosti projektu jako takoveho ale VYKONU. celou dobu, nemenim zadani, celou dobu pisu konzistetne o RESOURCE_HEAVY aplikacich, nikoliv o velkych projektech dle LoC metriky. to je prece irelevantni pri debate o rychlosti kodu prece. neprijde mi to jako velka dusevni ekvilibristika pochopit na co se ptam....

Radek Miček

Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #158 kdy: 14. 11. 2016, 20:41:57 »
...
Java JIT tyto optimalizace dělá jen za určitých podmínek - např. když počet instrukcí v těle metody nepřekračuje určité číslo. Navíc není vždy zaručeno, že tyto optimalizace zvýší výkon a naopak ho nesníží.
...

Takze kdyz se C++ prekladac netrefi do kristalove koule, tak je program navzdy pomaly.

Ano. Na druhé straně kompilátory C++ podporují profilováním řízené optimalizace - tj. nemusí to být věštění z křišťálové koule.

Na rozdíl od JVM je na profilování i kompilaci dost času a paměti, což je výhoda. Nevýhodou naopak je, že C++ kompilátor nemůže reagovat, když se program začne používat jiným způsobem, pro který nebyl optimalizován.

Citace
Kdyz se netrefi JVM, tak (pokud si dobre pamatuju) tu spatnou optimalizaci zahodi a jede s puvodni vykonejsi variantou.

Ano, neznám však detaily.

BTW v tomto kontextu je zajímavý projekt Sulong, který zkouší spouštět C v Graal VM.

Kit

Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #159 kdy: 14. 11. 2016, 21:06:00 »
nebavime se o velikosti projektu jako takoveho ale VYKONU. celou dobu, nemenim zadani, celou dobu pisu konzistetne o RESOURCE_HEAVY aplikacich, nikoliv o velkych projektech dle LoC metriky. to je prece irelevantni pri debate o rychlosti kodu prece. neprijde mi to jako velka dusevni ekvilibristika pochopit na co se ptam....

Nejnáročnějšími aplikacemi na výkon jsou simulace. Na těch mi Java vyšla o něco pomalejší než C, ale nebyla to žádná hrůza - bylo to nějakých 10-20 %. Spíš jsem postrádal některé datové typy, které v Javě prostě nejsou a musí se složitě emulovat. Zlatej Fortran.

zzzzzzz

Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #160 kdy: 14. 11. 2016, 21:12:40 »
na simulacie FPGA FTW! alebo nejaky asic koprocesor, naco sa obtazovat nejakym programovanim.

javaman ((

Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #161 kdy: 14. 11. 2016, 21:23:25 »
... proste veci ktere dokazi zamestnat multi cpu,gpu,pamet,io a ktere je treba psat v dospelem jazyku. ale to je jen priklad, nemusi to byt z me branze,...

Ten Minecraft vam nevoni? Na CPU a myslim i na GPU jsou voxelove svety zatracene narocne (proto se to zacina prosazovat az ted, protoze na to pc zacinaji mit vykon). Na io - disk spise narazove, na sit, pokud putujete po svete rychle, tak to take neni zanedbatelne. Ale chapu, ze to zase smetete ze stolu, ze to neni "poradna dekstop aplikace", protoze pridate dalsi podminku :).

Ne, asi se nema cenu se s vami bavit, pusobite jako trochu sofistikovanejsi trol. Nejdrive oznacite IDE za male projekty, ktere nic nedelaji. Kdyz vam predhodim fakta, ktera rikaji opak, tak si to zase okecate, ze najednou je potreba realtime. Kolikata podminka to uz je? Desktop aplikace, ktera je narocna na io, pamet, cpu, gpu, prikon, rozliseni, fps, spojeni se satelitem, zabudovanym ovladanim vodotrysku a spustite ji jen na desktopu s hw za dva miliony $?


Minecraft je jiste zajimava volba.....nicmene Minecraft prorazil nikoli technickou strankou ale napadem (ostatni vizualni kvalita je zcela zamerne retro oldskulova az indie :-)

Co to meleš? On ti píše, že nic náročnějšího není a ty začneš zase nějaké nesmysly :D Technickou stránkou právě všechny porazil.

lopata

Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #162 kdy: 14. 11. 2016, 21:31:54 »
Co to meleš? On ti píše, že nic náročnějšího není a ty začneš zase nějaké nesmysly :D Technickou stránkou právě všechny porazil.

Ale prosímtě, minecraft v Javě je z hlediska výkonu dost tragédie, C++ verze je násobně rychlejší:
https://www.youtube.com/watch?v=dKgQwaKQ87Y
http://www.zdnet.com/article/minecrafts-new-education-edition-written-in-c-will-outrun-the-java-version/
Nějak nám ty super hyper hotspot runtime optimalizace moc nefungují, že?


ferrenz

Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #163 kdy: 14. 11. 2016, 21:32:21 »
... proste veci ktere dokazi zamestnat multi cpu,gpu,pamet,io a ktere je treba psat v dospelem jazyku. ale to je jen priklad, nemusi to byt z me branze,...

Ten Minecraft vam nevoni? Na CPU a myslim i na GPU jsou voxelove svety zatracene narocne (proto se to zacina prosazovat az ted, protoze na to pc zacinaji mit vykon). Na io - disk spise narazove, na sit, pokud putujete po svete rychle, tak to take neni zanedbatelne. Ale chapu, ze to zase smetete ze stolu, ze to neni "poradna dekstop aplikace", protoze pridate dalsi podminku :).

Ne, asi se nema cenu se s vami bavit, pusobite jako trochu sofistikovanejsi trol. Nejdrive oznacite IDE za male projekty, ktere nic nedelaji. Kdyz vam predhodim fakta, ktera rikaji opak, tak si to zase okecate, ze najednou je potreba realtime. Kolikata podminka to uz je? Desktop aplikace, ktera je narocna na io, pamet, cpu, gpu, prikon, rozliseni, fps, spojeni se satelitem, zabudovanym ovladanim vodotrysku a spustite ji jen na desktopu s hw za dva miliony $?


Minecraft je jiste zajimava volba.....nicmene Minecraft prorazil nikoli technickou strankou ale napadem (ostatni vizualni kvalita je zcela zamerne retro oldskulova az indie :-)

Co to meleš? On ti píše, že nic náročnějšího není a ty začneš zase nějaké nesmysly :D Technickou stránkou právě všechny porazil.

no nevim, hry me zivily 8 let (AAA), voxelove enginy jsou soucasti demo sceny konce 20 stoleti, osobne jsem napsal hned nekolik voxelovych algoritmu , naposled jsem na distance field ray marchingu delal tak pred mesicem, ale kdyz rika ze je to narocne, tak to asi narocne je, nema cenu se prit ;-) ne fakt kouzlo minecraftu neni v technicke strance....

ferrenz

Re:Co zpomaluje Javu? A co překlad do nativního kódu?
« Odpověď #164 kdy: 14. 11. 2016, 21:35:27 »
ostatne, jak je narocne udelat voxelovej engine se staci podivat treba na https://www.shadertoy.com/results?query=voxel
vcetne zdrojaku...