Pravidla pro pojmenování proměnných

perceptron

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #120 kdy: 05. 11. 2016, 17:28:27 »
jo a

kite,
kolko ludi mate na projekte?

lebo sa stavate ovcackom roota.


Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #121 kdy: 05. 11. 2016, 17:35:53 »
... I pro rozhraní přece platí pravidlo, že ho smíš rozšířit, ale nesmíš ho změnit. ...
citation needed

To je přece jeden ze základních principů SOLID - OCP.

Proc bych jako svoje rozhrani v ramci modulu nemohl zmenit? IMO neni zase tak vzacne, ze i v ramci projektu se meni rozhrani. U vystavenych rozhrani to je asi spise vyjmecne, nicmene kdyz se to stane, tak radeji stravim 2s automatickym prejmenovavanim nez nekolik dnu manualnim.

Proč bych rozhraní měl měnit? To bych k tomu musel mít sakra vážný důvod. Snad mám nějaký návrh aplikace, podle kterého tu aplikaci vytvářím, ne? Veškerá rozhraní jsou jeho součástí.

Navic to prece musi vest k hroznemu kodu, kdyz problemy neopravujete, ale nabalujete nove metory (typu. add a addEx).

Co má být addEx? Pokud má třída splňovat SRP, tak může mít jen jednu metodu add(). Pokud bych potřeboval nějakou novou metodu (řekněme addEx), tak tu třídu musím nejprve refaktorovat, abych metodu s takovým názvem vůbec nepotřeboval - například rozdělením třídy. Obě třídy pak mohou používat metodu se shodným názvem add().

javaman ((

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #122 kdy: 05. 11. 2016, 17:40:39 »
:D Co ta velikost projektu? Tohle neni možný dělat, pokud to celý nevedeš a i potom zase nemáš čas řešit takové detaily, protože máš třeba release. Nebo se to třeba celé posere a musíš to předělat během dvou dnů.

javaman ((

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #123 kdy: 05. 11. 2016, 17:41:10 »
Jak přebíráš práci po ostatních?

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #124 kdy: 05. 11. 2016, 17:41:19 »
... I pro rozhraní přece platí pravidlo, že ho smíš rozšířit, ale nesmíš ho změnit. ...
citation needed

To je přece jeden ze základních principů SOLID - OCP.


Bullshit.
Zalezi na vlastnictvi. Pokud vlastnis veskery kod, ktery to rozhrani muze pouzivat, tak s nim muzes delat, co chces. Pokud je v nejake podobe verejne, tak na nej nemuzes kompatibilne pro zmenu (az na vyjimky) sahat vubec. Protoze kdyz ho zmensis nebo zmenis, tak to odnesou konzumeri, kdyz ho rozsiris, tak prestanou fungovat cizi implementace.

(ostatne to je jeden z duvodu, proc je velmi casto lepsi do rozhrani davat abstraktni tridy nebo nejakou obdobu misto interface)


Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #125 kdy: 05. 11. 2016, 17:46:21 »
Proč bych rozhraní měl měnit? To bych k tomu musel mít sakra vážný důvod. Snad mám nějaký návrh aplikace, podle kterého tu aplikaci vytvářím, ne? Veškerá rozhraní jsou jeho součástí.


Hahahahahahahahahaha.

Ha.
Ha.

Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #126 kdy: 05. 11. 2016, 17:56:53 »
:D Co ta velikost projektu? Tohle neni možný dělat, pokud to celý nevedeš a i potom zase nemáš čas řešit takové detaily, protože máš třeba release. Nebo se to třeba celé posere a musíš to předělat během dvou dnů.

Když projekt průběžně udržuješ tímto stylem, tak se ti to nemůže nahromadit tak, že bys to za ty dva dny nezvládl. Kromě toho rozdělení jedné třídy na dvě je záležitostí několika okamžiků.

javaman ((

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #127 kdy: 05. 11. 2016, 18:00:53 »
:D Co ta velikost projektu? Tohle neni možný dělat, pokud to celý nevedeš a i potom zase nemáš čas řešit takové detaily, protože máš třeba release. Nebo se to třeba celé posere a musíš to předělat během dvou dnů.

Když projekt průběžně udržuješ tímto stylem, tak se ti to nemůže nahromadit tak, že bys to za ty dva dny nezvládl. Kromě toho rozdělení jedné třídy na dvě je záležitostí několika okamžiků.

Ale chápeš to, že tohle jde dělat jen tvém domácím projektu? Pokud tam máš lidi kolem, tak to dělat nebudou. Pak tam také budou lidi, kteří to platí a budou mít hromadu debilních nápadů. Product owner další. Pak tam bude i manažer, který se bude chtít ukázat, tak tam přidá další bordel.

Už?

perceptron

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #128 kdy: 05. 11. 2016, 18:01:29 »
Citace
to bych k tomu musel mít sakra vážný důvod.

takze ste na projekte sam?

Citace
to bych k tomu musel mít sakra vážný důvod.

ja mam projekt kde sa poziadavky menia... a kde sa moze verzionovat.. a kde sa mozu metody refaktorovat a je to refaktorovanie premenovanim.

zvysok ako vravi satai.

ale vy ste sam. vylezete na horu. zakaznik sa vam prihovori. poziadavky vyryjete na kamene dosky.

sam nakodite vo vime.

sam odovzdate.

projekt nastavite na read only.

vase trapenie je u konca

perceptron

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #129 kdy: 05. 11. 2016, 18:03:29 »
Citace
Kromě toho rozdělení jedné třídy na dvě je záležitostí několika okamžiků.
ako konkretne to rozsekavate vo vime?

Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #130 kdy: 05. 11. 2016, 18:13:12 »
Citace
Kromě toho rozdělení jedné třídy na dvě je záležitostí několika okamžiků.
ako konkretne to rozsekavate vo vime?

x :sp newClassName p

perceptron

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #131 kdy: 05. 11. 2016, 18:40:31 »
vdaka.

mam uz dve otazky:

1) moje vim-fu je biedne. chapem to tak zevas refactoring delenia triedy na dve pozostava z toho ze si otvorite nove okno s kopiou starej classy a editujete ho?
2) kolko ludi mate na projekte?

Radovan.

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #132 kdy: 05. 11. 2016, 18:45:42 »
No proti IDE jsou spíš mladí, starší jsou odkojeni Windows a tedy IDE. Mladí začínali s linuxem a pro ně přitažlivou magií bashe :-)))
Už ti konečně mladí pochopili, že ty staré věci obvykle fungují lépe než nové omalovánky? :-D
Tak omalovánky jsou dost staré, starší než linux :-)))
Řeč je o omalovánkách, kterým se dnes říká IDE ;)
I ty jsou samozřejmě starší než linux, Smalltalk, první omalovánkové IDE je z 80 let.
Jo, a unixový shell je ještě o desetiletí starší. Nenavazoval náhodou na něco z Multicsu? To jsme někde v roce 1964.

Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #133 kdy: 05. 11. 2016, 18:54:27 »
1) moje vim-fu je biedne. chapem to tak zevas refactoring delenia triedy na dve pozostava z toho ze si otvorite nove okno s kopiou starej classy a editujete ho?

Ne. Popsal jsem vyjmutí metody z původní třídy, vytvoření nového souboru s novou třídou a vložení metody.

Kromě toho můžeš metodu přetížit, takže se třeba 5 metod jedné třídy může jmenovat add(). Podle skutečného parametru třída pozná, co chceš přidat.

javaman ((

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #134 kdy: 05. 11. 2016, 21:07:01 »
Na tom není nic špatného dělat jen domácí projekty při škole. Sem tam nějaký webík v PHP. To dělalo plno studentů na střední. Otázkou je, jak moc jsou teoretické poučky z knížek reálně nasaditelné. Praxe ukazuje, že to není tak jednoduché, jak jsme si jako mladí studenti mysleli :D Tak jak, Kite, jak velký tým řídíš?