Pravidla pro pojmenování proměnných

javaman ((

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #105 kdy: 05. 11. 2016, 14:03:44 »
Lepší znamená co? Lepší než nejhorší? :D

Práce s Vimem nikdy nemůže být rychlejší, protože IDE se ovládá jen klávesnicí + má hromadu věcí navíc. VIM je super pro začátečníky a adminy.


Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #106 kdy: 05. 11. 2016, 14:06:25 »
Práce s Vimem nikdy nemůže být rychlejší, protože IDE se ovládá jen klávesnicí + má hromadu věcí navíc. VIM je super pro začátečníky a adminy.

Vim se také ovládá jen klávesnicí a proti IDE má hromadu věcí navíc.

javaman ((

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #107 kdy: 05. 11. 2016, 14:19:58 »
Tak určitě, proto je tak rozšířený mezi vývojáři :D

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #108 kdy: 05. 11. 2016, 15:44:10 »
Práce s Vimem nikdy nemůže být rychlejší, protože IDE se ovládá jen klávesnicí + má hromadu věcí navíc. VIM je super pro začátečníky a adminy.

Vim se také ovládá jen klávesnicí a proti IDE má hromadu věcí navíc.

:o To se mi moc nezda, muzete to necim podlozit? Napr. vyvoj v Jave v IntelliJ IDEA vs ve Vimu - co presne ten Vim umi navic? Posledne, kdyz jsem popsal nejake zakladni refaktorovani, typu prejmenovani metody na vsech mistech pouziti (klidne ikdyz je pojmenovana stejne jako jina metoda v jinem rozhrani/tride), tak jsem se dozvedel, ze to Vim neumi a ze je stejne rychlejsi to provest rucne ;D.

perceptron

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #109 kdy: 05. 11. 2016, 16:09:02 »
Citace
Pouze mi vadí, když mi někdo vnucuje nějaké moderní zkryplené IDE.
a ti ostatni ludia co s vami robia na projekte pouzivaju tiez vim?

resp. kolko ludi mate na projekte?


Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #110 kdy: 05. 11. 2016, 16:11:04 »
Práce s Vimem nikdy nemůže být rychlejší, protože IDE se ovládá jen klávesnicí + má hromadu věcí navíc. VIM je super pro začátečníky a adminy.

Vim se také ovládá jen klávesnicí a proti IDE má hromadu věcí navíc.

:o To se mi moc nezda, muzete to necim podlozit? Napr. vyvoj v Jave v IntelliJ IDEA vs ve Vimu - co presne ten Vim umi navic? Posledne, kdyz jsem popsal nejake zakladni refaktorovani, typu prejmenovani metody na vsech mistech pouziti (klidne ikdyz je pojmenovana stejne jako jina metoda v jinem rozhrani/tride), tak jsem se dozvedel, ze to Vim neumi a ze je stejne rychlejsi to provest rucne ;D.

Co mají všichni uživatelé IDE pořád s tím přejmenováváním metod? Pokud byste nevymýšleli ptákoviny, tak (skoro) nic přejmenovávat nemusíte. A těch pár případů udělám snadno i ve Vimu. Co chceš přejmenovávat třeba na názvech add() nebo update()?

Rott

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #111 kdy: 05. 11. 2016, 16:20:21 »
To je marný. Jestli nechápeš, k čemu je dobrý refaktoring, pak naprosto nemá smysl řešit debaty editor vs IDE. A nesnaž se refaktoring degradovat čistě na přejmenování, to je jenom jeho malá část. Nejdřív naber trochu zkušeností z reálného světa, zkus si práci na pár větších projektech a pak se o tom můžeme třeba pobavit znova. Do té doby ahoj.

javaman ((

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #112 kdy: 05. 11. 2016, 16:22:50 »
Kite, víš o tom, že existují i větší projekty, kde prostě dvě stejně pojmenované metody na třídu nestačí? :D Prototypy také píšeš rovnou dobře? Dyť jsme to tu řešili už tolikrát a vždy to vyšlo, že jen neumíš programovat. Když se tě někdo zeptá, kolik máš v týmu lidí, tak děláš, že to nevidíš. Ale je jasné, proč to tak děláš. Nevíš, jak fungují normální projekty plné lopat, které to celé ničí. Je ti k ničemu vědět, jak pojmenovat metody, když Pepa z Indie to udělá jinak a dalších jeho deset kámošů také.

Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #113 kdy: 05. 11. 2016, 16:26:50 »
To je marný. Jestli nechápeš, k čemu je dobrý refaktoring, pak naprosto nemá smysl řešit debaty editor vs IDE. A nesnaž se refaktoring degradovat čistě na přejmenování, to je jenom jeho malá část. Nejdřív naber trochu zkušeností z reálného světa, zkus si práci na pár větších projektech a pak se o tom můžeme třeba pobavit znova. Do té doby ahoj.

Jenže já dělám refaktoring zcela běžně. Jen do toho nepočítám přejmenovávání metod.

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #114 kdy: 05. 11. 2016, 16:41:41 »
To je marný. Jestli nechápeš, k čemu je dobrý refaktoring, pak naprosto nemá smysl řešit debaty editor vs IDE. A nesnaž se refaktoring degradovat čistě na přejmenování, to je jenom jeho malá část. Nejdřív naber trochu zkušeností z reálného světa, zkus si práci na pár větších projektech a pak se o tom můžeme třeba pobavit znova. Do té doby ahoj.

Jenže já dělám refaktoring zcela běžně. Jen do toho nepočítám přejmenovávání metod.

Jasne. Protoze vsichni to klasifikuji blbe a Kit spravne...

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #115 kdy: 05. 11. 2016, 16:42:41 »
To je marný. Jestli nechápeš, k čemu je dobrý refaktoring, pak naprosto nemá smysl řešit debaty editor vs IDE. A nesnaž se refaktoring degradovat čistě na přejmenování, to je jenom jeho malá část. Nejdřív naber trochu zkušeností z reálného světa, zkus si práci na pár větších projektech a pak se o tom můžeme třeba pobavit znova. Do té doby ahoj.

Nech ho bejt! Je z celeho jednoclenneho teamu nejvetsi eso a to uz neco znamena!

Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #116 kdy: 05. 11. 2016, 16:45:25 »
Kite, víš o tom, že existují i větší projekty, kde prostě dvě stejně pojmenované metody na třídu nestačí? :D Prototypy také píšeš rovnou dobře? Dyť jsme to tu řešili už tolikrát a vždy to vyšlo, že jen neumíš programovat. Když se tě někdo zeptá, kolik máš v týmu lidí, tak děláš, že to nevidíš. Ale je jasné, proč to tak děláš. Nevíš, jak fungují normální projekty plné lopat, které to celé ničí. Je ti k ničemu vědět, jak pojmenovat metody, když Pepa z Indie to udělá jinak a dalších jeho deset kámošů také.

Na otázky jsem vybíravý.

Těch metod ve třídě nebývá zas tolik, abych si časem nemohl vyvinout jednotný a konzistentní způsob jejich pojmenovávání. I pro rozhraní přece platí pravidlo, že ho smíš rozšířit, ale nesmíš ho změnit.

Je mi vcelku u /dev/null, co si o mně myslíš.

javaman ((

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #117 kdy: 05. 11. 2016, 17:04:05 »
Kite, víš o tom, že existují i větší projekty, kde prostě dvě stejně pojmenované metody na třídu nestačí? :D Prototypy také píšeš rovnou dobře? Dyť jsme to tu řešili už tolikrát a vždy to vyšlo, že jen neumíš programovat. Když se tě někdo zeptá, kolik máš v týmu lidí, tak děláš, že to nevidíš. Ale je jasné, proč to tak děláš. Nevíš, jak fungují normální projekty plné lopat, které to celé ničí. Je ti k ničemu vědět, jak pojmenovat metody, když Pepa z Indie to udělá jinak a dalších jeho deset kámošů také.

Na otázky jsem vybíravý.

Těch metod ve třídě nebývá zas tolik, abych si časem nemohl vyvinout jednotný a konzistentní způsob jejich pojmenovávání. I pro rozhraní přece platí pravidlo, že ho smíš rozšířit, ale nesmíš ho změnit.

Je mi vcelku u /dev/null, co si o mně myslíš.

Nic si o tobě nemyslím, jen provokuji :) Jinak je jasné, že na velkých projektech bys s tvou svojí teorií brutálně pohořel.

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #118 kdy: 05. 11. 2016, 17:10:53 »
... I pro rozhraní přece platí pravidlo, že ho smíš rozšířit, ale nesmíš ho změnit. ...

citation needed

Proc bych jako svoje rozhrani v ramci modulu nemohl zmenit? IMO neni zase tak vzacne, ze i v ramci projektu se meni rozhrani. U vystavenych rozhrani to je asi spise vyjmecne, nicmene kdyz se to stane, tak radeji stravim 2s automatickym prejmenovavanim nez nekolik dnu manualnim.

Navic to prece musi vest k hroznemu kodu, kdyz problemy neopravujete, ale nabalujete nove metory (typu. add a addEx).

perceptron

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #119 kdy: 05. 11. 2016, 17:27:10 »
Citace
I pro rozhraní přece platí pravidlo, že ho smíš rozšířit, ale nesmíš ho změnit.
nevim jak u vas ale existuje mechanizmus major verzii projektov kde sa api moze menit

v1.0 design -> v2.0 deprecate -> v3.0 remove

neverim ze ste java api projekt kde breaknete api a vasich 1000 zakaznikov vam to otrepe o hlavu

Citace
Jenže já dělám refaktoring zcela běžně. Jen do toho nepočítám přejmenovávání metod.
no true scotsman