A už to z nich leze. Berte ale s rezervou, jde o informace z médií, lhali jednou, mohou lhát podruhé.
https://spectator.org/where-was-hillary/
Nejsme bozi, abychom byli zodpovědní za celý svět, jsme zodpovědní jen za sebe.
https://www.youtube.com/watch?v=Jd4zdNSbEAA
Na tom ovsem nelze zakladat spolecensky system.
Mravenci na tom společenský systém založen mají a funguje 100 miliónů let. Viz algoritmus ACO, kdy mravenec jde za svým libidem, feromonem, za potravou chodí po optimálních drahách.
Ukazkova falesna analogie.
A ten algoritmus funguje jenom za nejakych predpokladu.
Ano samozřejmě, a těmi předpoklady jsou vlastnosti feromonu. Cena na trhu má úplně ty samé vlastnosti.
Jinak i světlo prochází materiálem po nejkratší možné dráze (zákon lomu). Proč?
Tak cvicne ty vlastnosti vyjmenuj... A pak pokracuj tim, ze vyjmenujes vlastnosti prostoru, ve kterem se pohybuje ten feromon nebo ta cena.
Skoro. Spletl sis drahu a cas, ale skoro...
Tak prostor je podobný, v případě mravenců je tím optimalizovaným zdrojem souhrná energie mraveniště spotřebovaná na dopravu potravy do mraveniště. V případě trhu je optimalizovaným zdrojem energie vynaložená na uspokojení poptávky, optimalizace vztahu mezi producenty a konzumenty.
Feromonová stopa sílí, když podle ní chodí více mravenců, zvětrává když po ní mravenci přestanou chodit, stopa je odrazem aktuálního rozložení potravy.
Cena zboží klesá, když o dané zboží je zájem a tím roste jeho atraktivita pro konzumenty, atraktivita nového zboží pro producenty roste, protože je o něj zájem a cena je vysoká, zájem producentů zvyšuje nabídku, cena klesá. Vidíte, že to fungování je podobné. Cena se ustálí na bodě, který je atraktivní jak pro producenty, tak konzumenty. Když poptávka poklesne, nabídka převýší poptávku, cena klesne a zboží přestane být atraktivní pro producenty a ti jsou nuceni své zdroje alokovat jinam, tato produkční trasa se uzavře.