Postřehy ohledně architektury JavaScriptu

SB

Re:Postřehy ohledně architektury JavaScriptu
« Odpověď #15 kdy: 24. 08. 2016, 11:24:04 »
...Node.js je pro server-side určitě fajn, pokud už nepoužíváte jinou technologii.

Ono popravdě, jaké jiné serverové platformy jsou dnes použitelné? Bezestavové PHP? Moloch Java? Widloidní a taky molochoidní C#? Moc toho není, ale bud rád, když se dozvím nějaké další.


SB

Re:javascript
« Odpověď #16 kdy: 24. 08. 2016, 11:35:32 »
...nicméně samotný JS je dost nízkoúrovňový (před ES6)...

To snad nemyslíte vážně...!!!!!

...důležitá je filosofie node.js (callbacky)...

Callbacky jsou jednou z nejproblematičtějších věcí Node.js, kdy strukturováním do funkcí (neboli vývojářem) je řešeno předávání vlákna, které v jiných jazycích řeší různé syncy ap.

...není třeba si s tím lámat hlavu a psát přirozeně, jako v jiných OO jazycích...

To "přirozeně" myslíte jako v Javě a C++, ne? Tak v tom případě je Javascript protipólem těchto dvou jazyků, protože modelování v něm je značně jednoduché.

Kam na ty "rady" chodíte?
1) Myslím.
2) Callbacky jsou všude možně, nejen v JS, a vesměs jde o užitečný koncept.
3) Ne. Přirozeně znamená "idiomaticky", tedy bez různých frajeřinek, rádoby sofistikovaných konstrukcí a kdejakých epicyklů. V tomto exceluje například Go, jiné jazyky poskytují příliš volnosti, což bývá - u méně zkušených - na škodu.

1) Tak to rovnou uveďte, v čem ta nízkoúrovňovost spočívá.
2) To nevylučuje, že mi stačí řešit některé asynchronní operace synchronně.
3) Javascript (původní) je postavený jako minimalistický, takže v tomto smyslu asi ano.

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Postřehy ohledně architektury JavaScriptu
« Odpověď #17 kdy: 24. 08. 2016, 11:47:35 »
...Node.js je pro server-side určitě fajn, pokud už nepoužíváte jinou technologii.

Ono popravdě, jaké jiné serverové platformy jsou dnes použitelné? Bezestavové PHP? Moloch Java? Widloidní a taky molochoidní C#? Moc toho není, ale bud rád, když se dozvím nějaké další.
Go.

tdvorak

Re:Postřehy ohledně architektury JavaScriptu
« Odpověď #18 kdy: 24. 08. 2016, 12:38:21 »
Ono popravdě, jaké jiné serverové platformy jsou dnes použitelné? Bezestavové PHP? Moloch Java? Widloidní a taky molochoidní C#? Moc toho není, ale bud rád, když se dozvím nějaké další.
Go.

Taky hlasuji pro Go. Dobrá standardní knihovna, v základu skvělý tooling (lint+format, code coverage, testovací fw, dependency management), decentralizované závislosti, cross-kompilace, snadná distribuce (jeden spustitelný soubor), rychlost, čitelný zdroják...

Na druhou stranu psát kód v Go je trochu nuda. O to lépe se ale následně čte a chápe.

(Pro doplnění: živí mě Java, prošel jsem si PHP, Pythonem a JavaScriptem - včetně node, ES6, reactu, coffeescriptu, promises a await/async, všeho toho moderního a zrovna-tenhle-týden-cool)

atarist

Re:Postřehy ohledně architektury JavaScriptu
« Odpověď #19 kdy: 24. 08. 2016, 12:48:47 »
...Node.js je pro server-side určitě fajn, pokud už nepoužíváte jinou technologii.

Ono popravdě, jaké jiné serverové platformy jsou dnes použitelné? Bezestavové PHP? Moloch Java? Widloidní a taky molochoidní C#? Moc toho není, ale bud rád, když se dozvím nějaké další.

Myslel jsem konkrétně "molocha" Javu, protože základní servlet kontejner je hodně lehkotonážní a ono node.js se svým VM také není úplně malé (řeknu to ještě jinak - systém balíčků a jejich závislostí v JS je poněkud problematický)

A jinak raději zopakuju - základní servlet kontejner bez dalších opičinek typu další-enterprise-logovací-systém, skoro-EE-knihovní-bastl a úplně-hustě-nejlepší-ale-teď-už-skutečně-funkční-generace-ORM.



zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Postřehy ohledně architektury JavaScriptu
« Odpověď #20 kdy: 24. 08. 2016, 13:46:58 »
Ono popravdě, jaké jiné serverové platformy jsou dnes použitelné? Bezestavové PHP? Moloch Java? Widloidní a taky molochoidní C#? Moc toho není, ale bud rád, když se dozvím nějaké další.
Go.

Taky hlasuji pro Go. Dobrá standardní knihovna, v základu skvělý tooling (lint+format, code coverage, testovací fw, dependency management), decentralizované závislosti, cross-kompilace, snadná distribuce (jeden spustitelný soubor), rychlost, čitelný zdroják...

Na druhou stranu psát kód v Go je trochu nuda. O to lépe se ale následně čte a chápe.

(Pro doplnění: živí mě Java, prošel jsem si PHP, Pythonem a JavaScriptem - včetně node, ES6, reactu, coffeescriptu, promises a await/async, všeho toho moderního a zrovna-tenhle-týden-cool)
Ta "nuda" byla záměrem tvůrců Go, jak jeden cca. před rokem obsáhle vysvětlil na konferenci. Nechtěli žádný super fancy jazyk, ale jednoduchý praktický nástroj. Myslím, že se jim to povedlo, Go je hodně rychlé (poráží Javu) a jako server se výkonem blíží nginxu. Záměrně nemá poslední výkřiky IT módy, ale je při zemi a pragmatické.

atarist

Re:Postřehy ohledně architektury JavaScriptu
« Odpověď #21 kdy: 24. 08. 2016, 14:52:15 »
Ta "nuda" byla záměrem tvůrců Go, jak jeden cca. před rokem obsáhle vysvětlil na konferenci. Nechtěli žádný super fancy jazyk, ale jednoduchý praktický nástroj. Myslím, že se jim to povedlo, Go je hodně rychlé (poráží Javu) a jako server se výkonem blíží nginxu. Záměrně nemá poslední výkřiky IT módy, ale je při zemi a pragmatické.

Souhlas. Navic to ma ten efekt, ze se odfiltruji frikulini, kteri kazdy tyden meni bud cely framework nebo aspon templatovaci system, a go se zacina (i kdyz pomalicku) pouzivat na dost zajimave projekty.

gl

Re:Postřehy ohledně architektury JavaScriptu
« Odpověď #22 kdy: 24. 08. 2016, 14:57:25 »
Ono popravdě, jaké jiné serverové platformy jsou dnes použitelné? Bezestavové PHP? Moloch Java? Widloidní a taky molochoidní C#? Moc toho není, ale bud rád, když se dozvím nějaké další.

Možností je hodně. Nevýhoda Node.js je, že je nutné psát asynchroní kód i když to nepotřebuji.

čumil

Re:Postřehy ohledně architektury JavaScriptu
« Odpověď #23 kdy: 24. 08. 2016, 15:06:40 »
Ono popravdě, jaké jiné serverové platformy jsou dnes použitelné? Bezestavové PHP? Moloch Java? Widloidní a taky molochoidní C#? Moc toho není, ale bud rád, když se dozvím nějaké další.

Možností je hodně. Nevýhoda Node.js je, že je nutné psát asynchroní kód i když to nepotřebuji.
Díky async await to ale už nebude problém, pokud vím, je to ale až v ES7 ...

čumil

Re:Postřehy ohledně architektury JavaScriptu
« Odpověď #24 kdy: 24. 08. 2016, 15:07:53 »
Vzhledem k tomu že GO není ani objektové, tak bych s ním neztrácel čas, procedurální přístup je otázka historie.


gl

Re:Postřehy ohledně architektury JavaScriptu
« Odpověď #25 kdy: 24. 08. 2016, 15:21:41 »
Díky async await to ale už nebude problém, pokud vím, je to ale až v ES7 ...

Await se dá používat jen v async funkci. Je to téměř stejné jako generátory. Nemůžeš vzít libovolný kus kódu a spustit ho například v konzoli.

Inkvizitor

Re:Postřehy ohledně architektury JavaScriptu
« Odpověď #26 kdy: 24. 08. 2016, 16:12:09 »
Ta "nuda" byla záměrem tvůrců Go, jak jeden cca. před rokem obsáhle vysvětlil na konferenci. Nechtěli žádný super fancy jazyk, ale jednoduchý praktický nástroj. Myslím, že se jim to povedlo, Go je hodně rychlé (poráží Javu) a jako server se výkonem blíží nginxu. Záměrně nemá poslední výkřiky IT módy, ale je při zemi a pragmatické.

Pokud se nepletu, tak nema ani pomerne zasadni vlastnosti, ktere tu jsou uz desitky let. Namatkou treba algebraicke typy + pattern matching (vcetne Maybe/Option typu), generika, makra... Nehlede na to, ze "posledni vykriky" IT mody nemusi nutne znamenat, ze jde o samoucelne vystrelky. Kdyz Go srovnam s "modernimi" jazyky jako Rust a Julia a asi i Nim, prijde mi, ze ta jeho konzervativnost je dana spise omezenosti jeho autoru, kteri se zasekli nekde v 70. letech a svoji omezenost ted vydavaji za prednost.

YF

Re:Postřehy ohledně architektury JavaScriptu
« Odpověď #27 kdy: 24. 08. 2016, 18:06:49 »
Co se tyce tech prototypu - existuji nejake paterny jak s dedicnosti v JS zachazet spravne? a co si dovolit a co uz ne? ctu good parts a prijde mi to trosku zastarale vuci ES6.

Dal sem se chtel zeptat jak se orientovat v tom ktera platforma co implementuje za 'featury' - nasel sem nejaky monstrozni matrix ktery to ma vysvetlovat nicmene napr. co implementuje node.js napr. ve verzi 0.10.40 sem tak nejak nenasel - o JS se zajimam hlavne kvuli node a atomu a rad bych si vubudoval nejaky vlastni js 'aparat' jak v tom psat aby to nebylo presroubovane a tak ... mate nejake linky o nejakem subsetu platnemu k 2016? :)

A posledni otazka k te nizkourovnovosti - jak je to teda mysleno? Diik

YF

čumil

Re:Postřehy ohledně architektury JavaScriptu
« Odpověď #28 kdy: 24. 08. 2016, 19:37:48 »
Díky async await to ale už nebude problém, pokud vím, je to ale až v ES7 ...

Await se dá používat jen v async funkci. Je to téměř stejné jako generátory. Nemůžeš vzít libovolný kus kódu a spustit ho například v konzoli.
good point

čumil

Re:Postřehy ohledně architektury JavaScriptu
« Odpověď #29 kdy: 24. 08. 2016, 19:41:06 »
Ta "nuda" byla záměrem tvůrců Go, jak jeden cca. před rokem obsáhle vysvětlil na konferenci. Nechtěli žádný super fancy jazyk, ale jednoduchý praktický nástroj. Myslím, že se jim to povedlo, Go je hodně rychlé (poráží Javu) a jako server se výkonem blíží nginxu. Záměrně nemá poslední výkřiky IT módy, ale je při zemi a pragmatické.

Pokud se nepletu, tak nema ani pomerne zasadni vlastnosti, ktere tu jsou uz desitky let. Namatkou treba algebraicke typy + pattern matching (vcetne Maybe/Option typu), generika, makra... Nehlede na to, ze "posledni vykriky" IT mody nemusi nutne znamenat, ze jde o samoucelne vystrelky. Kdyz Go srovnam s "modernimi" jazyky jako Rust a Julia a asi i Nim, prijde mi, ze ta jeho konzervativnost je dana spise omezenosti jeho autoru, kteri se zasekli nekde v 70. letech a svoji omezenost ted vydavaji za prednost.
Tak todle je fakt opravdu mimo ... pošli stejnou stížnost Jave/C++/C#/... starej jazyk se prostě vyvíjí pomalu a JS je starej jazyk (21 let).

Nehedě na to že v ES6 už něco jak náznaky pattern matchingu jsou.