Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder

Martin9

Učím se programovat v Javě a chtěl bych se zeptat, zda je nějaký rozdíl mezi těmito návrhovými vzory.


javaman

Re:Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder
« Odpověď #1 kdy: 19. 07. 2016, 12:30:40 »
Jazyk sis vybral nejlepší možný. Na vzory se zatím vykašli, pokud se teprve učíš. Většinou se s nima setkáš jen u pohovorů a ve škole. V reálu je lepší si osahat nějaké, které se používají u frameworků. Až budeš něco umět, tak je více oceníš a zároveň poznáš, že většinou je to jen na honění ega.

Martin

Re:Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder
« Odpověď #2 kdy: 19. 07. 2016, 12:39:08 »
Na školách se učí vzory, protože z nich lze snadno zkoušet. Analytické dovednosti pro reálné projekty reálných zákazníků by pro pedagogy byly oříšek.

javaman

Re:Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder
« Odpověď #3 kdy: 19. 07. 2016, 12:48:20 »
To stejné je s matikou. Učí se věty a důkazy místo matiky. Naneštěstí je to pak u pohovorů úplně stejné. Takže vzory se hodí na to, aby ses dostal k lopatám a ještě tě měly za řízka :D

Re:Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder
« Odpověď #4 kdy: 19. 07. 2016, 12:49:03 »
Na školách se učí vzory, protože z nich lze snadno zkoušet. Analytické dovednosti pro reálné projekty reálných zákazníků by pro pedagogy byly oříšek.

To je dost zjednodusujici.
Samozrejme, ze v praxi potrebujes o dost vic, nez znat jazyk a vzory. Ale to neznamena, ze jsou ti k nicemu.

A ano, skolni priklady jsou, to je ale prekvapeni (!), snazsi nez ulohy realneho sveta. Mozna protoze nejdriv musis studentum dat zaklady.


Kit

Re:Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder
« Odpověď #5 kdy: 19. 07. 2016, 12:51:28 »
Se vzorem Přepravka (Messenger) se setkáš docela často. Význam zbývajících dvou mi uniká, i když je docela možné, že je intuitivně používám. Není nutné znát všechny vzory.

tema

Re:Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder
« Odpověď #6 kdy: 19. 07. 2016, 13:01:51 »
To stejné je s matikou. Učí se věty a důkazy místo matiky. Naneštěstí je to pak u pohovorů úplně stejné. Takže vzory se hodí na to, aby ses dostal k lopatám a ještě tě měly za řízka :D

Než začneš řešit nějaký matematický problém, je dobré znát dokázané věty z dané oblasti, abys neřešil něco co už bylo vyřešeno. Studiem důkazů se naučíš postupy používané v dané oblasti. Pokud to nechápeš, jsi lopata ty.

javaman

Re:Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder
« Odpověď #7 kdy: 19. 07. 2016, 13:04:45 »
Matematika není o používání už naučeného, ale právě o trénování myšlení a nových problémech. To ale lopatě nevysvětlím, že jo.

tema

Re:Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder
« Odpověď #8 kdy: 19. 07. 2016, 13:07:06 »
Matematika není o používání už naučeného, ale právě o trénování myšlení a nových problémech. To ale lopatě nevysvětlím, že jo.

Proč vůbec existuje matematická literatura, když každý může začít sám od nuly?

javaman

Re:Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder
« Odpověď #9 kdy: 19. 07. 2016, 13:22:58 »
Jak ta otázka souvisí s naším problémem? Na VŠ bys měl začít tím, že řešíte matematické problémy a znalosti se postupně přidají. Ono je to přesně naopak a problémy se nikdy řešit nezačnou. Pro lopaty je to fajn, ale pro ostatní ztráta času.

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder
« Odpověď #10 kdy: 19. 07. 2016, 13:42:28 »
Na školách se učí vzory, protože z nich lze snadno zkoušet. Analytické dovednosti pro reálné projekty reálných zákazníků by pro pedagogy byly oříšek.
Vzory se učí, protože jsou užitečné.

platon

Re:Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder
« Odpověď #11 kdy: 19. 07. 2016, 13:57:04 »
javaman nepozna ani jeden navrhovy vzor, preto to oznacuje za zbytocnost. A opat nezabudol napisat slovo - lopata :D. Ale uz sme sa dozvedeli, ze aj ucit sa matematiku je zbytocne, pretoze pouzivat uz nieco existujuce je nieco pre lopaty. Javamana, preco si sa teda ucil na zakladnej skole, ako vypocitat obsah stvorca? Vymysli nieco sam, ako to spravit, pretoze pouzit nieco existujuce s=a^2 to je pod tvoju uroven  ;D

Kit

Re:Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder
« Odpověď #12 kdy: 19. 07. 2016, 14:09:40 »
..., ako vypocitat obsah stvorca? Vymysli nieco sam, ako to spravit, pretoze pouzit nieco existujuce s=a^2 to je pod tvoju uroven  ;D

Proč by si měl pamatovat takové vzorečky, když na to stačí Runge-Kutta 2. řádu? :D

PetrM

Re:Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder
« Odpověď #13 kdy: 19. 07. 2016, 14:15:46 »
Javamane, jak zjistíš časový posun dvou zašumělých signálů ze senzoru, pokud máš SNR 5dB? Zkus to odvodit a začni definicí sčítání.

Kit

Re:Rozdíl mezi návrhovými vzory Přepravka x Obálka x Holder
« Odpověď #14 kdy: 19. 07. 2016, 14:17:33 »
Na školách se učí vzory, protože z nich lze snadno zkoušet. Analytické dovednosti pro reálné projekty reálných zákazníků by pro pedagogy byly oříšek.
Vzory se učí, protože jsou užitečné.

Vzory jsou užitečné nejen pro samotné použití, ale i pro usnadnění komunikace mezi programátory. Když někomu řeknu, že tam má dát NullObject realizovaný Singletonem, tak by měl vědět, co po něm chci.