to si nekdo vazne koupi auto bez zabudovane navigace a otravuje se z drzaky, nabijeckama, ceka na zachyceni gps signalu ...
To jako se někdo fakt štve s těmi navigacemi v autech, které i u těch nejdražších značek mají ovládání, které je všechno jenom ne user-friendly?
Já mám v autě obrazovku s navigací a jsem za to moc rád. Komunita pro to několikrát v roce vydává databázi POI s rychlostními radary. Takže mám v autě nonstop mapu, kde vidím, že se blížím k nějakému radaru.
Jo, jednou jsem tam zkusil zadat i cíl cesty a jet podle toho. Jenom proto, abych se ujistil, že to fakt ne. Pokud potřebuji navigovat, tak dám do držáku na výdechu klimatizace (s tím fakt není vůbec žádné štvaní) mobil a zapnu tam google maps, nebo waze, nebo sygic, podle toho, co si myslím, že bude pro danou cestu nejlepší. Ke všem těmto třem navigacím mám mnoho výhrad, ale pořád jsou všechny o řád lepší, než všechny vestavěné navigace, co jsem kdy viděl.
Strčit mobil do nabíjení je otrava, to uznávám, ale malá. GPS je větší problém, mobil má v principu vždy horší signál, než vestavěná a pokud vím, tak není rozumný způsob, jak z běžného auta dostat gps signál do běžného mobilu. A hodně mi chybí navigace v tunelech, kde vestavěná navigace jede podle dead-reckoning velmi přesně. Ale ani tak mě ani nenapadne, abych použil tu vestavěnou navigaci.
Vestavěné navigace nedávají při současné politice automobilek žádný smysl. Nejde jenom o šílené ceny za aktualizace map po konci záruky, ale i o ten princip, že automobilka nikdy nedá do infotaimentu auta tak výkonný procesor, jaký máte ve svém mobilu (a stěžujete si, jak je to pomalé). Takže ty navigace nemohou v principu fungovat tak, jak jsme zvyklí z mobilů. Tady to vidím jednoznačně na cestu zdrcadlení mobilu v autě.