Supr. Takže mi zajisté vysvětlíš, které části category theory (oproti tomu, co ví člověk po studiu standardních knížek o haskellu) potřebuješ třeba na implementaci tohoto: https://hackage.haskell.org/package/aeson , případně, proč je toto konkrétně práce patlala, pokud budeš mít pocit, že je (a možná i oprávněně, protože autor se tváří, že zrovna teorií moc neoplývá), a jak bys to udělal nějak výrazně lépe a hlavně, jak by ti při tom pomohla znalost category theory.
To je celkem zbytečná otázka, protože zboj může kdykoli (bez důkazu) tvrdit, že díky (jakékoliv) znalosti může pracovat efektivněji, čistěji, produkovat rychlejší kód atd. atd. atd. A jestli je to skutečně tak, se stejně nedozvíš, čili informační hodnota nula. A to ani nemluvím o čistém honění si trika "kdo to neumí, je opice".
Mně přijde, že ty teoretičtější znalosti se občas hodí na to, abys nevymetal
některé slepé uličky. A zvlášť to platí u věcí, které běžný programátor nedělá - jako třeba návrh toho samotného jazyka. Pokud se to postaví na dobrý základ, tak je možná menší šance, že se časem zabředne do něčeho, co nikdo předem neočekával. Ale i tak se do něčeho zabředne... Na Haskellu je to celkem dobře vidět: má suprsolidní základ, motají se kolem něj supervzdělaní lidi, některé věci vyřešil velice elegantně, ale jiné jsou stejně pořád opruz

Už jenom takové ty úplné základy algebry ti můžou pomoct se občas nějakému problému vyhnout - když v nějaké datové struktuře uvidíš strom, hnedka se zeptáš, jestli to stojí za ty komplikace, které s tím budou a jestli by se to radši nedalo implementovat jako nějaké pole, se kterým se bude snadněji pracovat, líp se to bude paralelizovat a skládat. Takže si díky té znalosti a jí podpořené intuici ušetříš nějaký ten opruz v budoucnu...
Myslím, že tady nikdo netvrdí, že nějaká znalost je úplně k ničemu, spíš je spor o to, jestli se vložená námaha v praxi vrátí nebo ne - a to nevyřešíš, zejména ne se zbojem...