No, řeší se to obvykle redundancí SMTP, tedy vlastní mailer hodí maily do fronty a ty jsou postupně doručovány do front dalších mailserverů, kdy každý má vlastní IP adresu. Samozřejmě všechny jsou plně kvalifikované a používají různé "fičuriny", jako SPF, DKIM, omezení počtu souběžných spojení atd ... prostě se chovají jako regulerní SMTP server a zátěž je rozkládána.
Jinak to nejde.
Sám řeším posílání NewsLetteru zákazníkům (pár stovek mailů) a jsou firmy (hlavně ty velké), které nás po přijetí 30ti mailů (pro 30 jejich zaměstnanců, nicméně potřebujeme doručit do firmy s tisíci zaměstnanci cca 50-60 mailů) odříznou a hodinu máme distanc.
To pak řeším buď, že se s IT dohodnu na vyjímce, nebo rozkládám maily do více SMTP (celkem mám 3 plně kvalifikované).
No, nezávidím ... takové mnoožství mailů se fakt asi vyplatí předplatit ... to už podle mě člověk dostane i nějakou tu slevičku