V praci jsem nenarocny a ucim se neco co chvili. Nenarocny jsem proto, protoze vnimam, ze je nejakou praci potreba udelat. Nemam problem priznat si, ze neco neumim, a jsem ochotny se to naucit pro konkretni problem. V mem pripade si sef techto dvou vlastnosti vazi.
To ze vnimate ze
je potreba v praci pracovat nema s nenarocnosti
nic spolecneho. Tomu se rika zakladni
pracovni moralka. Gratuluji ke zjisteni ze vas nikdo zadarmo zivit nebude. Nekdo na to neprijde za cely zivot.
Kazdy sef ma rad jiny druh lidi. Ja mam rad narocny lidi, kteri chteji neco poradneho dokazat a chteji vyniknout, neboji se se mnou pohadat a ne ty co vezmou s pokorou to co nikdo nechce, porad prikyvuji a delaji to jak to sef chce aby nahodou nedostali padaka a porad maji problemy s tim si rict o vice penez. Takovi prikivovaci jsou k nicemu, ti nikdy s inovativnim resenim neprijdou, protoze nemaji odvahu to navrhnout protoze co kdyby to bylo spatne pak by treba dostali padaka nebo by jim byla odmitnuta zadost o zvyseni platu. Cim vice jsme pripoutani k penezum tim jsme vetsi slabosi, ja chci lidi co se neboji riskovat.
Mam rad lidi, co maji svuj nazor a jsou ochotni ho branit. Kdyz se pohadame u prijimaciho pohovoru - no to je super, aspon vim ze maji
odvahu. Mam rad lidi co maji svuj osobity styl at uz je jakykoliv.
Napriklad jednou jsme meli pipera v oprave nebot s nim nekdo zase trisknul o pristavaci drahu vic nez bylo zdravo, chciply nejaky gyra a mechanik se potreboval podivat na podvozek a ja mu rikal at nam prohledne i ty kridla, ze s nim casto prekracujeme maximalni povolenou rychlost kdyz delame spiraly. Museli jsme si tedy nejaky letadlo pujcit abychom nemuseli letet sockou, coz je casove velmi narocne. Nase financni manazerka proto sla nejake mensi letadlo shanet abynam ho nazitra pripravili a sehnala nejaky tryskac. Ja jsem predpokladal ze ho sehnala i s pilotem, protoze ty drazsi letadla spolecnosti obvykle nejsou ochotni pujcovat bez pilota. Ona ho ale pujcila bez pilota, protoze by zbytecne zabiral v misto, prohlasila ze poleti (bylo ji asi 50) i kdyz zatim letala jen s cessnou (pravda mela asi 300 hodin). Prostudovali jsme si prirucku k letadlu - konfiguraci pro start a pristani, a vylozene ji prekvapilo "ze ted davaji ty windows i to tech letadel" a dobre ten let az na mensi problemy zvladla. Poprve to pristani nedala, letela prilis rychle, oni ty tryskace vseobecne spatne brzdi protoze nemuzou brzdit odporem vrtule.
Kdo nikdy nepracoval pro Lenina na vysokem pracovnim postu o hodne prisel. Mam tu v managementu samy spravy lidi. V praxi to vypada asi takto:
1. dohaje kdo zase neumi pristavat s letadlem, to ho nemoh aspon rozflakat na hadry aby nam to zatahla pojistovna a my si konecne koupime uz ten king air 200, proc letame v takove pixle jako kdybychom snad neumeli vydelavat ci co.
2. nemame letadlo, beee, budeme muset vztavat v 5:00 na socku abychom tam byli vcas
3. mame letadlo ale lenin nechce letet tak brzo rano a kdyz vezmeme pilota tak se tam zase nevejdeme.
4. ja nemuzu letet, podivejte se kolik je mi let uz jsem stara a nikdy jsem s touhle jet cessnou neletela. to snad nemyslite vazne
5. a nedelaj ty letadla bez tech windows, jen s tema budikama. Je tu strasne tlacitek. jeste se l tomu davaj i tu prirucku prectete mi to nekdo, ja brejle na cteni nebrala
6. boze nechala jsem manual k autopilotovi v aute, to mam jako ridit celou cestu? Budou mne bolet ruce, jeste jsem neprisla na to jak se tahle borgska krychle vyvazuje
7. chcipnul nam motor, ale nevim proc lenin rikal ze natankoval. Asi budeme muset prepnout nadrz, hledejte neco na cem je napsano fuel L/R. Ja zatim budu glidovat, jakou to asi muze mit optimalni glide speed? Podivejte se do ty prirucky. Ze to tam neni? Asi tam chybi nejaky listy. No listy vypadaji ze jsou vsechny, no asi to teda vyrobce neuvadi.
8. tak jsme benzin uspesne pustili, ale motor nevypada ze by se chtel nastartovat, asi budeme muset risknout ten starter, ale tady v priruce pisi ze to nemame za letu delat. Asi tedy chteji abychom doplachtili na zem a tam to nastartovali. To delat nebudeme, to by se nam tam chechtali a navic z travy pak neodstartujeme, ja jdu risknout ten starter. No vidite naskocilo to na prvni pokus, kdyby jsme tu prirucku necetli tak jsme nemuseli zase nabirat 10 000 stop, protoze ja bych to hned zmackla.
9. jdete vzbudit lenina at ted leti on, mne boli ruce. Kdo je tady vlastne nejmladsi? Vzdycky prece ridi ty nejmladsi, ja se nalitala v zivote uz dost a jdu prepadnou palubni lednicku. Lital jsi nekdy? No na pocitaci. To je podobny jen k tomuhle nedavaj mys. Pristupuj k tomu s vedomim ze mas uz posledni zivot.
10. Vy ze delate do IT? Vzdyt mi ani neumite zapnout toho podelanyho autopilota!
11. Ono to vubec nema NDB? Ja vzdycky litala podle toho.
12. proc na tom ILS misto toho krize delaji jen takovy malinky sipecky na stranach? To dneska setri uz i pixely na monitoru a nemuzou ani udelat poradnou caru?
13. ATC mi rika ze sice pristavam dobre nicmene mam asi o 100 vetsi rychlost a ze by to pristani nedoporucovali. Takze ja to vezmu nizko jako ze pristavam a budu predstirat poruchu vysilacky. Vzdycky mne zajimalo za jak dlouho tam ty hasici dorazi.
14. Videl nekdo dole ty hasice co na nas pry cekaji? Ja nevidela nic, asi fakt letime moc rychle.
15. Uklidnuje mne ze mi nemuzou sebrat pilotak, ten mi sebrali kvuli zdravotni prohlidce uz pred par lety. Ja litam na leninuv.
16. Jsem s timhle letem spokojena. Jsme tu sice o pulhodiny pozdeji ale porusili jsme uspesne vsechny letecke predpisy vcetne tech co jeste nejsou napsane a ATC na nas bude dlouho vzpominat. Konecne jsem poznala co to znamena kdyz se rika ze to ma spotrebu jako proudove letadlo!
17. Upozornuju ze nazpatek neletim pokud mi nestahnete tu PDF dokumentaci k autopilotovi!
18. A proc uz 5 minut krouzime okolo letiste hned po startu, to jsme uz zase zapomeli natankovat? Ne. Mladej se mi tu snazi naprogramovat autopilota a ja si nepamatuju kurz.
19. No a kdyz ho nenaprogramuje tak bude co? No coby proste se zeptas, od ceho je asi tak nouzova frekvence?
20. tohle ze je meterologicky radar? ja myslela ze je to nejaka spina na obrazovce a divim se proc se to porad pohybuje.
21. A vi nekdo co s tim budeme delat az nam ty widle udelaji BSOD? Kdyz jsem chodila pred 35 lety do letecky skoly tak jsme reboot palubnich widli nebrali, zato mi porad instruktor kontroloval rukou podprsenku zda ji mam cistou.
22. Mam namet na novou hru, hodime si kostkou a pak zmakneme ten breaker kterej nam padne!
23. Mate nekdo kostku? Ne. Tak ji naprogramujte. Moment, jdu bootnout linux.
Mam rad spolupracovniky co maji osobnost, odvahu, humor, styl, neboji se priznat chybu, neboji se prace a jsou schopni. Je to proste o tom jaky zivotni styl si zvolite. Jestli budete nekdo nebo se zaradite do sediveho prumeru. Volba je
na vas. Bohuzel skupina lidi co mi vyhovuje je dost mala, nabizel jsem tu praci u nas nekolikrat a nikdo ze zajemcu to nedal, vsichni dojeli na to ze by se potrebovali taky neco naucit. Ja vlastne ani nevim proc se to nechteli naucit, asi neverili ze by tu praci pak dostali. Ale vzdyt o to nejde i kdyby ji pak treba nedostali tak ty vedomosti ktere jsou vysoce cenene by jim prece zustaly.