Jak hledáte zaměstnání v IT?

JS

Re: O moralce
« Odpověď #135 kdy: 22. 04. 2011, 08:19:48 »
Takze abychom to shrnuli ateista je vzdy presvedcen o tom ze je moralni, protoze si vzdy moralku ohne tak aby zahrnovala jeho cinnosti.

A tohle zrovna neni pravda. Jsem ateista, a kdyz udelam neco proti svoji moralce (castecne treba ze strachu nebo omylem), trapi me to (rika se tomu svedomi). Naopak i verici maji mechanismus odpousteni, ktery jim umoznuje spoustu veci si zduvodnit. Takze ono to plati obema smery.

Coz ostatne ukazuje i empirie, totiz ze verici nejsou v praxi nijak vic moralni bytosti nez neverici. Jsou na to statisticke studie. Stejne tak u sexuality, tam jsou na tom dokonce verici obcas i hur, ale to nejspis nebude otazka moralky jako spis spatne sexualni vychovy.

Cesi versus Americane je spis kulturni rozdil. Podle me maji zapadni zeme velmi dobry pravni system, a na policii se tam da spolehnout, a proto se lide vic boji a chovaji se "moralneji". V Cechach tohle tolik neni a proto je to vic bananova republika. Tedy zadna bozi, ale obycejna svetska spravedlnost.


X Y

Re: Jak hledáte zaměstnání v IT?
« Odpověď #136 kdy: 22. 04. 2011, 11:32:43 »
Trocha reklamy neuškodí: Třeba na http://www.aktualninabidkyprace.cz/

Na to, že je to úplně nový server, je tam pracovních nabídek z oblasti IT nemálo.

dvdmchl

Re: Jak hledáte zaměstnání v IT?
« Odpověď #137 kdy: 22. 04. 2011, 12:06:33 »
Nevíte někdo o českých ekvivalentech serverů jako třeba project4hire.com, nebo guru.com apod. Je jich spousta.

Jsou to servery pro freelancers, u nás ošklivě nazývané živnostníci.

V podstatě se jedná o burzu práce pro lidi na volné noze.

Já bych se teda osobně už do závazku HPP nikdy nevrátil a vřele bych to doporučoval i jiným uchazečům o práci, není se čeho bát. A podobný server by pomohl jim(nám) i zadavatelům projektů.

Karel

Re: Jak hledáte zaměstnání v IT?
« Odpověď #138 kdy: 22. 04. 2011, 12:12:48 »
Lenine, ty osle, ja se tesim, az te v pekle omrdam do zadeke  ;D

Bone Flute X

Re: O moralce
« Odpověď #139 kdy: 22. 04. 2011, 15:11:34 »
Mě nevadí že je někdo nevěřící, nebo, že někdo Boha neuctívá. Pokud Bůh je (já jsem přesvědčen, že ano), tak si to s ním vyřídí sám. A jemu bude vysvětlovat svoje stanoviska. (To je těm, kteří mi vysvětlovali proč je podle nich věřit v Boha nesmysl.)

Já jsem se jen ohrazoval proti tomu, že by nevěřící byli nějak lepší než věřící, nebo věřící nějak lepší než nevěřící. Soukromě si mohu myslet, že upřímných ateistů je dost málo, a že je spousta věřících, kteří dělají Bohu ostudu. Že většina nevěřících jsou nevěřící jen pro to, že pak svou "morálku" můžou přizpůsobovat tomu, jak se jim to hodí. Církve v tom sice nejsou o mnoho lepší, ale bavíme se o lidech.
Každopádně toto je můj osobní pocit z toho, jak pozoruji chování lidí.

Maximálně jsem chtěl upozornit na to, že svědomí není měřítko, ale nástroj. Pokud se někdo řídí svým svědomím, a jedná mravně (ať už to znamená cokoliv), tak by ho mělo zajímat, podle jakého měřítka to svědomí vyškolil. Protože jinak se může stát, a taky se to běžně děje, že se mu to svědomí bude přizpůsobovat okolnostem a ani si toho nevšimne.


JS

Re: O moralce
« Odpověď #140 kdy: 22. 04. 2011, 15:52:11 »
Maximálně jsem chtěl upozornit na to, že svědomí není měřítko, ale nástroj. Pokud se někdo řídí svým svědomím, a jedná mravně (ať už to znamená cokoliv), tak by ho mělo zajímat, podle jakého měřítka to svědomí vyškolil. Protože jinak se může stát, a taky se to běžně děje, že se mu to svědomí bude přizpůsobovat okolnostem a ani si toho nevšimne.

Vy zrejme opravdu chcete, abych si o krestanech zacal myslet, ze je vic zajima cizi moralka, nez jejich vlastni. Pro vasi informaci: Moralku mame vrozenou, z velke casti. Svedomi se sice teoreticky natrenovat da, ale ma to psychicke nasledky (viz napr. detsti vojaci v Africe) - mimochodem jsou to zhusta krestane.

Schvalne se vas zeptam - verite doslova tomu, co se pise v Bibli? Pokud ano, jste silenec. Pokud ne, pak zrejme k rozhodovani o tom, co je spatne a co dobre, pouzivate vlastni moralku, nikoli bozi. Takze si laskave vase vlastni slova o prizpusobovani si vezmete k srdci sam.

Bone Flute X

Re: O moralce
« Odpověď #141 kdy: 22. 04. 2011, 17:29:22 »
Maximálně jsem chtěl upozornit na to, že svědomí není měřítko, ale nástroj. Pokud se někdo řídí svým svědomím, a jedná mravně (ať už to znamená cokoliv), tak by ho mělo zajímat, podle jakého měřítka to svědomí vyškolil. Protože jinak se může stát, a taky se to běžně děje, že se mu to svědomí bude přizpůsobovat okolnostem a ani si toho nevšimne.

Vy zrejme opravdu chcete, abych si o krestanech zacal myslet, ze je vic zajima cizi moralka, nez jejich vlastni. Pro vasi informaci: Moralku mame vrozenou, z velke casti. Svedomi se sice teoreticky natrenovat da, ale ma to psychicke nasledky (viz napr. detsti vojaci v Africe) - mimochodem jsou to zhusta krestane.

Schvalne se vas zeptam - verite doslova tomu, co se pise v Bibli? Pokud ano, jste silenec. Pokud ne, pak zrejme k rozhodovani o tom, co je spatne a co dobre, pouzivate vlastni moralku, nikoli bozi. Takze si laskave vase vlastni slova o prizpusobovani si vezmete k srdci sam.
Myslete si co chcete, to je váš problém.

Děkuji za informaci. Nesouhlasím s vámi. Podle mého pozorování morálku máme vloženou do svědomí, ale zdaleka není neměnná, viz nejen dětští vojáci v Africe, ale také muslimští fanatici, a evropsko-americké obyvatelstvo, u kterého prostě jde sledovat posun v morálce.

Ano, věřím doslovat tomu, co se píše v Bibli. A to, že si myslíte, že jsem šílenec bude spíše souviset s tím, že ji prostě neznáte.

Jako sorry, ale já jsem tu prezentoval své názory, a snažil jsem se maximálně dávat prostor druhé straně. Nemusíte to otáčet a dělat z toho problém. Zkuste mi dát také prostor a přestaňte si hrát na neomylného. To je přesně ta věc, která mi vadí.

Re: O moralce
« Odpověď #142 kdy: 22. 04. 2011, 17:51:52 »
Ano, věřím doslovat tomu, co se píše v Bibli. A to, že si myslíte, že jsem šílenec bude spíše souviset s tím, že ji prostě neznáte.

No tak to je namístě moje oblíbená otázka, kterou jsem dával i Leninovi: a věříš tomu, že se doslovně Poslední večeře konala 13. nisanu (Jan) a zároveň se doslovně konala 14. nisanu (synoptici)?

:)

Re: O moralce
« Odpověď #143 kdy: 22. 04. 2011, 18:10:21 »
Včera jsem narazil v trolejbuse na citáty z Bible:

Přesně na téma naší diskuze :)

@Lenin:
Ano, morálka se stejně jako celá lidská společnost vyvíjí, není všude a trvale úplně stejná.

Je to absolutni moralka - nemeni se v case a Jezis rikal ze se nezmeni do konce existence planety Zeme. Je vecna, trvala a dokonala.
Tak tomu říkám LTS :) Co mi tam nesedí je "dokonalá" - to je podle mě blbost.

Bible hezky rika ze spejeme do pekla aniz bychom o tom vedeli. I vrazi jsou presvedceni ze jsou moralni. Vzhledem k tomu ze je soudce poslal do vezeni tak jejich nazor na moralku nesdilel. Srovnejte to s vyrokem Jezise:  Každý strom, který nedává dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně.
Ježíš taky říká, že máme odpouštět, když hříšník uzná svou chybu. Vrah ale jde do vězení i když svého činu lituje, jenom třeba na kratší dobu (když mu soudce uvěří). Je potřeba najít vhodnou míru a co člověk, to názor.

Tady se dostáváme k tomu vytesání do kamene: i když je text neměnný, dá se vykládat různě. V případě Bible to platí obzvlášť, je plná podobenství, co se dají vidět různě a aplikují se více nebo méně obecně; není to nějaká přesná specifikace. I v USA, kde většina lidí jsou věřící křesťani, se pohled na morálku mění.

Dnes kdyz si v TV posloucham porad homosexualu tak oni tam pohrdaji heterosexualy, ze oni nevedi co je dobreho, jak jsou zaostali a nemoderni. Verim tomu ze za 10 let spolecnost homosexualitu prijme jako budujici.
Jj, že něco tolerujeme neznamená, že se nám to musí líbit a máme si nechat jménem "politické korektnosti" diktovat, co si máme myslet. Hezky to ukazuje South Park: Death Camp of Tolerance.

Taky je velmi dobra 16. kapitola Bhagavad gity ktera velmi presne popisuje mysleni ateistickych lidi a jejich zivotni postoje a cile.
16. kapitola Bhagavadgíty
Nj, takový FUD proti ateistům.

Citace: http://www.san.beck.org/Gita2.html#16
The universe, they say, is godless,
not by a succession created.
What else but desire caused it?
Klasický antropomorfní nesmysl. Mně dává smysl postupný vznik složitějšího z jednoduššího, ne naopak, totiž že nejdřív vznikne velice složitý stvořitel a ten pak tvoří něco jednoduššího. Kdo stvořil toho stvořitele? Pojmy jako "touha" jsou vázané na živé bytosti, mimo ně si je jde představovat maximálně jako metaforu.

Náboženství typicky staví do středu světa člověka a snaží se na to naroubovat naprosto všechno. Takoví už lidi jsou: zahledění do sebe. Dnes už víme, že jsme jen špičkou ledovce, ne jeho základem.

Takhle vypada skutecne poznani - duchovni veda. Par versu vysvetli dokonale podstatu vsech neduhu co lidstvo trapi a nabidne lek pro celou spolecnost.
*facepalm*

Kolik nadeji bylo vkladano do potratu a do antikoncepcni pilulky. To si asi uz nepamatujete - vsichni byli hluboce presvedceni ze se vyresi pricina lidskych konfliktu. A to jak na individualni, tak mezinarodni urovni. "Make love not war".
Jo, svět podle hipísáků je utopie. Konfliktům antikoncepce zabránit samozřejmě nemůže, ale může zabránit beznadějnému přelidnění planety - a to hrozí dodnes - vývoj v Africe je katastrofální.

Jaky jsme dostali vysledek? Presne opacny nez jsme prepokladali a presne takovy jaky nam predpovidali Jezis a JHVH
Přesně opačný? O žádné válce způsobené používáním antikoncepce nevím. Že se hipísákům nesplnila jejich utopická vize je fakt. V té době jsem nežil, ale hádám, že rozumně uvažujícím lidem bylo jasné, že je to blbost.

Deti co matka nechce se proste zabiji a s pilulkou muzete mit sex kazdy tyden a neotehotnite
Pilulkou se žádné dítě nezabíjí, tou se zabraňuje tomu, aby vzniklo. Pro potraty mají všechny normální země zákonem dané určité limity. Nesmí se zabíjet ve stádiu, kdy už to není považováno za zárodek, ale za člověka. Dá se sáhodlouze diskutovat o tom, kde by správně měla být ta hranice. Samozřejmě je vysoce žádoucí, aby k žádnému potratu vůbec nemuselo dojít, nedělají se jen tak ze srandy.

Takze abychom to shrnuli ateista je vzdy presvedcen o tom ze je moralni, protoze si vzdy moralku ohne tak aby zahrnovala jeho cinnosti.
Tohle je naprostý blud, který nemá s realitou nic společného.


@Jose.D:
Lool! Není to spíše naopak? Že jednou za čas se najde nějaký expert a založí si "byznys plán" na tom, že začne "přeprodávat" v té době naprosto standardní morální hodnoty?
Taky mi to tak připadá.

Je to víceméně jen o termínech, nevěřící mají morálku, věřící tomu říkají bůh.
Křesťani věří, že existuje bůh a určuje morálku. Nedají se ale volně zaměňovat pojmy "bůh" a "morálka". Takový bordel v pojmech nemám rád, pak by nebylo jasné, o čem se vlastně bavíme.

Bone Flute X

Re: O moralce
« Odpověď #144 kdy: 22. 04. 2011, 18:22:26 »
No tak to je namístě moje oblíbená otázka, kterou jsem dával i Leninovi: a věříš tomu, že se doslovně Poslední večeře konala 13. nisanu (Jan) a zároveň se doslovně konala 14. nisanu (synoptici)?

:)
A víš, že židé počítali začátek dne západem slunce a nikoliv půlnocí jako mi, evropané?

Jinak památná, neboli poslední večeře se konala 14.nisanu (abibu) po západu slunce, neboli hned z kraje dne. Navazovala na starší židovský svátek Pasach a nahrazovala je. Ten se také konal 14.nisanu.

Dokážu si představit, že někdo řekne, že ta večeře začala 13.nisanu, a technicky by to byla pravda. Ale u Jana 13:30 je psáno, že "byla noc".

Na co narážíš tím Janem a synoptiki se nechytám, promiň. Zkusil jsem si letmo projít v mé Bibli tu pasáž u Jana, ale nic mne tam netrklo.

Bone Flute X

Re: O moralce
« Odpověď #145 kdy: 22. 04. 2011, 18:33:45 »
(...) Mně dává smysl postupný vznik složitějšího z jednoduššího, ne naopak, totiž že nejdřív vznikne velice složitý stvořitel a ten pak tvoří něco jednoduššího. Kdo stvořil toho stvořitele? Pojmy jako "touha" jsou vázané na živé bytosti, mimo ně si je jde představovat maximálně jako metaforu.
Tady bych tě poprosil o vysvětlení. Prosím oprosti se od jiných témat, na kterých jsme se neschodli. Také netvrdím, že nejdřív vznikl Bůh, to je nelogické. Ale o tom také teď nechci mluvit.

Ale zajímalo by mě, jak si vysvětluješ, že dnes je na jedné straně běžně užívaný model vývoje, tedy že na začátku byla nějaká buňka, nebo tak, a ta se postupně vyvíjela v až do tak složitých a komplikovaných systémů, jako je například člověk - a na druhé straně je druhý termodynamický zákon o entropii. Také běžně užívaný model. Nemusíme to nějak hrotit, ale zajímalo by mě jak si to typicky nevěřící člověk (a poněkud více vzdělaný) vykládá.


Náboženství typicky staví do středu světa člověka a snaží se na to naroubovat naprosto všechno. Takoví už lidi jsou: zahledění do sebe. Dnes už víme, že jsme jen špičkou ledovce, ne jeho základem.
No, víme... Ehm víme víš co :-)


Je to víceméně jen o termínech, nevěřící mají morálku, věřící tomu říkají bůh.
Křesťani věří, že existuje bůh a určuje morálku. Nedají se ale volně zaměňovat pojmy "bůh" a "morálka". Takový bordel v pojmech nemám rád, pak by nebylo jasné, o čem se vlastně bavíme.
S tím naprostý souhlas.

Re: O moralce
« Odpověď #146 kdy: 22. 04. 2011, 18:46:30 »
A víš, že židé počítali začátek dne západem slunce a nikoliv půlnocí jako mi, evropané?

No jo no. Takhle mě Lenin zkoušel taky. Odpověď je: ano, vím. A problém to neřeší.

Jinak památná, neboli poslední večeře se konala 14.nisanu (abibu) po západu slunce, neboli hned z kraje dne. Navazovala na starší židovský svátek Pasach a nahrazovala je. Ten se také konal 14.nisanu.

Kéž bych si byl tak jistý jako ty :)

Opět ta samá rada jako Leninovi: sežeň si někde Kunetkovu knížku Eucharistie v křesťanské antice[1], to je super věc zdaleka ne jenom kvůli tomuhle, je to fakt zajímavý čtení, který jde na český poměry hodně hluboko - ne nadarmo je Kunetka jedním z našich nejlepších liturgistů...

Rozporu mezi Janem a synoptiky se věnuje exkurs "Ježíš a hostina". Je tam uveden docela slušný seznam odborných publikací autorů, kteří zastávají pravdivost podání Janova, slušný seznam autorů, přiklánějících se k synoptikům a zepár odkazů na literaturu, která mapuje argumenty a literaturu k oběma verzím.

Nicméně,
Citace
Když jsme už dříve zmínili ambivalentnost evangelních zpráv o charakteru Ježíšovy Poslední večeře, že tedy mohla být večeří na rozloučenou slavenou 13. nisanu (Janovo evangelium), nebo pesachovou večeří v den 14. nisanu (synoptická evangelia), připomeňme, že tento dosud uspokojivě nevysvětlený rozpor nemá na křesťanské slavení Večeře Páně žádný vliv. [1]
;)

Schválně, jestli přijdeš na to, proč ta záležitost se západem slunce problém neřeší :)

[1] Kunetka, F.: Eucharistie v křesťanské antice. UPO, Olomouc, 2004, ISBN 80-244-0920-8

Bone Flute X

Re: O moralce
« Odpověď #147 kdy: 22. 04. 2011, 18:53:48 »
Schválně, jestli přijdeš na to, proč ta záležitost se západem slunce problém neřeší :)

[1] Kunetka, F.: Eucharistie v křesťanské antice. UPO, Olomouc, 2004, ISBN 80-244-0920-8

No, určitě se na ty odkazy podívám. Ale nebude to hned, přeci jenom taky musím pracovat :-)

Ale trošku jsi ignoroval moji poznámku - kde je u Jana napsáno, že se Pasach konal 13.nisanu?

Ono se dost blbě hledá a přemýšlí, když já tam žádný spor nevidím - což samozřejmě může být pouze můj špatný úhel pohledu.

Re: O moralce
« Odpověď #148 kdy: 22. 04. 2011, 19:21:16 »
Ale trošku jsi ignoroval moji poznámku - kde je u Jana napsáno, že se Pasach konal 13.nisanu?

Ta nejasnost není o tom, kdy byla sederová večeře, to je myslím dostatečně jasný (Lv 23:5). Jde o to, jestli Poslední večeře byla Ježíšem pozměněnou sederovou večeří (synoptici), nebo večeří *o den dřív* (Jan).

Citoval jsem toho Kunetku snad dost jasně - musíš číst pozorně nejen Bibli, ale i co píšou ostatní :)

Citace
Tradition (and the Synoptic Gospels) hold that the Last Supper took place on the first night of Passover, which is defined in the Torah as occurring after the daylight of the 14th of Nisan (Lev 23:5-6), however the Gospel of John likely places the crucifixion itself on the 14th of Nisan ("the day of preparation", e.g., 19:14, 19:31, 19:42).

http://en.wikipedia.org/wiki/Chronology_of_Jesus#Day_of_death

Re: Jak hledáte zaměstnání v IT?
« Odpověď #149 kdy: 22. 04. 2011, 19:30:47 »
Btw, koukal jsem teď na ten seznam literatury a v češtině je tam ještě Schubertův Ježíš ve světle tradiční židovské literatury. To je sice trochu slabší knížka a o Poslední večeři se tam moc nemluví, ale zase je tam hezky popisováno, že Ježíšův proces dost těžko mohl probíhat tak, jak ho líčí evangelisti :)  To taky stojí za přečtení.