Porovnám to pak na x86, ARM, MIPSu a PowerPC.
A tak se deje, ze vsichni, pokud neni opravdu zbyti (hry*, embeded), voli variantu malinko pomalejsi aplikaci + vice pameti (ktera je nyni smesne levna) a mene programovani (ktere je stale velmi drahe).

Pravda. Čili je to naopak, než co tu opakovaně (nesmyslně) zaznělo: V Javě, ne C++, se musí za účelem dosažení řádově srovnatelné rychlosti "prasit".
Jste si to spatne interpretoval - pokud chcete optimalizovat kdekoliv, tak spadnete k praseni. Pokud vyberete specifickou ulohu, u ktere z vlastnosti technologie vyplyva neefektivita... Uplne stejne se to muze udelat i naopak a "shodit" nejen C++ ale jakykoliv jazyk, jak ze jsou nevykone.
Pokud tohle povazujete za produkcni kod (reagujete na muj prispevek, takze asi ano), tak stejne pouzijete specializovanou knihovnu a neresite to takto kulatenim kola. Ocekavate, ze Java implementace bude pomalejsi, ale to jsem ja v prispevku, na ktery reagujete napsal, ze to tak casto bude

. Rozdil je v tom, pokud bude opravdu rozdil ve vykonu i s pouzitim spec. knihovny, ze v Jave to zboucha kdejaky stredoskolak za chvilku, kdezto v C++ si za to reknou trochu vic a chvilka to byt nemusi. Vyhoda je, ze v Jave casto jen z JITu dostanete zadarmo vykon, pro ktery musite v C++ "makat".