Pošta mi „stráca“ balíky

andy

Re:Pošta mi „stráca“ balíky
« Odpověď #15 kdy: 13. 12. 2015, 21:25:37 »
Inak este taka drobnost, ze ja tam zvyknem davat svoje cislo a vzdy mi vola kurier a vzdy mu poviem, ze som v robote a nech to necha na pobocke a uz raz to mal este v aute ked ja som tam prisiel.


Franta <xkucf03/>

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #16 kdy: 13. 12. 2015, 22:30:05 »
P.S. nevím, jak to chodí u vás na poště, ale takový bordel tam snad mít nemůžou

Tak ja take nevim, jak to chodi u nich na poste. Ale ceska posta dokaze doporuceny dopis z Prahy do Londyna dorucovat cele tri tydny. Tohle nedokazali snad ani za bolsevika, kde ten dopis musel napred projit slidicim uradem. Takze iluze bych si nedelal. Koneckoncu na reteze ty baliky nebyly.

A jsi si jistý, že za to může Česká pošta? IMHO je to spíš nějaké anglické specifikum – mám zkušenost s opačným směrem – zatímco balíčky z Německa nebo Francie chodí během pár dnů, na balíčky z Anglie si běžně počkám dva týdny. Jednou mi přišel i dřív balíček z Číny, než ve stejný den objednaný balíček z Anglie. Obchodník pak psal jako omluvu něco ve smyslu, že u nich zrovna prší.

Franta <xkucf03/>

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #17 kdy: 13. 12. 2015, 22:35:20 »
Nespomínam si na všetky prípady, ale boli to obyčajné zásielky. 3x aliexpres od overených obchodníkov (hodnoty cca 2, 15 a 20 eur), 1x knihy z USA s poštovným drahším ako knihy (to bol ten divný prípad s oznámením v schránke), čosi išlo aj z ČR...
Poisťovať a používať iných doručovateľov sa v týchto prípadoch neoplatí.

Věci za dolar nebo dva se posílají jako dopis a nikdo žádné pojištění nebo čísla neřeší. Ale u věcí za 20 dolarů nebo víc bych se divil, kdyby od toho obchodník neměl číslo, přes které může sledovat, kde zásilka je. A i když to třeba nejde pohodlně sledovat přes web, nějaký doklad od toho je a v případě ztráty se to dá řešit.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #18 kdy: 13. 12. 2015, 23:52:50 »
A jsi si jistý, že za to může Česká pošta? IMHO je to spíš nějaké anglické specifikum – mám zkušenost s opačným směrem – zatímco balíčky z Německa nebo Francie chodí během pár dnů, na balíčky z Anglie si běžně počkám dva týdny. Jednou mi přišel i dřív balíček z Číny, než ve stejný den objednaný balíček z Anglie. Obchodník pak psal jako omluvu něco ve smyslu, že u nich zrovna prší.

S anglickou postou nemam zkusenosti, takze mozne je vsechno. Ale vzhledem k tomu, co vim o ceskem bordelu, mam tendenci vinit Ceskou postu. A vzhledem k tomu, ze tehdy nejak pred udalosti zrusili expresni dopisy, tak predpokladam, ze vedi, proc je zrusili.

Lol Phirae

Re:Pošta mi „stráca“ balíky
« Odpověď #19 kdy: 14. 12. 2015, 00:48:34 »
Pobavilo... Tohle je určitě to pravé fórum pro řešení mezinárodních poštovníhc předpisů.  ;D ::)


mhi_

Re:Pošta mi „stráca“ balíky
« Odpověď #20 kdy: 14. 12. 2015, 01:09:05 »
Rozhodne doporucuji jit cestou stiznosti, alespon to dobre zafungovalo v Praze (tady ale slo pouze o to, ze dorucovali spatne!). Nejprve si durazne promluvit s vedouci dane posty, podat na vsechno reklamace (muzete i jako prijemce). Je dost dobre mozne, ze to nepovede k reseni (u nas nevedlo). Tak je tu dozorovy organ, u nas to byl (je?) CTU. Tomu jsme poslali stiznost a svete div se, najednou delali setreni, poslali nam vyrozumeni - vsechno si hezky oduvodnili, ale vyslo jim, ze chyba neni na jejich strane :-). Napsal jsem tedy jeste jeden mail, ze jejich tvrzeni jsou vylozene lziva a na to uz prisla reakce, ze se omlouvaji a zajistili napravu. Zanedlouho na to se vymenila vedouci na poste (nevim, zda to souviselo).

Postaci maji velmi dobre evidovane vsechny zasilky s carovym kodem (i ne-trackingove americke LCxxxxUS), takze kdo chce ten dohleda. Musite se jen dostat k takovemu cloveku, ktery bude chtit.

k

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #21 kdy: 14. 12. 2015, 04:00:43 »
Nespomínam si na všetky prípady, ale boli to obyčajné zásielky. 3x aliexpres od overených obchodníkov (hodnoty cca 2, 15 a 20 eur), 1x knihy z USA s poštovným drahším ako knihy (to bol ten divný prípad s oznámením v schránke), čosi išlo aj z ČR...
Poisťovať a používať iných doručovateľov sa v týchto prípadoch neoplatí.

Zrovna z Aliexpress to dost často chodí doporučeně, to se pozná tak že to má tracking number a zásilka se tak vypátrat dá.

posooxl

Re:Pošta mi „stráca“ balíky
« Odpověď #22 kdy: 14. 12. 2015, 06:19:45 »
Robo mozes aspon prezradit lokalitu z ktorej si

Papa

Re:Pošta mi „stráca“ balíky
« Odpověď #23 kdy: 14. 12. 2015, 07:40:28 »
Robim na poste. Baliky maju cislo, vsetko spisat ako staznost, ak neverite miestnej pobocke, tak na webe posty su kontakty, zakaznicky servis. Kurierov robia aj externy zivnostnici, uz bolo par vyhodenych. Musite sa ozvat, pisat ked ste nepokojny, inak si myslime, ze je vsetko ok.

aaa158

  • ****
  • 251
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #24 kdy: 14. 12. 2015, 08:35:28 »
A jsi si jistý, že za to může Česká pošta? IMHO je to spíš nějaké anglické specifikum – mám zkušenost s opačným směrem – zatímco balíčky z Německa nebo Francie chodí během pár dnů, na balíčky z Anglie si běžně počkám dva týdny. Jednou mi přišel i dřív balíček z Číny, než ve stejný den objednaný balíček z Anglie. Obchodník pak psal jako omluvu něco ve smyslu, že u nich zrovna prší.

Minuly tyzden mi dosla zasielka z UK amazonu rychlejsie ako z FR amazonu (objednane s rozdielom asi 30min). Byvam vo Francuzsku ;-) Vo vseobecnosti sa da povedat ze sa neda zovseobecnovat...

NooN

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #25 kdy: 14. 12. 2015, 13:55:51 »
To jsou kecy. Ztrátu doporučeného balíku lze úspěšně reklamovat a úspěšně vymáhat po poště škodu a to v celé EU. Posílat cenné věci obyčejnou zásilkou je tvůj osobní problém a přímo to bývá uvedeno v poštovních podmínkách, že obyčejná zásilka se nepoužívá na cenné věci.
Spat dostanes len postovne, pokial to nemas zaplatenu extra sluzbu - poistene podla hodnoty balika.

Ale nemyslim si ze je problem to reklamovat na poste ak clovek nie je hnily. Su velmi ustretovy a snazia sa "skodnu" dostat prec zo svojho reviru (z vlastnej skusenosti).

Ado

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #26 kdy: 14. 12. 2015, 14:03:01 »
Mám to šťastie, že bývam v lokalite, ktorej poštu spracováva najlepšia pobočka Slovenskej pošty v dejinách. "Stráca" sa mi tam takých 30% balíkov platených vopred, netýka sa to dobierky. Aj takým spôsobom, že mi do schránky príde oznámenie o uložení zásielky a na pošte nič nenájdu. Sťažnosť je mi platná asi toľko ako keby som tento príbeh porozprával môjmu alebu susedovmu psovi.

To jsou kecy. Ztrátu doporučeného balíku lze úspěšně reklamovat a úspěšně vymáhat po poště škodu a to v celé EU. Posílat cenné věci obyčejnou zásilkou je tvůj osobní problém a přímo to bývá uvedeno v poštovních podmínkách, že obyčejná zásilka se nepoužívá na cenné věci.


Kolko si "skody" uspesne vymohol od hocijakej statnej institucie ?


Tipujem 0.0. Takze dalsi pan teoretik.

tomasfuk

Re:Pošta mi „stráca“ balíky
« Odpověď #27 kdy: 14. 12. 2015, 14:18:59 »
Bez pojištění posílá cenou věc jenom nezodpovědný člověk. Paradoxem je, že taktový nezodpovedný člověk požaduje po někom zodpovědnost, v případě ztráty/poškození balíku.

Na posílání cenností slouží cenný balík. Pokud se někde "ztratí" nebo poškodí, není většinou s vymožením náhrady škody problém.

Jestliže někdo něco posílá z ameriky do evropy a utrácí velkou částku za poštovné, lze se jen domnívat, že obsah má nějakou hodnotu. Pokud je potencionálně hodnotný obsah nepojištěn, mohou toto určití jedinci vidět jako příležitost ke svému obohacení.

k

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #28 kdy: 14. 12. 2015, 14:52:55 »
Spat dostanes len postovne, pokial to nemas zaplatenu extra sluzbu - poistene podla hodnoty balika.

U ČP je každý doporučený balík defaultně pojištěn v ceně a to až 680 Kč u Doporučeného balíčku a až 50 000 Kč u Balíku do ruky. Při ztrátě tak skutečně dostaneš prachy z pojištění, ne jenom cenu služby. Jde samozřejmě připlatit na víc.

https://www.ceskaposta.cz/documents/10180/483878/Doporuceny-balicek.pdf/98c9dbc5-3dda-4b90-a7d7-074d60eff5d2
https://www.ceskaposta.cz/documents/10180/483878/Prod-List_Balik-Do-ruky.pdf/e8480832-750f-48e6-be33-edf06d885b00

Kolko si "skody" uspesne vymohol od hocijakej statnej institucie ?

Několik stokorun. Chce to nezdržovat se na přepážce a jít rovnou za poštmistrem.

v2kt0r

Bav se s odesílatelem, pošta je JEHO partnerem
« Odpověď #29 kdy: 14. 12. 2015, 16:43:02 »
Pokud se nemýlím, je majitelem balíku aži do převzetí odesílatel. On je také zákazníkem pošty a má možnostslužbu reklamovat. Ty jako příjemce u poěty nenareklamuješ nic, jen to, že jsi eventuálně byl doma a nikdo nezvonil.

Úplně normálně bych tedy u odesílatele podal reklamaci, ať si to se svým partnerem (poštou) vyřeší on. Tys zaplatil a nic nedostal.
Pokud odesílatelem není žádný obchodník, ale ty sám, pak reklamaci samozřejmě řeš ty.

Tracker by podle mě nikdo nijak napadat neměl - je to tvůj balík, juestli sleduješ jeho cestu, nebo ne, je tvoje věc. Jelikož jeho pohyb je z tvého pohledu zcela anonymní, neporušuje ani ničí osobnostní práva.
Ten mobil, co do něj vložíš, by také měl začít natáčet/fotit, jakmile se ocitne na světle. A rychle to odeslat. A neumožňovat telefonování :)