Pošta mi „stráca“ balíky

Pošta mi „stráca“ balíky
« kdy: 13. 12. 2015, 16:07:13 »
Nazdárek

Mám to šťastie, že bývam v lokalite, ktorej poštu spracováva najlepšia pobočka Slovenskej pošty v dejinách. "Stráca" sa mi tam takých 30% balíkov platených vopred, netýka sa to dobierky. Aj takým spôsobom, že mi do schránky príde oznámenie o uložení zásielky a na pošte nič nenájdu. Sťažnosť je mi platná asi toľko ako keby som tento príbeh porozprával môjmu alebu susedovmu psovi.
Rozmýšlam, že by som si dal tú námahu a poslal nejaký gps tracker, nech aspoň viem, u ktorého zamestnanca doma sa ten balík "stratil".
Dve otázky k tomu mám:
- Sú tu potenciálne nejaké problémy so zákonom?
- Aký hardware použiť, aby tým inteligentom nedošlo, čo to je, a zároveň tomu vydrží baterka dostatočne dlho?
« Poslední změna: 13. 12. 2015, 21:16:44 od Petr Krčmář »


JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #1 kdy: 13. 12. 2015, 16:22:52 »
Co takle smatfoun z elektrosrotu? Po zapnuti by obcas z GPS zjistil pozici a  poslal SMS. Po pripojeni na Wifi by zatukal na naliceny pocotac, ktery by zalogoval ip.

Ale to by chtelo njakou spec aplikaci, nevim, jestli neco takoveho existuje. Ale asi by existovala nejaka aplikace se sluzbou, ktera tohle dela, jako ta vec, co maji jabkari na Macech.

posooxl

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #2 kdy: 13. 12. 2015, 17:04:35 »
no nie si sam aj mne uz jeden balik zmizol tiez vopred zaplateny , a dalsie dva mi este neboli dorucene , takisto vopred zapaltene lokalita BA4 ...

ddd

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #3 kdy: 13. 12. 2015, 17:35:26 »
Obavam se, ze sledovani co navrhujes, by pripadna protistrana u soudu oznacila jako poruseni soukromi a jako dukaz by vyloucila a nemel by jsi v ruce nic.

Pokud jde o veci o nejake vetsi (souhrne) hodnote, pak je nejlepsi informovat policii. Nejspis to nebude ojedinely pripad.

Pokud se chces dozvedet neco vic soukrome, tak je asi nejlepsi obratit se na nejakou sousedku, domovnika ci jineho cloveka, ktery
zrejme uz bude vedet, kdo oznameni do schranky dava, muze se s nim dat do reci apod.

Ado

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #4 kdy: 13. 12. 2015, 18:00:35 »
Ignoruj ten zaprdeny komunisticky podnik, ktory nema ziadne opodstatnenie na existenciu.
Kurierskych sluzieb je babilion.


Franta <xkucf03/>

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #5 kdy: 13. 12. 2015, 18:04:45 »
Odkud ty balíky byly odeslané? Jestli z ČR/SR, tak bych to řešil s odesílatelem jako reklamaci. Klidně dělej hloupého, říkej, že pořád nic nepřišlo i když už je po termínu – ať se starají oni. Pokud to bylo přes eBay nebo něco podobného, tak by ti reklamace taky prošla (i když za to asi odesílatel nemůže).

Pokud to nebyly vyloženě levné věci (cca do stovky nebo dvou, kde se to moc neřeší), tak by měl mít odesílatel v ruce nějaký papír a mělo by to být pojištěné aspoň na pětistovku – když to pošta ztratí, bude platit. Oni už si pak toho zaměstnance, který to krade, najdou…

Sledování zásilky přes GPS/GSM můžeš taky zkusit, vyjde tě to tak na pár stovek (pak to zařízení můžeš použít třeba do auta nebo rozebrat a součástky použít samostatně, takže to úplně vyhozené peníze nejsou), ale přijde mi to trochu zbytečné/přehnané – nejdřív bych to zkusil řešit přes ty reklamace.

P.S. nevím, jak to chodí u vás na poště, ale takový bordel tam snad mít nemůžou – když přijdeš s lístkem (tzn. balíček prokazatelně na té místní pobočce byl), tak neexistuje, aby ti na poště řekli, že ho nemají a dál se to neřešilo – musí mít zaevidované, kdo ho kdy vyzvedl a musí tam mít někde lístek s jeho podpisem, že převzal zásilku.

tomasfuk

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #6 kdy: 13. 12. 2015, 18:27:55 »
Pokud pošta balíček přecezme, vytřídí a snaží se doručit, nemůže se jen tak ztratit. Každej pohyb se zásilkou je někde evidovanej.

Je možný, že ti balík vezou autem, ty nejsi doma a oni ti nechají lístek s časem, kdy se balík vrátí k uložení na poštu. Pokud by se balík na poštu nevrátil, na každej normání poště to snadno vyčtou z počítače a požádají tě, ať přijdeš později.

A nevyzvednutý/ztracený/zničený zásilky se taky někde musí evidovat.

Tohle musíš řešit jedině s poštou.

Pokud ale balík není pojištěn na odpovídající částku, je to nezodpovědnost. Pojištěný balík, když se ztratí, tak to na té poště někdo musí zaplatit a to je pak více nutí k tomu, aby se řešilo kdo/kde/jak...

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #7 kdy: 13. 12. 2015, 18:51:12 »
P.S. nevím, jak to chodí u vás na poště, ale takový bordel tam snad mít nemůžou

Tak ja take nevim, jak to chodi u nich na poste. Ale ceska posta dokaze doporuceny dopis z Prahy do Londyna dorucovat cele tri tydny. Tohle nedokazali snad ani za bolsevika, kde ten dopis musel napred projit slidicim uradem. Takze iluze bych si nedelal. Koneckoncu na reteze ty baliky nebyly.

k

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #8 kdy: 13. 12. 2015, 19:04:51 »
Mám to šťastie, že bývam v lokalite, ktorej poštu spracováva najlepšia pobočka Slovenskej pošty v dejinách. "Stráca" sa mi tam takých 30% balíkov platených vopred, netýka sa to dobierky. Aj takým spôsobom, že mi do schránky príde oznámenie o uložení zásielky a na pošte nič nenájdu. Sťažnosť je mi platná asi toľko ako keby som tento príbeh porozprával môjmu alebu susedovmu psovi.

To jsou kecy. Ztrátu doporučeného balíku lze úspěšně reklamovat a úspěšně vymáhat po poště škodu a to v celé EU. Posílat cenné věci obyčejnou zásilkou je tvůj osobní problém a přímo to bývá uvedeno v poštovních podmínkách, že obyčejná zásilka se nepoužívá na cenné věci.

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #9 kdy: 13. 12. 2015, 19:20:02 »
Nespomínam si na všetky prípady, ale boli to obyčajné zásielky. 3x aliexpres od overených obchodníkov (hodnoty cca 2, 15 a 20 eur), 1x knihy z USA s poštovným drahším ako knihy (to bol ten divný prípad s oznámením v schránke), čosi išlo aj z ČR...
Poisťovať a používať iných doručovateľov sa v týchto prípadoch neoplatí.

karlik

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #10 kdy: 13. 12. 2015, 19:20:58 »
Měli jsme podobný problém, vyřešený po krátké debatě na poště.
Pozděi sme se dozvěděli, že ta pošťačka už u nich nepracuje.
Nepojistit si cenné věci na poště bych si kvůli ztrátě nikdy nedovolil.

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #11 kdy: 13. 12. 2015, 19:25:41 »
Posílat cenné věci obyčejnou zásilkou je tvůj osobní problém a přímo to bývá uvedeno v poštovních podmínkách, že obyčejná zásilka se nepoužívá na cenné věci.

To, že posielané veci nemajú vysokú hodnotu a pošta nezodpovedá za škody, neznamená, že si ich zamestnanci môžu brať ako v dobročinnom bazáre. Že sa občas niečo stratí, ok, ale ak nie sú schopní dosiahnuť aspoň prijateľnú úspešnosť doručenia, tak nech sa na to vyserú a buď zrušia službu alebo v lepšom prípade celú štátom dotovanú firmu.

Medo

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #12 kdy: 13. 12. 2015, 19:54:47 »
Zazil som kvalitu SP par rokov dozadu, a to prosim dokazali stratit/nedorucit blbe CD/DVD ... (opakovane).
Z druhej ruky som sa dozvedel, ze dana posta je vyhodnotena ako nespolahliva aj interne v ramci SP.
Nasledne som to riesil doporucene atd.

Napisal som aj pekny email na riaditelstvo, kupodivu, prisla odpoved, ze sa s tym mienia zaoberat.

V tvojej situacii by som kludne riesil poistenie balika (nejak rozumne, napr. smarfonna 200-300 eur, naklady na postovne to zdviha len minimalne) ako fejk zasielku (posle ti kamos nieco nepotrebne, nejaku rozbitu nokiu :-)) a cakal co sa stane ...
Ak by ti to opet neprislo, aspon zarobis za predch. statene zasielky.

Treba si pozriet podmienky SP, kedy je mozne vymahat za stratenu zasielku peniaze, a pripadne s tym kalkulovat aj do buducna.
(ak je kurier drahy, ukecam odosielatela, nech za euro naviac tu zasielu poisti).
Zasielka za 99 eur nepride, ale posta ti cvakne 200 ... (napr.).
Skor ci neskor si to niekto spocita, a zacne sa tym u nich zaoberat.

AA

Re:pošta mi "stráca" balíky
« Odpověď #13 kdy: 13. 12. 2015, 20:01:31 »
Mám to šťastie, že bývam v lokalite, ktorej poštu spracováva najlepšia pobočka Slovenskej pošty v dejinách. "Stráca" sa mi tam takých 30% balíkov platených vopred, netýka sa to dobierky. Aj takým spôsobom, že mi do schránky príde oznámenie o uložení
...
Rozmýšlam, že by som si dal tú námahu a poslal nejaký gps tracker, nech aspoň viem, u ktorého zamestnanca doma sa ten balík "stratil".
Dve otázky k tomu mám:
- Sú tu potenciálne nejaké problémy so zákonom?
...

Podle mne jde o klasickou lokální zlodějnu, je za tím jednotlivec nebo spíš parta z dané pošty nebo nějaké k ní blízké třídírny. Poslal bych stížnost na ředitelství (chělo by uvést zcela konkrétní fakta včetně kopií oznámení), pro policii by (u nás) byla škoda příliš nízká.
Poslat v zásilkce zapnutý tracker - to podle mne žádný zákon nenarušuje, i když dnes si člověk není ničím jist; chtělo by to podívat se do slovenských poštovních předpisů. Aby to neodhalil nějaký bezpečnostní rám a následně aby se pak nekonaly pyrotechnickopolicejní manévry zakončené efektní destrukcí nešťastného balíčku.

andy

Re:Pošta mi „stráca“ balíky
« Odpověď #14 kdy: 13. 12. 2015, 21:23:56 »
Ked ti doruci listok a ty ten listok mas a na poste to nemaju, tak to proste niekto ukradol. Neviem preco si tu nahovarat, ze sa stratil. Ale v hodnote 30eur, to ani zapisnicu nespisu, takze si mozu kradnut dalej. Welcome to Slovakia.
Inak mne zatial vsetko cez postu doslo, pobocku mam o ulicu vedla, takze som spokojny.